2018-10-13, 13:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ingen vidare planering om man låter offret skrika i flera minuter.
FP är ju dessutom illa vald för att vara planerad.
Vad var planen?
Att polisen nog inte letar där?

Det är ju så långsökt som helst om man inte har kontakter inom polisen
som fixar att inte letar där.

Om BP är annan än FP och flytten har skett efter att polisen sökt i området kan det kallas planering. Men att en BO skriker borde man ju ha planerat in.
...svårt att ha såna kontakter inom polisen att hundarna avstår från att visa de lukter de hittar. Och de hittar lukten på långt håll, finns inget som tyser på exceptionella förhållanden som skulle försvårat. Jag är tveksam till om hon låg där från början. Tror Mp är en annan och hon placerats där senare.
Citera
2018-10-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det krattades i maj med. Men på nya hjärsta sidan vad jag såg.
Okej, hoppas att krattandet ger något resultat då.
Citera
2018-10-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När gjorde han loggen?

Japp, klart och tydligt H team davidsson.
Tydligt fusklogg, kan du bara inte erkänna det?
Eller HUR nära står du egentligen HD...
Sen skiter jag i om både SD och HD fuskloggar tusentals cacher.
Men, det säger klart och tydligt vilka karaktärs brister som finns hos dessa.
De fuskar ju med allt!!
Citera
2018-10-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...svårt att ha såna kontakter inom polisen att hundarna avstår från att visa de lukter de hittar. Och de hittar lukten på långt håll, finns inget som tyser på exceptionella förhållanden som skulle försvårat. Jag är tveksam till om hon låg där från början. Tror Mp är en annan och hon placerats där senare.

Fortfarande! Förstår ni inte att spårhundar är tränade att leta efter LEVANDE människor, INTE LIK bakom ett plank. Hur svårt kan det vara?
Citera
2018-10-13, 14:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Synnerligen intressant!

Har svårt att se någon annan än SD planera hennes mord med tanke på deras historia.

Även om jag tror SD också om mordet skett i affekt så är det lättare att acceptera någon annan man hon dejtat etc.

Kan inte se någon hon dejtat kort planera hennes mord, det måste ligga mycket bakom i så fall.

Tänker mig en blandning av affekt och sen iskallt återvända till BP senare med ex. klorin för att förstöra bevis.

Om det är SD tror jag han är kapabel att mitt i natten återvända, spana så att ingen upptäckt kroppen. Smyga och förstöra BP och vända hem igen, han är ju van att röra sig ute i terrängen nattetid.

Dessutom tror jag han har kylan att göra det.
Citera
2018-10-13, 14:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Fortfarande! Förstår ni inte att spårhundar är tränade att leta efter LEVANDE människor, INTE LIK bakom ett plank. Hur svårt kan det vara?
Så du tror att en spårhund passerar en död kropp som max legat 4dagar utan att reagera - äh vi letar bara levande! Det behövs inte likhundar för att hitta en färsk död kropp ovan jord. Däremot vet jag inte exakt vart polisen med hundar letade, de borde letat i cirklar utgående från hemmet där man tror hon försvann ifrån. Och då är det inte långt till FP. Hade hon gått ditåt själv borde hundarna markerat riktningen och jo, de hade visat om de haft vittring på kroppen. Om polisen ENBART letade åt andra håller, då bör man leta misstänkta inom kåren ...inte troligt. Allt lutar åt att hon placerats där ssenare. För att misstänkliggöra någon särskild??
Citera
2018-10-13, 14:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ingen vidare planering om man låter offret skrika i flera minuter.
FP är ju dessutom illa vald för att vara planerad.
Vad var planen?
Att polisen nog inte letar där?

Det är ju så långsökt som helst om man inte har kontakter inom polisen
som fixar att inte letar där.

Om BP är annan än FP och flytten har skett efter att polisen sökt i området kan det kallas planering. Men att en BO skriker borde man ju ha planerat in.

Enligt skrikvittnet så hördes dödsskriken stötvis ca 5 minuter. Det är lång tid till att tänka och inte utföra mordet. Inte nog med att GM medvetet mördar henne, hon får lida och uppleva dödsskräck hennes sista minuter i livet.

Det finns inte ord för vad jag tycker om att denna vedervärdiga figur har gått fri i 5 månader.
Citera
2018-10-13, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Aj, aj.

Det var något nytt.

Det får mig att undra om man tror att något slags mordvapen/tillhygge har använts? Något som tagits med hemifrån/ från LWs hus?

Hur ska man annars kunna misstänka någon form av planering?

- om fyndplatsen är mordplatsen, vilket polisen verkar tro känns mordplatsen långtifrån den optimala.

- fyndplatsen är inte heller optimal att gömma en kropp på om man har tid att planera. Då tänker jag att du menar med "någon forma av planering" att detta har varit en planering en kort tid före mordet. Kanske mycket kort tid innan mordet.

- inköp av något borde man kunnat spåra om han inte varit smart nog att köpa kontant. Men det finns ju övervakningskameror överallt nu för tiden...Man kan ju också följa en person i spåren genom mobilens uppkopplingar osv. Om han inte varit så förberedd att han inte tog med sig mobilen vid köpet heller. Men den illa valda mord och -fyndplatsen avslöjar en inte alltför noggrann planering.

- om det i sms eller annan kommunikation framkommit något som skulle kunna misstänkas som planering, då borde han väl kunnat häktas?

Jag kan inte komma att tänka på något annat än att det finns misstanke om att något slags tillhygge har använts. Något som man har hemma. Något som ingen har saknat, eller iaf inte direkt går att bevisa att den saknas? Men att det på kroppen finns spår.

Förmodar att HD vet om de knivar som funnits i hemmet. Om inte SD köpt någon kniv i närtid, men inte direkt i närtid med mordet.
Kan det vara att hon blivit strypt med något? En lina som man har svårt att finna var den skulle ha kommit ifrån? Inget plagg som man granskat och kollat igenom saknas? Inget plagg saknar (uppenbart) snöre.
Kan det var skador på LW som ser ut som skador från en hammare, köttklubba (usch kan knappt tänka tanken) eller något annat man har lättillgängligt i hemmet.

Kort planeringstid, något slags tillhygge?
Citera
2018-10-13, 14:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Jag har lite för lite kännedom om JG på det stora hela, det jag sett och hur jag tolkar det kring honom är att han har hyst någon form av beundran av LW med tanke på de kommentarer jag sett honom skriva till och om LW (därav min hänvisning till eventuellt svartsjukedrama mellan SD, LW, JG tidigare)

Jag är till 99,9% säker på att jag sett en bild där han skriver "Me and Snyggsoft/Snyggsoftis" men kan inte hitta det just nu, kan vara så att texten till bilden ändrats då jag tycker mig känna igen en bild som nu bara har "YD & SP" istället.
Om texten är ändrad så har det troligen gjorts när JG sett att jag hänvisat till en sådan kommentar i tidigare inlägg om jag ska gissa vilket ju känns lite märkligt. Jag ska försöka gräva lite till under dagen

Den kännedom jag har om JG är i alla fall att han absolut kan vara typig på ett visst sätt men jag får inte riktigt samma känsla av hans personlighet som kring SD.
Jag tror inte heller att JG och LW haft en lika sårig relation så att detta skulle kunna hända men däremot tolkar jag det som att JG av någon anledning tydligt finns och ställer upp för SD i vått och torrt vilket jag personligen inte hade gjort med de fakta som finns att SD anses som MGM på sannolika skäl.

Jag undrar hur snacket går dem emellan...
De måste ju ha tagit upp ämnet eftersom SD ändå är skäligen misstänkt.

Har alla dessa personer som fortsätter umgås med SD som ingenting har hänt glömt bort att vara källkritiska till att polisen har honom som MGM?

Det finns en bild från 2015, som är upplagd av SD och har texten "HTD, snyggSoft och fighterDude".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6219a976-a7e8-459a-8960-96fd3642dce0

I sammanhanget är det intressant att även HD har loggat denna cache:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ebc3fd8e-2e8b-4b60-b521-23475790774e

Var hon verkligen på plats? Hmm.

Jag har nämligen svårt att tänka mig att SD tar en selfie på sig själv tillsammans med LW och YD, men överhuvudtaget inte nämner HD's närvaro? Antingen är HD en mycket tolerant hustru som accepterar att maken kallar en annan kvinna för "Snygg-" (samtidigt som han inte nämner hustruns närvaro alls). Eller så var HD inte på plats överhuvudtaget. Något säger mig att det sistnämnda alternativet är det mest troliga.

Plus att både SD, YD och LW väldigt tydligt i sina loggar skriver att det bara var de tre. Ingen nämner HD överhuvudtaget:

SD's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6219a976-a7e8-459a-8960-96fd3642dce0
YD's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a21711d7-5554-4df4-b85f-db85319032cc
LW's loggtext: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a1f92b58-1c0a-4806-abd7-667701100864

Kanske borde HD kolla litet mer noga vilka cacher hon loggar utan att själv ha varit på plats?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 14:56.
Citera
2018-10-13, 14:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Några av de uppgifter du tar upp här kommer från polisen, medan annat är av mer oklart ursprung. T.ex. tror jag att punkt 3 (hörvittnet) nu måste betraktas som en sk. trådsanning. Jag tror att det handlar om de uppgifter som den gråhåriga tanten lämnade på marknaden, men att de här uppgifterna sedan förvanskades genom viskleken. Polisen verkar ha delvis andra uppgifter än de ni har.
Tror du är helt rätt ute, Draifos.
Citera
2018-10-13, 15:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aj, aj.

Det var något nytt.

Det får mig att undra om man tror att något slags mordvapen/tillhygge har använts? Något som tagits med hemifrån/ från LWs hus?

Hur ska man annars kunna misstänka någon form av planering?

- om fyndplatsen är mordplatsen, vilket polisen verkar tro känns mordplatsen långtifrån den optimala.

- fyndplatsen är inte heller optimal att gömma en kropp på om man har tid att planera. Då tänker jag att du menar med "någon forma av planering" att detta har varit en planering en kort tid före mordet. Kanske mycket kort tid innan mordet.

- inköp av något borde man kunnat spåra om han inte varit smart nog att köpa kontant. Men det finns ju övervakningskameror överallt nu för tiden...Man kan ju också följa en person i spåren genom mobilens uppkopplingar osv. Om han inte varit så förberedd att han inte tog med sig mobilen vid köpet heller. Men den illa valda mord och -fyndplatsen avslöjar en inte alltför noggrann planering.

- om det i sms eller annan kommunikation framkommit något som skulle kunna misstänkas som planering, då borde han väl kunnat häktas?

Jag kan inte komma att tänka på något annat än att det finns misstanke om att något slags tillhygge har använts. Något som man har hemma. Något som ingen har saknat, eller iaf inte direkt går att bevisa att den saknas? Men att det på kroppen finns spår.

Förmodar att HD vet om de knivar som funnits i hemmet. Om inte SD köpt någon kniv i närtid, men inte direkt i närtid med mordet.
Kan det vara att hon blivit strypt med något? En lina som man har svårt att finna var den skulle ha kommit ifrån? Inget plagg som man granskat och kollat igenom saknas? Inget plagg saknar (uppenbart) snöre.
Kan det var skador på LW som ser ut som skador från en hammare, köttklubba (usch kan knappt tänka tanken) eller något annat man har lättillgängligt i hemmet.

Kort planeringstid, något slags tillhygge?

Eller att någon har köpt något på Internet?

Det finns väl en gissning längre bak i tråden eftersom någon med samma alias som en av makarna D*vidss*ns geocachealias köpte en kanna av hårdplast på Tradera-sajten omkring en vecka före mordet?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 15:09.
Citera
2018-10-13, 15:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta scenario har jag belyst ett par gånger med lite varianter beroende på vilka parametrar man väger in. Bl.a. blodspår som MV var 100% säker på från början.

Se: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Du har ju nyss hävdat att LW inte kunnat springa iväg. Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in