2018-10-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nu är du sådär gulligt aggressiv igen, Carina. Hur är det fatt?

SD är en scumbag, mördare eller inte, det kan alla förstå utan S.Holmes hjälp.
Men vänta lite här nu.
Jag betvivlar inte för ett ögonblick att SD som man/person kan vara otrevlig-jobbig-narcissistisk-otrogen-what ever, och även jag har tidigt fällt omdömen om honom i denna tråd, då baserat på hans sätt att uttrycka sig, f ö det enda från honom jag hittills tagit del av.
Allt annat som hittills kommit i tråden är andras omdömen etc om personen SD.

SD är än så länge en odömd privatperson, far till två barn.

Behöver jag skriva mer?
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-12 kl. 11:52. Anledning: Kursivering av "privatperson". Viktigt!
Citera
2018-10-12, 11:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Rullstolsanpassad mordplats enligt vissa...

Att ta sig förbi bullerplankets ändgavel från Rättarevägen ja.
Dvs att man INTE behöver klättra över planket för att ta sig på andra sidan (motorvägssidan).
Det räcker med att runda ändgaveln.
Citera
2018-10-12, 11:53
Medlem
Har kollat ganska länge på google-kartor. Om man tar streetview längs Rättarevägen och tänker sig att GM & co bor på andra sidan motorvägen.
Ponera att LW blev mördad i hemmet, vid hemmet eller vid planket. Sedan vill GM hem som LGW säger. Då måste han över cykelbron. Att springa i slänten vid motorvägen är uteslutet. Däremot kan man smyga mellan träden och bullerplanket på insidan, mot Rättarevägen. Det är mörkt och man vill inte gå hela Rättarevägen fram med gatlyktor och köksfönster.
När man kommer fram till cyklevägen går det att fortsätta i buskagen fram mot bron och ev dumpa/tappa saker precis där poliserna letade igår.
När de kommit över på andra sidan är de i rät linje med cykeltjejerna.
Senast redigerad av wishfulthinking 2018-10-12 kl. 12:00. Anledning: fel i mening
Citera
2018-10-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dvs att man INTE behöver klättra över planket för att ta sig på andra sidan (motorvägssidan).
Det har jag förklarat för EGT ett antal gånger, men det går inte in.
Citera
2018-10-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Argbigga eller vaknat på fel sida???? Fattar inte varför du fokuserar på allt i mitt inlägg som inte har med fallet att göra!

Har jag nånsin påstått mig ha en "sjuk" fantasi??

Tips! Du kan hoppa över mina inlägg om du går igång negativt...

Det var du själv som i ditt inlägg (som handlade om att SD/HD skulle dödat LW och stoppat kroppen i en "amerikakoffert" etc), poängterade att skeendet skapats av din fantasi.
Minns du inte ens vad du skriver att din fantasi har skapat?
Citera
2018-10-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag säger att det är självklart att SD genomlyses på djupet, och även HD och JG. Även exet och barnen fick sin portion och MH.
Jag har dock svårt att se varför man lägger värderingar i hur SD och HD skriver sina loggar och vilka bilder man tar... Jag ser ingen bäring i det och det kommer ingen rätt, polis eller åklagare ens titta på heller (om man inte ser bilder med ett mordvapen eller texter, för/efter mordet som bara en mördare vet).

Att inblandade diskuteras ingående är naturligt och självklart, men ställ er frågan om antal cacher, loggtexter, bilder har med mordet att göra...

Ja det säger en hel del om en människa, vilken moral man har. Om man är otrogen, ofredar och använder våld mot en kvinna. Dessutom fuskar man med loggar och sjukskriver sig för att på våran och arbetskamraternas bekostnad jaga burkar.
Då är den inre moral kompassen trasig, och av en sådan människa kan man nästan förvänta sig vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men vänta lite här nu.
Jag betvivlar inte för ett ögonblick att SD som man/person kan vara otrevlig-jobbig-narcissistisk-otrogen-what ever, och även jag har tidigt fällt omdömen om honom i denna tråd, då baserat på hans sätt att uttrycka sig, f ö det enda från honom jag hittills tagit del av.
Allt annat som hittills kommit i tråden är andras omdömen etc om personen SD.

SD är än så länge en odömd privatperson, far till två barn.

Behöver jag skriva mer?

Han är även misstänkt för mord på en trebarnsmor. Vart vill du komma?

Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Det har jag förklarat för EGT ett antal gånger, men det går inte in.

Nej, hen har väldigt svårt att förstå vissa saker. Som tex att indicier på andra GM saknas, som att SD använde våld mot LW i bilen.
Citera
2018-10-12, 12:29
Medlem
Honan6s avatar
Hm, jag undrar om Poliserna har varit ute och krattat vid S*ftis cacher i området?

Nötknäckarkalendern -03 ligger på andra sidan motorvägen.

På "hennes" sida ligger cacherna Rörigt Västerut, Katt åt Hund och Katt åt Kattsand.

Sen har vi ju SD:s cacher i samma område, Bildning Ådalen, Bildning Biafra, The Residence, Horisont och Ja, må hon leva + Thea och Arvids första.
Citera
2018-10-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ditt sätt att oombedd sätta dig till doms över nån du finner vara dig misshaglig är skrämmande. För mig, skall tilläggas.

Det måste vara skönt för dig att Flashback finns. Här kan du anonymt få utlopp för vrede, frustration och ett tydligen närmast oemotståndligt behov av att offentligt kränka SD -en, åtminstone ännu så länge, odömd person.

OffT:
Vet din [ev] familj vad du håller på med?

Carina78 ...Jag vet att det är svårt för en del människor att ha åtminstone en liten uns av självinsikt! Nu är det så att polisen har EN misstänkt o det är SD! Så även jag fortsätter att följa polisen val av den misstänka, för de har ju inte tagit bort honom än!

Att göra som DU gör , tycker jag är fruktansvärt!! Du sitter o pratar negativt om en kvinna som blivit mördad! DU känner inte ens henne o du går tillbaka några århundraden, för ett straff hon skulle fått då??! Jag är iallafall så tacksam att Equeminiakyrkan , har haft förbön för Lena o att de var på plats i Örebro. På Facebook kan du se hur många det är som bryr sig o vill hjälpa de anhöriga med deras sorg.
Kyrkan vet att det är 2018 nu o att det var en annan tid på 1700-1800-talet.
Du tänker INTE på Lenas barn!! Däremot ska man tydligen tänka på SDs barn? Varför undrar jag eftersom de har sin pappa kvar i livet o de har chansen att fråga sin pappa om allt!
Jag får verkligen hoppas på att du inte arbetar med BARN eller människor övht , för det kan ju bli en katastrof av det.
Citera
2018-10-12, 12:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte hängt med i det här med polisens nya intresse för den andra sidan av motorvägen, men jag fick en idé nu om hur polisen kan ha tänkt förut, i början av utredningen. Man tänkte sig kanske att SD hade backat upp med sin bil mot änden på bullerplanket, och lyft ut och släpat kroppen runt änden till utsidan av planket. Kolla streetview från insidan av planket, där inne i buskaget borde änden på bullerplanket vara:
https://www.google.com/maps/@59.2890302,15.1862266,3a,75y,178.18h,82.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC6emr6onuYHh6gfZS46l1Q!2e0!7i1 3312!8i6656

Det kanske fanns hjulspår i gräset här som fick polisen att intressera sig för SD:s bil? Bilen togs i beslag, och det stod ju också i Aftonbladet sedan att polisen trodde sig ha hittat blod i både bostaden och bilen.
Citera
2018-10-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, jag undrar om Poliserna har varit ute och krattat vid S*ftis cacher i området?

På "hennes" sida ligger cacherna Rörigt Västerut, Katt åt Hund och Katt åt Kattsand.

Sen har vi ju SD:s cacher i samma område, Bildning Ådalen, Bildning Biafra, The Residence, Horisont och Ja, må hon leva + Thea och Arvids första.
Vad är detta för flum med geocaching?
Ett vuxendagis för vuxna kanske.
Det finns inget geocach som heter mord i radhusidyll då i Nya Hjärsta.
Citera
2018-10-12, 12:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det var det vi i stundens hetta tyckte verkade mest logiskt. Dock hörde man att skriken var höga och en bit bort, och det lilla grönområde mellan oss och motorvägen ligger för nära. Så varken jag eller min sambo har ändrat uppfattning om det. Vi är med andra ord båda två övertygade om att skriken inte kom från våran sida.

Men ni letade på eran sida? Men nu när ni har facit så kom det från andra sidan.
Citera
2018-10-12, 12:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Har du kordinaterna? Annars är det ju lite luddig beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in