2018-10-12, 13:11
Medlem
Det som gör det här fallet så intressant är att alla scenarion är ovanliga. Om det är en yngre GM som har en konflikt med M så brukar det inte sluta så här. Polisen borde även hitta motivet eftersom mordet inte var planerat.

Är det riktat mot familjen så är det ett dåligt vapen, en dålig adress för ett ev kidnapp försök osv.

Är det en psyksjuk GM så brukar det finnas historik eller att dom begår ett nytt våldsbrott och hittas den vägen.

Det är därför bilstöldteorin är lite intressant. Men även det är ju mycket ovanligt att det slutar så här.

Man vill ha facit nu.
Citera
2018-10-12, 14:47
Medlem
Tänker när GW gick ut i Lisa Holm fallet med sin teori. Det här är en gärningsman som är jämnårig med Lisa, han känner henne och vet att hon är på den platsen vid den tidpunkten. Där hade han fel när han lutade sig mot statistik. Är nog så i Linköping också.
Citera
2018-10-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Tänker när GW gick ut i Lisa Holm fallet med sin teori. Det här är en gärningsman som är jämnårig med Lisa, han känner henne och vet att hon är på den platsen vid den tidpunkten. Där hade han fel när han lutade sig mot statistik. Är nog så i Linköping också.

Tack då vet jag att GM inte högg ned båda hej vilt utan han ville försvara sig mot tanten. Hon är så klart borta från utredningen bara jag som ligger efter.
Ja GW tycks chansa vilt för att få uppmärksamhet från etablissemanget har jag märkt.

Vilken business hade pappan och på vilket sätt var den ev kriminell?

Kanske skulle pojken bara skadas men överfallet gick fel? Allt är naturligtvis utrett här i bloggen men så jävla lång så kanske du kan svara. Motstånd från pojken, tanten anföll och GM kanske inte knivvan? Tanten skrek väl och ingen såg något inne i stan nära centrum, hur är det möjligt? Jag bodde själv i krokarna tidigare fast mer centralt på St Larsgatan. Ja visst är det frustrerande!
Citera
2018-10-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tack då vet jag att GM inte högg ned båda hej vilt utan han ville försvara sig mot tanten. Hon är så klart borta från utredningen bara jag som ligger efter.
Ja GW tycks chansa vilt för att få uppmärksamhet från etablissemanget har jag märkt.

Vilken business hade pappan och på vilket sätt var den ev kriminell?

Kanske skulle pojken bara skadas men överfallet gick fel? Allt är naturligtvis utrett här i bloggen men så jävla lång så kanske du kan svara. Motstånd från pojken, tanten anföll och GM kanske inte knivvan? Tanten skrek väl och ingen såg något inne i stan nära centrum, hur är det möjligt? Jag bodde själv i krokarna tidigare fast mer centralt på St Larsgatan. Ja visst är det frustrerande!

Det är ingen fara. Familjen A, dom hade en datoraffär i Linköping. Vissa menar att det kan ha med morden att göra.
Citera
2018-10-12, 17:19
Medlem
Han satte systematiskt sina företag i konkurs, betalade inte alltid ut löner,har ryktats om att det såldes droger i butiken,kunder fick ibland trasiga varor eller att det fattades delar till det dom lämnat in för lagning. Inget seriöst företag direkt: )
Citera
2018-10-12, 19:04
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Biltjuvsspåret är inte dåligt, dock rätt långsökt. Kass tid och plats för bilstölder. Det är jätteöppen geografi, tiden är den då det är ljust och då det rör sig maximalt med folk. Finns väldigt få bilar där också. Det tillsammans med att GM skulle spåra så totalt bara för att ett 'vittne' gick förbi. Nej, detta känns inte som någon höjdare. No offense, jag vet ju inte heller

Nja, det var inte så öppet på åsgatan då är 2004, som det är idag. Att ingen i bostäderna runt omkring såg attacken på Mohammed visar även det på att den platsen är väl så skymd.
Citera
2018-10-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han satte systematiskt sina företag i konkurs, betalade inte alltid ut löner,har ryktats om att det såldes droger i butiken,kunder fick ibland trasiga varor eller att det fattades delar till det dom lämnat in för lagning. Inget seriöst företag direkt: )
OJ, min första magkänsla 2004 var rätt! Jag bor i Thailand och mitt sinne är öppet 360 grader. När jag läser svensk press är det som att den är skriven av idioter. Likaså valtugget och feminist köret i Sverige. Jag tror nu att polisen inte förstår grejen att lämna in sin dator och få den trashad, FY FAAN jag skulle bli gaaalen! Här har vi motivet! Och, tja, och gubbfan fick väl vad han förtjänat och sonen slipper gå till skolan. Om det var min kompis som blivit lurad av gubben skulle jag INTE ange honom, på inga villkor då det inte skulle ändra på något till något bättre och GM har hållit sig lugn.
Case closed, tack vad skönt! Gubben fick sitt straff och sonen slapp gubben, perfekt!
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-12 kl. 19:37.
Citera
2018-10-12, 20:10
Medlem
Ja dataspåret är intressant helt klart: )
Citera
2018-10-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nja, det var inte så öppet på åsgatan då är 2004, som det är idag. Att ingen i bostäderna runt omkring såg attacken på Mohammed visar även det på att den platsen är väl så skymd.
Nej visst, men det är ingen större skillnad. Några träd mer var det då. Platsen där attacken på M skedde hävdar jag ändå att man kan anse vara öppen i den meningen att det inte är ett ställe man väljer för att det är undanskymt. Att ingen(?) såg attacken på M tror jag är tillfälligheter samt att det går fort, 20-30 sekunder.
Citera
2018-10-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Vad tror du om att M kom upp vid vändplanen och en eller flera personer rekade bilar? Troligt eller inte?
Citera
2018-10-12, 22:08
Medlem
Kan ha varit någon bil som låg i beställningen för någon liga. Svårt att veta för oss som inte är poliser. Men är ett möjligt scenario, han gömmer sig vid bilarna när sopbilen åker förbi. Det vet vi via vittnen.
Citera
2018-10-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
OJ, min första magkänsla 2004 var rätt! Jag bor i Thailand och mitt sinne är öppet 360 grader. När jag läser svensk press är det som att den är skriven av idioter. Likaså valtugget och feminist köret i Sverige. Jag tror nu att polisen inte förstår grejen att lämna in sin dator och få den trashad, FY FAAN jag skulle bli gaaalen! Här har vi motivet! Och, tja, och gubbfan fick väl vad han förtjänat och sonen slipper gå till skolan. Om det var min kompis som blivit lurad av gubben skulle jag INTE ange honom, på inga villkor då det inte skulle ändra på något till något bättre och GM har hållit sig lugn.
Case closed, tack vad skönt! Gubben fick sitt straff och sonen slapp gubben, perfekt!
OK! Då skulle GM ändå kunna vara en datanörd, som framförts så många gånger tidigare, men nu med ett tydligt motiv; hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in