Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Tack
Jag hittade faktiskt en intressant (och även sorglig) logg nyss. Det handlar om en cache (i Stockholm) som av någon anledning gått sönder, saknats eller annan felrapportering, så den behövde någon form av underhåll (maintenance). Det intressanta är att denna maintenance gjordes med hjälp av LW (Softpoc*hont*s) den
14 maj, dvs. samma dag som hon troligtvis mördades.
Av loggen att döma hjälpte hon förmodligen till via telefon/mail eller liknande. Loggen lyder
"Fixad mha Softpoc*hont*s." och strax därefter skriver den som äger cachen "Nu".
https://www.geocaching.com/geocache/GC2J7H5_killingen-39?guid=2c07481a-83b7-4ce7-954b-c35c2bf5ddc3
Kan detta innebära att hennes hjälp att fixa cachen var bland det sista (eller tom. det
allra sista?) livstecknet/kontakten någon (förutom GM) hade med henne?

Kan man se tidpunkten för inläggen?
Själv är jag lite lat och orkar inte sätta mig in i denna sport och hur detta med loggarna funkar.
Även om jag tycker att det verkar som att sporten (kan man kalla det sport?) verkar ta lite väl mycket tid om man har barn och familj om inte barnen är med och är aktiva) så kan jag faktiskt se att det är en fin möjlighet att komma ut till nya platser i Sverige, vacker natur blandat med upplevelser i stadsmiljö. Detta med möjlighet att vara aktiv, träffa folk samtidigt som man löser uppgifter.
Vet inte om jag tycker att det är en så dålig fritidssysselsättning som så många här har klagat på?
Så sorgligt att se denna livsbejakande människas sista tid i livet. Bilder från 10/5 och detta.
Känns så otroligt onödigt, till ingen nytta alls att släcka en annan människas liv.
Jag hoppas innerligt att den som är skyldig för detta får sota för det.
Sorgligt att tänka på barnen som förlorat sin mamma. En mamma ska finnas där för en hela livet! Vara med när man gifter sig, när man får barn. När man behöver stöd.
Tack för ditt fina arbete!
Bra gjort!