2018-06-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
-112 vad har inträffat?
-jag hörde ett skrik.
-?

ska polisen börja åka ut med hund varje gång nån skriker?
med facit i hand - jo, hadd int hä vari nå.

"Jag hörde ett skrik" var långt ifrån det sambon sa.
Citera
2018-06-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Hahaha.

Det borde vara en korrekt beskrivning av samtalet. Och ett sådant samtal faller inte under "prio-ett-alarm".

"Jag och min sambo har precis hört hjärtskärande kvinnoskrik i flera minuter som har tystnat och vi tror att någon blir våldtagen eller liknande"

Mm nästan korrekt
Citera
2018-06-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har nu mailat Örebropolisen och frågat faktiskt. Men jag känner mig tämligen säker på att polisen i Örebro haft tid på sig att, en vardagsnatt, köra bilen en liten omväg förbi det aktuella området.

Dock så är jag mindre säker på att polisen väl i området skulle ha ansträngt sig nämnvärt för att gå ur bilen och leta. Kaffet i bilen hade isåfall kunnat kallna, vilket de inte uppskattar.

Bra att du mailat Örebropolisen och frågat! Blir intressant att höra vad du får
för svar, om de svarar dig.
Citera
2018-06-15, 20:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack

Jag hittade faktiskt en intressant (och även sorglig) logg nyss. Det handlar om en cache (i Stockholm) som av någon anledning gått sönder, saknats eller annan felrapportering, så den behövde någon form av underhåll (maintenance). Det intressanta är att denna maintenance gjordes med hjälp av LW (Softpoc*hont*s) den 14 maj, dvs. samma dag som hon troligtvis mördades.

Av loggen att döma hjälpte hon förmodligen till via telefon/mail eller liknande. Loggen lyder "Fixad mha Softpoc*hont*s." och strax därefter skriver den som äger cachen "Nu".

https://www.geocaching.com/geocache/GC2J7H5_killingen-39?guid=2c07481a-83b7-4ce7-954b-c35c2bf5ddc3

Kan detta innebära att hennes hjälp att fixa cachen var bland det sista (eller tom. det allra sista?) livstecknet/kontakten någon (förutom GM) hade med henne?

Sista livstecknet från LW är runt 23:00 den 14 Maj. Det går inte att se vilken tid hennes logg är upplagd?
Citera
2018-06-15, 20:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bra att du mailat Örebropolisen och frågat! Blir intressant att höra vad du får
för svar, om de svarar dig.

Tvivlar på att jag får svar. Kom sen på att frågan kan verka ganska misstänksam. Kanske de tror att jag håller på att förbereda något brottsligt på Örebros gator.
Citera
2018-06-15, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack

Jag hittade faktiskt en intressant (och även sorglig) logg nyss. Det handlar om en cache (i Stockholm) som av någon anledning gått sönder, saknats eller annan felrapportering, så den behövde någon form av underhåll (maintenance). Det intressanta är att denna maintenance gjordes med hjälp av LW (Softpoc*hont*s) den 14 maj, dvs. samma dag som hon troligtvis mördades.

Av loggen att döma hjälpte hon förmodligen till via telefon/mail eller liknande. Loggen lyder "Fixad mha Softpoc*hont*s." och strax därefter skriver den som äger cachen "Nu".

https://www.geocaching.com/geocache/GC2J7H5_killingen-39?guid=2c07481a-83b7-4ce7-954b-c35c2bf5ddc3

Kan detta innebära att hennes hjälp att fixa cachen var bland det sista (eller tom. det allra sista?) livstecknet/kontakten någon (förutom GM) hade med henne?

Kan man se tidpunkten för inläggen?
Själv är jag lite lat och orkar inte sätta mig in i denna sport och hur detta med loggarna funkar.

Även om jag tycker att det verkar som att sporten (kan man kalla det sport?) verkar ta lite väl mycket tid om man har barn och familj om inte barnen är med och är aktiva) så kan jag faktiskt se att det är en fin möjlighet att komma ut till nya platser i Sverige, vacker natur blandat med upplevelser i stadsmiljö. Detta med möjlighet att vara aktiv, träffa folk samtidigt som man löser uppgifter.
Vet inte om jag tycker att det är en så dålig fritidssysselsättning som så många här har klagat på?

Så sorgligt att se denna livsbejakande människas sista tid i livet. Bilder från 10/5 och detta.
Känns så otroligt onödigt, till ingen nytta alls att släcka en annan människas liv.

Jag hoppas innerligt att den som är skyldig för detta får sota för det.
Sorgligt att tänka på barnen som förlorat sin mamma. En mamma ska finnas där för en hela livet! Vara med när man gifter sig, när man får barn. När man behöver stöd.

Tack för ditt fina arbete!
Bra gjort!
Citera
2018-06-15, 20:50
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
"Jag hörde ett skrik" var långt ifrån det sambon sa.
citerade Ramaria på vilken det lät att denne ville att polisen skulle åka ut på alla larm om skrik.

har du be-/skrivit i tråden hur/vad din sambo ringde in och berättade vad ni hört?

vill gärna höra lite mer utförligt om hur ni uppfattade det ni hörde. intressant.

modigt av er att ta er ut.
Citera
2018-06-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, postaren flixa81:s inlägg är inte redigerat, i ett senare inlägg skrev denne angående att
källan kom från en person som sörjer det som hänt:

Tillägg: Det gäller alltså ryktena om att det skulle ha funnits blodspår
i L:s bostad.

tack, det stämmer
Citera
2018-06-15, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
"Jag och min sambo har precis hört hjärtskärande kvinnoskrik i flera minuter som har tystnat och vi tror att någon blir våldtagen eller liknande"

Mm nästan korrekt

Och på det svarade operatören enligt dig. "Bra att ni är ute på vägarna hör av er igen om ni ser eller hör något."

Bad ni polis om handräckning?
Senast redigerad av dvara 2018-06-15 kl. 21:00.
Citera
2018-06-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan man se tidpunkten för inläggen?
Själv är jag lite lat och orkar inte sätta mig in i denna sport och hur detta med loggarna funkar.

Även om jag tycker att det verkar som att sporten (kan man kalla det sport?) verkar ta lite väl mycket tid om man har barn och familj om inte barnen är med och är aktiva) så kan jag faktiskt se att det är en fin möjlighet att komma ut till nya platser i Sverige, vacker natur blandat med upplevelser i stadsmiljö. Detta med möjlighet att vara aktiv, träffa folk samtidigt som man löser uppgifter.
Vet inte om jag tycker att det är en så dålig fritidssysselsättning som så många här har klagat på?

Så sorgligt att se denna livsbejakande människas sista tid i livet. Bilder från 10/5 och detta.
Känns så otroligt onödigt, till ingen nytta alls att släcka en annan människas liv.

Jag hoppas innerligt att den som är skyldig för detta får sota för det.
Sorgligt att tänka på barnen som förlorat sin mamma. En mamma ska finnas där för en hela livet! Vara med när man gifter sig, när man får barn. När man behöver stöd.

Tack för ditt fina arbete!
Bra gjort!

En bra hobby om man letar ny partner dessutom...
Citera
2018-06-15, 20:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Behövs inte. Du säger nu att det t om tystnade vid 23.35 och larmoperatören hörde skrik i bakgrunden 23.47

Behövs ingen beskyllan det går inte ihop.

Möjligt är ju faktiskt att fler har såväl hört och ringt och att larmoperatören talar om ett annat samtal där skrinken hördes i bakgrunden?
Citera
2018-06-15, 21:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Och på det svarade operatören enligt dig. "Bra att ni är ute på vägarna hör av er igen om ni ser eller hör något igen."

Bad ni polis om handräckning?
För att förespråka ackusatorisk rättsprocess tycks du väldigt inkvisitiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in