Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
Jag vidhåller min enfaldiga tro på att polis och åklagare följer ett protokoll där vissa parametrar måste uppfyllas för att man ska kunna gå vidare.
Troligtvis finns det inga tekniska bevis som håller och inga vittnen som håller i en rättssal. Då hjälper det inte vad Åklagare eller polis tror, som tur är.
Om vi backar lite och tittar från ovan.
Skulle främmande DNA påträffats, även om det inte går att knyta till mordet, så tror jag polisen skulle börja topsa hennes bekantskapskrets.
Skulle SD:s DNA påträffats skulle han sitta på sannolika skäl. Även om den bevisningen kom nu i efterhand.
TR som två gånger går emot åklagaren händer inte särskilt ofta, speciellt i tyngre mål. Då är det åklagaren själv som släpper sannolika skäl, om ÅK inte känner att hen kan leda det till åtal.
Detta är tydligen extremt sällsynt i inledningen av en utredning.
Dom skäl som ÅK åberopade och SD erkände faktiska förhållandena är: Bakgrundsmotiv (bilen), saknar alibi, hade förmågan och var i området. Den tekniska bevisningen rör sig om den konversation dom hade under dagen.
Detta har jag fått delar från polishuset och närstående till SD, (förklarats tidigare i tråden).
Jag är däremot undrande över tur två i TR, då ÅK måste ha nått mer än 1:a gången. Där vet jag inte vad ÅK åberopade.
Sedan skall utredare från NOA kopplas in efter en månad om man inte har en GM, enligt mordbibeln. Frågan är om utredarna anser att dom har en GM och inte ropar på NOA, eller så sitter det utredare från NOA där utan att dom säger det (tror dom brukar säga om så är fallet, men detta sköts ju väldigt tyst nu). Nu finns det tydligen inte krav att dom skall ropa på NOA, utan en rekommendation.
Frågan är om det är nått som skär sig här?
Cykelvittnena kan vi nog lämna därhän, oavsett vad MV skriver. Det är detta Dalaan såg och dom ligger fel i tiden för mordet.
Syn/hörvittnet: Hur mycket jag än försöker placera och förstå vad och hur denna/dessa sett/hört nått så blir jag inte riktigt klok.
Hör man någon prata på gatan, så borde man höra någon skrika, även bakom ett bullerplank, känns det som.
MV:s blodspår som vart att någon stod utanför LW. Med den kommentaren faller anledningen att polisen gick ut med människorov så snabbt.
Jag TROR inte för en sekund att det står nått hotfullt eller önskan om träffas i den konversation SD hade med LW, då borde inte TR släppt SD.
Sen kommer vi till skriken. Hur ser ett sådant överfall ut som genererar den typen av skrik. Jag har svårt föreställa mig det praktiskt. (Jo, jag vet att det finns massa beskrivningar i tråden hur det kan gått till, men ingen som jag köper eller tror på).