2018-10-12, 09:55
Medlem
Kumabjorns avatar
Hills ordval betyder på diplomatiska att han anser Trump vara en obildbar fåntratt vars IQ på en bra dag är att jämställa med livfulla ormbunkar.
Citera
2018-10-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Hills ordval betyder på diplomatiska att han anser Trump vara en obildbar fåntratt vars IQ på en bra dag är att jämställa med livfulla ormbunkar.

Ojojojoj.......

I´m gonna wet myself, can't stop laughing!

Formuleringen, "Could be improved", borde kännas som en pungspark, om Trump är det minsta receptiv.
Citera
2018-10-12, 11:06
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Ojojojoj.......

Formuleringen, "Could be improved", borde kännas som en pungspark, om Trump är det minsta receptiv.

Det är ju tyvär så att han inte läser något, och allt som är kritiskt håller staben borta från honom. Håller just nu på med nästa bok om honom, The Apprentice av Greg Miller, nationell säkerhetsjournalist på WaPo.
Citera
2018-10-12, 12:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Återigen, där är inte många höns hemma hos den mannen. Hur inbillar han sig att Sydkorea välvilligt skall ställa sig bakom den egna politiken när de helt klart har en annan agenda.

Välvilligt? Var tog du detta ifrån?

Trump tycker att gulingarna (från SK/Japan) är helt beroende av USA.
Och det stämmer ju, iaf till en viss del, no?

Så han använder detta beroende för att pressa gulingarna. Men kanske inbillar han sig detta beroende? Kanske risätarna kommer att säga ifrån? Det får vi snart reda på
Citera
2018-10-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Ojojojoj.......

Nu läser nog inte Trump intervjuer utförda av NK News, möjligen någon i hans stab. Innehållet kommer nog inte fram till presidenten, men om det gör det kommer nog C Hill att ligga pyrt till.

Jag tror dock inte att han går lika långt som SecundusSilent brukar gå i dessa sammanhang då det gäller avhoppare/oliktänkande, typ att han är ”pedofil” eller ”kriminell”
Citera
2018-10-13, 08:58
Medlem
Kumabjorns avatar
Börjar nu komma signaler från Trump att han skall möta KJU efter mid-term valen om några veckor. Verkar alldeles för tidigt, framstår som att han jagar photo-ops och inte politiska resultat.
Citera
2018-10-13, 11:19
Medlem
Kumabjorns avatar
En helt annan fråga som jag grubblat lite på. Nordkoreas flygbolag, Koryo Air heter det väl, de flyger huvudsakligen, eller kanske endast, gamla Sovjetiska Ilyushin plan som jag förstår det. Det måste rimligen vara svårt att få reservdelar till dem. Kan inte påminna mig om att jag någonsin läst om en nordkoreansk flygkrasch, och jodå, jag begriper också att de lätt kan lägga på locket så länge det är inrikes. Men med dagens satellitövervakning kan man ju ändå tycka att något borde upptäckas.

De sämsta bolagen, ur säkerhetssynpunkt, brukar vara ett antal afrikanska bolag, som därför heller inte får landningstillstånd på många platser, men jag har aldrig hört att man skulle vägrat Koryo Air detta - och iofs har deras utrikes flygningar väl varit begränsade till Sovjet och Kina. Är det lite som gamla DDR, förvisso fungerade kommunismen ineffektivt och dåligt, men tysk ingenjörsstolthet kunde till viss del väga upp det, att nordkoreansk ingenjörskonst är som den sydkoreanska? Kreativ och effektiv. För man skall ha klart för sig att bolag som Samsung, Daewoo, LG eller KIA påminner mer om samhällsystemet i norr än om Volvo eller Ericsson.
Citera
2018-10-13, 12:34
Medlem
Citat:
Börjar nu komma signaler från Trump att han skall möta KJU efter mid-term valen om några veckor. Verkar alldeles för tidigt, framstår som att han jagar photo-ops och inte politiska resultat.

Ja, det verkar alldeles för tidigt, och inte riktigt genomtänkt.

Eller så finns det orsaker som inte kommit till offentlighetens ljus.

Inbördes beundran och lite nya ryggdunkar?
Citera
2018-10-13, 13:34
Medlem
Citat:
En helt annan fråga som jag grubblat lite på. Nordkoreas flygbolag, Koryo Air heter det väl, de flyger huvudsakligen, eller kanske endast, gamla Sovjetiska Ilyushin plan som jag förstår det. Det måste rimligen vara svårt att få reservdelar till dem. Kan inte påminna mig om att jag någonsin läst om en nordkoreansk flygkrasch, och jodå, jag begriper också att de lätt kan lägga på locket så länge det är inrikes. Men med dagens satellitövervakning kan man ju ändå tycka att något borde upptäckas.

De sämsta bolagen, ur säkerhetssynpunkt, brukar vara ett antal afrikanska bolag, som därför heller inte får landningstillstånd på många platser, men jag har aldrig hört att man skulle vägrat Koryo Air detta - och iofs har deras utrikes flygningar väl varit begränsade till Sovjet och Kina. Är det lite som gamla DDR, förvisso fungerade kommunismen ineffektivt och dåligt, men tysk ingenjörsstolthet kunde till viss del väga upp det, att nordkoreansk ingenjörskonst är som den sydkoreanska? Kreativ och effektiv. För man skall ha klart för sig att bolag som Samsung, Daewoo, LG eller KIA påminner mer om samhällsystemet i norr än om Volvo eller Ericsson.

Air Korea använder huvudsakligen sina två TU-204 och sina två IL-62.

KAPO Kazan Aircraft Production Association www.tupolev.ru/kaz Ilyushin/Tupolev ingår i deras paraplyorganisation idag, har säkert gamla grejor kvar eller kan tillverka, då man hade eftermarknad till IL-62 och uppdateringar i flera år.

Ryssarna har väl inget vidare "Safety track record" genom åren.

Med tanke på omfattningen av Air Koryos verksamhet och antal flygtimmar, är kvaliteten och säkerheten relativt svårbedömd. Förmodligen vårdar man de två gamla IL-62 med omsorg och Rysk hjälp, via UAC www.uacrussia.ru/en/corporation/company/

TU-204 är ju relativt "Nytt" då det introducerades 1995.
Citera
2018-10-13, 13:45
Medlem
Citat:

Air Koryo har 16 internationella flygavgångar per vecka fördelat på
Beijing 8
Shenyang 4
Vladivostok 2
Shanghai 2

Passagerarlottan består av olika typer av:
Antonov 5 st
Ilyushin 5 st
Tupolev 6 st
Utöver det har man 3 st Ilyushin fraktflygplan

Endast 2 av dessa (Tupolev 204 100B/300) är tillåtna inom EU, resten betraktas som en säkerhetsrisk och är därmed förbjudna i dess luftrum.

Ingenjörskunskapen är nog god i NK så jag misstänker att mycket av reservdelarna produceras lokalt, kanske med hjälp av ritningar från Sovjet?
Däremot är det nog tveksamt om man följer de internationella kraven på underhåll och röntgen/besiktningar.

Jag har flugit Sovjetiskt inrikesflyg med ståplats och stroppar att hålla sig i, ungefär som i en buss, men jag skulle aldrig någonsin sätta mig i ett plan underhållet av Air Koryo
Citera
2018-10-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Air Koryo har 16 internationella flygavgångar per vecka fördelat på
Beijing 8
Shenyang 4
Vladivostok 2
Shanghai 2

Passagerarlottan består av olika typer av:
Antonov 5 st
Ilyushin 5 st
Tupolev 6 st
Utöver det har man 3 st Ilyushin fraktflygplan

Endast 2 av dessa (Tupolev 204 100B/300) är tillåtna inom EU, resten betraktas som en säkerhetsrisk och är därmed förbjudna i dess luftrum.

Ingenjörskunskapen är nog god i NK så jag misstänker att mycket av reservdelarna produceras lokalt, kanske med hjälp av ritningar från Sovjet?
Däremot är det nog tveksamt om man följer de internationella kraven på underhåll och röntgen/besiktningar.

Jag har flugit Sovjetiskt inrikesflyg med ståplats och stroppar att hålla sig i, ungefär som i en buss, men jag skulle aldrig någonsin sätta mig i ett plan underhållet av Air Koryo

Dessutom skall vi inte glömma resan till Singapore, där Kim "Wet-Leasade" 747:an av Xi, eller fick den till låns mot "Gentjänster", då IL-62:an "Stånkade på" hack i häl, på behörigt avstånd.

Den hade säkert fått en större genomgång innan den flygningen och även om man skall hålla i minnet, att Rysk teknologi från den produktionstiden fortfarande var av måttot "Nödvändigheten X2", istället för förfining, så tar åren ut sin rätt, om inte totalrenoveringar, (av den typ SAS en gång gjorde på sina MD-80 plan istället för att köpa nytt) är utförda.

Jag har flugit Beijing - Pyongyang ett flertal gånger under 90 talet och början av 2000 talet, inget jag trånar efter direkt...........
Citera
2018-10-13, 15:12
Medlem
Citat:

Wikipedia ger mer Information, nya plan inköptes 2009 och 10. Dom har haft tillbud under senare år med delar som lossnades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in