2018-10-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De gamla anmälningarna räcker inte för skälig misstanke för mordet på LW. Det finns mer m.a.o.
Mordkvällen hade han relativt gott om tid att förvilla gm att springa en extra kortis över till G:a Hjärsta.
Han har ju erkänt digital kontakt den dagen, att han var i området och saknar alibi. Med deras historia räcker detta för oftast till skäligen, vill dom flesta jag pratat med, som kan lite om rättsfall.

Men intressant är ju MV:s utsago om gångtester. Ända anledning till detta borde vara att det finns tidsstämplar som måste passas in. Och då väva in en tur över motorvägen ger ju än snävare toleranser för åklagaren mot SD.

Är det ingen som ser detta som jag gör?
Citera
2018-10-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Oavsett om dörren va öppen eller stängd och olåst så har dom anhöriga
reagerat på det, vilket då tyder på att hon lämnat bostaden tämligen
snabbt och oplanerat.
Troligen inte för att plantera en burk någonstans.

Enligt vad jag har fått höra från sådana som känner Lenas familj så var dörren öppen, inte bara olåst, men jag kan ju inte garantera att de uppfattat det rätt. Detta var vad de sade sig ha hört i alla fall.
Citera
2018-10-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han har ju erkänt digital kontakt den dagen, att han var i området och saknar alibi. Med deras historia räcker detta för oftast till skäligen, vill dom flesta jag pratat med, som kan lite om rättsfall.

Men intressant är ju MV:s utsago om gångtester. Ända anledning till detta borde vara att det finns tidsstämplar som måste passas in. Och då väva in en tur över motorvägen ger ju än snävare toleranser för åklagaren mot SD.

Är det ingen som ser detta som jag gör?
Inte gör jag då det. Beträffande FP......ta en titt till, så vi slipper fundera på om polisen hämtade fel mordoffer.
Citera
2018-10-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sucka på du, den med röriga tankar är nog du. Och förklara nu gärna, en gång för alla, vad du har för problem med polisen på stegen så ska jag sen förklara för dig varför han står just där...
Därför dom går ned till fyndplatsen där, dom vill inte gå och förstöra eventuella spår. Men eftersom dom fotograferade från stegen med, kan inte FP vara speciellt många meter från den platsen, tycker jag.

Konstigt att alla verkar veta exakta FP, fast inga bilder på den exakta placeringen.

Dessutom köper jag inte rakt av att mördaren gömt kroppen, offret kan ha släpat sig dit själv för ta skydd och avlidit där.
Citera
2018-10-12, 20:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Den här bilden ger lite bättre uppfattning om platsen. Bilarna står precis i korsningen Byalagsgatan/Rättarevägen och mellan dem ser man var planket slutar samt terrängen runt.

http://forumbilder.se/H8CV0/20181012-145949
Bra bild. Man kanske kan backa in med en bil på den väg som Volvon är inkörd på, och sedan lasta ur kroppen och släpa den till fyndplatsen. Skulle tro att man också undgår att synas från husen på det sättet.
Citera
2018-10-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske var det polisen hade insett nu, att man inte ens vet var själva brottsplatsen är. Tidigare har man nog utgått från att det var LW:s eller SD:s bostad (som verkar ha undersökts grundligt och varit avspärrade i flera månader), och kanske hade man fått tillbaka nedslående resultat om det nu från NFC. Var man uppe i Vivallaskogen också idag, eller var man mest kring motorvägen?

Enligt uppgifter jag fick tidigt skulle MP och FB vara identiska, eller närmast identiska. Tror det stod i tidningar också vid något tillfälle.
Citera
2018-10-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Enligt vad jag har fått höra från sådana som känner Lenas familj så var dörren öppen, inte bara olåst, men jag kan ju inte garantera att de uppfattat det rätt. Detta var vad de sade sig ha hört i alla fall.

På glänt var den.
Citera
2018-10-12, 20:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Enligt uppgifter jag fick tidigt skulle MP och FB vara identiska, eller närmast identiska. Tror det stod i tidningar också vid något tillfälle.
Det där kan nog vara en skröna. Knappast något som kommer från polisen i alla fall. Minns du var du kan ha hört eller läst det?
Citera
2018-10-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för ditt svar! Det var vänligt av dig.

Håller med om att dessa flickor, likaväl som LW:s barn, säkert skulle må bra av externt, professionellt stöd. Dock är det inte nån automatik att flickorna D skulle vara under socialtjänstens tillsyn bara för att deras pappa är misstänkt för mord. SoL medger ingripande vid misstänkt risk för flickornas hälsa och/eller utveckling. Enskild person kan göra orosanmälan på grunder enligt ovan.

LW:s barn är jag övertygad om att de sedan mordet har kontakt med socialtjänsten. En förfärlig situation för dem och inte minst för äldsta barnet W som ju flera personer här i tråden, i fegt skydd av sin anonymitet(!), utpekat som mördaren.

Att vänta i månader på att kunna begrava sin mamma, att veta att hon ligger i ett kylrum nånstans, att inte kunna uttrycka sin sorg och sin kärlek genom att göra en fin begravning, välja fina blommor, sånger etc är inte nyttigt för någon i LW:s omgivning, speciellt inte för barnen. För en tolvåring är månader som år. De behöver all hjälp och allt stöd de kan få.
Citera
2018-10-12, 20:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Att vänta i månader på att kunna begrava sin mamma, att veta att hon ligger i ett kylrum nånstans, att inte kunna uttrycka sin sorg och sin kärlek genom att göra en fin begravning, välja fina blommor, sånger etc är inte nyttigt för någon i LW:s omgivning, speciellt inte för barnen. För en tolvåring är månader som år. De behöver all hjälp och allt stöd de kan få.
Ja, det har gått fem månader nu. De anhöriga (eller någon annan) borde kanske anmäla polismyndigheten till JO för att få det utrett vad det är som har gått snett här..
Citera
2018-10-12, 20:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Och då passar inte bilderna in där polisen står på stegen, det är det jag säger.
OM det är så pass långt in som vid stängslet, så undrar jag hur Dalaan hörde skriken så pass genom vegetationen. Än konstigare då att inte hörvittnet hört detta, som verkar bo nära FP....

Men va? Hur menar du att skriken påverkas av närheten till stängslet? Du vet väl inte var LW befann sig då hon skrek? Och gällande hörvittnet, vet du var denne bor?
Undrar också vilka bilder du menar, länk?
Stegarna används för att få en överblick av platsen och kunna dokumentera området. Att stegarna ställs en bit ifrån själva kroppen är väl ändå inte konstigt?
Senast redigerad av LimeTime 2018-10-12 kl. 21:06.
Citera
2018-10-12, 20:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Därför dom går ned till fyndplatsen där, dom vill inte gå och förstöra eventuella spår. Men eftersom dom fotograferade från stegen med, kan inte FP vara speciellt många meter från den platsen, tycker jag.

Konstigt att alla verkar veta exakta FP, fast inga bilder på den exakta placeringen.

Dessutom köper jag inte rakt av att mördaren gömt kroppen, offret kan ha släpat sig dit själv för ta skydd och avlidit där.
Vad har du då för problem med polisens placering av stegen? Ypperlig plats att fotografera översiktsbilder från också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in