2018-10-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Sorgligt angående Labinot.
Hade riktig talang men också vissa andra problem och saker som lockade.
Minns när han gjorde första målen dagen på (dåvarande) Swedbank efter en hörna.
Var på plats och fick njuta av detta dagen innan min dotter föddes.

RIP
Problem med vad? Droger, alkohol?
2018-10-11, 21:48
Medlem
simonvps avatar
Det är vanligt när människor dör att man lätt överdriver deras bästa egenskaper. Här verkar dock väldigt många vara överens om att Harbuzis bollbegåvning faktiskt var utöver det vanliga. Alltså inget som sägs i sorgens affekt.

Kan ni mffare som följt honom bekräfta det?
2018-10-11, 22:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är vanligt när människor dör att man lätt överdriver deras bästa egenskaper. Här verkar dock väldigt många vara överens om att Harbuzis bollbegåvning faktiskt var utöver det vanliga. Alltså inget som sägs i sorgens affekt.

Är inte MFF:are men visst är det så. Legenden om honom spanns långt innan idag. Han var något överjävligt bra i övre tonåren. Många som har vittnat om att han var en vansinnigt stor talang. De snackade väl om honom i senaste Bergman 90 minuter med Isak Dahlin t.ex.?

Extra tråkigt att man aldrig kommer att få höra hans berättelse om varför det inte blev mer av karriären...
Senast redigerad av snillet_1 2018-10-11 kl. 22:10.
2018-10-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är inte MFF:are men visst är det så. Legenden om honom spanns långt innan idag. Han var något överjävligt bra i övre tonåren. Många som har vittnat om att han var en vansinnigt stor talang.

Extra tråkigt att man aldrig kommer att få höra hans berättelse om varför det inte blev mer av karriären...

Han var ännu en i raden av svenska albaner som visade stor talang men inte lyckades. I Sverige är det den normala utvecklingen.

Oavsett så är det naturligtvis tragiskt och oerhört trist att ett liv avslutas i förtid. Föräldrar ska inte behöva överleva sitt barn... RIP.
2018-10-11, 23:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Problem med vad? Droger, alkohol?

Det sägs att hans talang var större än Tony Flygares och Zlatans. Skänker en tanke till hans familj som blir av med sin son vid så unga år.
2018-10-12, 00:34
Medlem
Kan man inte översätta sin teknik eller träningstalang till matchsituationer så är ju risken väldigt stor att man bli en gimmickspelare a la Johnny Rödlund.

Är man dessutom en känslig och/eller alltför tänkande person så är det nog lätt hänt att man sätter krokben för sig själv. För att lyckas inom professionell idrott behöver man nog vara rätt normal och/eller enkelspårig/banal som person, samt givetvis ha ett stort fokus och ett stort driv. Zlatan exempelvis ger ju knappast sken av att vara särskilt mångbottnad som person.

Sen bara för att man är bollbegåvad rent tekniskt sett så behöver det inte betyda att man har en överlägsen spelförståelse eller någon större bredd i sitt spel. Många så kallade underbarnsspelare på juniornivå faller ju bort på seniornivå där man behöver mer i sin repertoar än bara sexiga dribblingar.
2018-10-12, 02:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Labinot har jag ingen länk till. Jag vet att han var en stor talang. Jag vet att han - av nån anledning - aldrig tog/fick chansen. Han harvade snabbt i mindre klubbar.

Det jobbigaste med det här är att en vän dog vid samma ålder och - milt uttryckt - det suger.

Kanske förstörde han sig själv. Kanske brast något oväntat. Kanske avskutade han, efter tankar som "talangen som inte blev nåt".

Tragiskt. Labinot berör mig inte, men jag kan dra paralleller och förstå att det här är förbannat trist.

Det enda som skulle lindra vore om han var ett as. Jag vet noll om honom, så vet ej.

Dödsfallet åt sidan; Vad hände med den lovordade talangen Labinot Harbuzi? Varför blev det snabbt spel i obskyra klubbar? I MFF spåddes han en ljus framtid.

Ugh, vad det får mig att tänka på min vän som dog 31 år ung. För tidigt. Ack så för tidigt...

/en DIF
2018-10-12, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
BP-Blåvitt känns som att den kan sluta lite hursomhelst, BP har alla chanser i världen att vinna den. Sedan är det tveksamt om Blåvitt tar några fler poäng, dom kommer inte vara favorit i någon kommande match iallafall. Dessutom får man väl sätta ett frågetecken för hur nerverna i en storklubb som "alltid" spelat i allsvenskan kommer vara i slutskedet, BP har en fördel av att alltid vara i denna situation.

BP bör slå Trelleborg, har en viss chans mot Sirius och skall möta ett Elfsborg som bara vunnit två hemmamatcher på hela året. Nog finns det fog för oro. Sedan hoppas jag innerligt att Blåvitt klarar sig kvar, det är helt avgörande för fotbollsintresset i Göteborg. Annars finns risken att Puckeyn tar över helt.

AFC ser ju ut att ta kvalplatsen uppåt i superettan, hur har dom sett ut i år? Helsingborg ser ju ut att ha ett lag för övre halvan i allsvenskan redan nu och AFC ligger ändå "hyfsat nära" HIF i tabellen.

Nu riskerar jag att vara extremt historielös vilket jag sällan är men har vi haft ett sämre gbg-år i fotbollen?
Vi riskerar att åka ur (via kval), Öis harvar för långt från toppen i S1 för att det ska kännas spännande, Gais riskerar att åka ur S1, och tittar vi i ettan är Kiken först på sjunde plats...
Man kan säga att Häcken går "bra" men dom ligger alltså sexa och det är inte direkt via Häcken intresset/fotbollsnacket på stan hålls upp.
Förövrigt rätt intressant att det snackas mer blåvitt på "allmän plats" än på bra många år egentligen, det är väl det enda positiva mitt i all misär att vi fortfarande väcker sådana känslor att tanterna på hemköp snackar om det efter att ha sett löp.

Torskar vi mot BP har jag otroligt svårt att se oss undvika kvalet faktiskt och ett sådant tar vi aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Labinot Harbuzi är död.

Fysatan vad tragiskt...Alla historier man hört om hans talang.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4dwq16/labinot-harbuzi-dod--blev-32-ar

Otroligt tråkigt, en ung människa. Bara att beklaga.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag är inte Balkander, men om Poya får dojan efter fem matcher till så är de inte helt snett ute.

Tråkigt när klubbar läcker så här, påminner om när Alm fick gå i början av maj 2016.

Det var samma sak vid tillsättningen av Poya, med Brännström som "först fick jobbet". Hur var det när Lennartsson fick gå, läckte det också i förväg?

Vad har hänt Laul, har han alltid varit så Göteborgsprofilerad och bakåtsträvande?

Han skrev ju att han skulle få sparken "I dagarna" med andra ord hade han fel, det kan man inte snacka bort.

Lennartsson låg väl betydligt mer på lut dock, där var ju kraven från i princip varenda supporter med att han skulle få gå. Det var väl bara Frank som gillade Lennartsson... Där var det inte en fråga om om, utan bara en fråga om när.

Laul har ju alltid sagt sig vara en supporter till blåvitt, han har bara döljt det olika väl genom åren. Det är väl hans far som ibland skriver i diverse blåvitta forum/Facebookgrupper med. Nu försöker Laul Jr spela på det (han skrev t.o.m. i änglarnas medlemstidning senast...) för att vinna enkla poäng.
2018-10-12, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

För att citera Ole Törner:
Citat:
Jag tror inte för ett ögonblick att jag rycks med i stunden när jag säger att det Labbe visade när 2000-talet var ungt är den bästa nivån någon nått i den åldern i Sverige och att han just där och då var Malmö FF:s största talang genom alla tider!

https://skanesport.se/2018/10/11/labinot-harbuzis-potential-var-hogre-an-turning-torso/
2018-10-12, 10:14
Medlem
BarryHeros avatar
Otroligt tråkigt att höra om Labinot Harbuzi.

Vad hände egentligen med hans karriär? Han var duktig i MFF, gjorde ett bra U21-EM 2009 när han fick hoppa in, och gick sedan bra till en början i den turkiska ligan. Sen platsade han plötsligt inte i Syrianska, spelade ett par matcher i division 5, innan han efter tre år (?) som klubblös skrev på för en klubb i Malaysia. Vet någon hur han försöjde sig mellan 2013 till 2016 och från 2016 till igår? Och varför kollapsade egentligen hans karriär när det såg så lovande ut?

Min första minne av Harbuzi är som en enormt talangfull 15-åring på Championship Manager 01/02 där han var en given värvning.
2018-10-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Laul har alltid fel och har alltid haft fel, det tror jag nog merparten av fotbollsupportrar tycker, utom du då.

Vad gäller det fetade har du under en ganska lång tid bara skrivit "sparka Gren och Poya" något alternativ till dom har du inte presenterat. Dessutom är det ytterst märkligt när
du skriver att IFK har en trupp för topp 8 och samtidigt vill sparka Gren, hur går det ihop?
Vad har topp 8 eller topp 4 med om att sparka Gren?
Att du är efterbliven det vet jag redan, så det behöver du inte påminna mig om.
Svara på tidigare inlägg ist din nolla.
2018-10-12, 13:18
Medlem
Whitepower123s avatar
Hur ser ni djurgårdare på att båda AIK och Bajen ligger i toppen? Ni har varit lite i skuggan den här säsongen gentemot dom. Känns det tufft eller väljer ni att fokusera enbart på er? Ni är ju vana med att AIK ligger före er men nu när även Bajen gör det så känns det väl annorlunda?

Vila i frid Labinot Harbuzi

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in