Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Möjligt är ju faktiskt att fler har såväl hört och ringt och att larmoperatören talar om ett annat samtal där skrinken hördes i bakgrunden?
Citat:
Ursprungligen postat av
dalaan
Inte helt omöjligt, dock ska det samtalet ha skett samtidigt som vårat. Dessutom så ska fhl ljugit om det när han berättade att vi var de enda som ringt in, alternativt att han helt enkelt missat det larmsamtalet(?)
Det här är intressant och kopplar till ett av mina tidigare inlägg där jag föreslog att polisen kanske har fått in fler vittnesmål om skriken efter det att de blev mediala. Men att det har hållits inom sekretessen.
Det skulle ju göra en konstighet i detta fall lite mindre konstig.
Att förhörsledaren drar slutsatsen om bullerplanket betyder inte att den slutsatsen är sann. Hen är polisinspektör och inte fysiker.
Det vill säga att informationen om att Daalan med sambo var de enda som hörde skriken, är en trådsanning som beror på att
ingen mer hade ringt 112. Däremot kan fler ha hört och tipsat polisen i efterhand. Eller kan fler larmsamtal ha kommit, men polisinspektören i fråga visste inte om det då. Man måste antagligen gå tillbaka och leta i olika inspelningar.
Jag fick intrycket av att det var journalisten på svt som slant med orden och skrev att det hördes skrik i samtalet.