Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
BP-Blåvitt känns som att den kan sluta lite hursomhelst, BP har alla chanser i världen att vinna den. Sedan är det tveksamt om Blåvitt tar några fler poäng, dom kommer inte vara favorit i någon kommande match iallafall. Dessutom får man väl sätta ett frågetecken för hur nerverna i en storklubb som "alltid" spelat i allsvenskan kommer vara i slutskedet, BP har en fördel av att alltid vara i denna situation.
BP bör slå Trelleborg, har en viss chans mot Sirius och skall möta ett Elfsborg som bara vunnit två hemmamatcher på hela året. Nog finns det fog för oro. Sedan hoppas jag innerligt att Blåvitt klarar sig kvar, det är helt avgörande för fotbollsintresset i Göteborg. Annars finns risken att Puckeyn tar över helt.
AFC ser ju ut att ta kvalplatsen uppåt i superettan, hur har dom sett ut i år? Helsingborg ser ju ut att ha ett lag för övre halvan i allsvenskan redan nu och AFC ligger ändå "hyfsat nära" HIF i tabellen.
Nu riskerar jag att vara extremt historielös vilket jag sällan är men har vi haft ett sämre gbg-år i fotbollen?
Vi riskerar att åka ur (via kval), Öis harvar för långt från toppen i S1 för att det ska kännas spännande, Gais riskerar att åka ur S1, och tittar vi i ettan är Kiken först på sjunde plats...
Man kan säga att Häcken går "bra" men dom ligger alltså sexa och det är inte direkt via Häcken intresset/fotbollsnacket på stan hålls upp.
Förövrigt rätt intressant att det snackas mer blåvitt på "allmän plats" än på bra många år egentligen, det är väl det enda positiva mitt i all misär att vi fortfarande väcker sådana känslor att tanterna på hemköp snackar om det efter att ha sett löp.
Torskar vi mot BP har jag otroligt svårt att se oss undvika kvalet faktiskt och ett sådant tar vi aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Labinot Harbuzi är död.
Fysatan vad tragiskt...Alla historier man hört om hans talang.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4dwq16/labinot-harbuzi-dod--blev-32-ar
Otroligt tråkigt, en ung människa. Bara att beklaga.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Jag är inte Balkander, men om Poya får dojan efter fem matcher till så är de inte helt snett ute.
Tråkigt när klubbar läcker så här, påminner om när Alm fick gå i början av maj 2016.
Det var samma sak vid tillsättningen av Poya, med Brännström som "först fick jobbet". Hur var det när Lennartsson fick gå, läckte det också i förväg?
Vad har hänt Laul, har han alltid varit så Göteborgsprofilerad och bakåtsträvande?
Han skrev ju att han skulle få sparken "I dagarna" med andra ord hade han fel, det kan man inte snacka bort.
Lennartsson låg väl betydligt mer på lut dock, där var ju kraven från i princip varenda supporter med att han skulle få gå. Det var väl bara Frank som gillade Lennartsson... Där var det inte en fråga om om, utan bara en fråga om när.
Laul har ju alltid sagt sig vara en supporter till blåvitt, han har bara döljt det olika väl genom åren. Det är väl hans far som ibland skriver i diverse blåvitta forum/Facebookgrupper med. Nu försöker Laul Jr spela på det (han skrev t.o.m. i änglarnas medlemstidning senast...) för att vinna enkla poäng.