2018-10-11, 18:50
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag tror inte det är den sk Säpo mannen, och som vi ser i tråden är det han som blir mest utpekad. Öppna upp istället för någon annan, jag är nästan säker på att det är en person som står betydligt närmare Tess än Säpo mannen. Håller med dig Gasbonden, det vore otroligt korkat av han att döda henne.
Det är otroligt korkat att misshandla henne också, vilket han gjort. Och ännu mer korkat att hota henne efteråt, vilket brodern gjort. Man kan alltså tänka sig att båda herrarna antingen är korkade eller agerar irrationellt under alkoholpåverkan. En gång kan vara ett misstag, två gånger är ett mönster. Varför skulle det inte kunna hända en tredje gång, menar du?
Citera
2018-10-11, 18:53
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Visst att de inte kan avföras Men jag resonerar som GW att det farligaste som finns hos mordutredare är att låsa fast sig för ett spår det gäller att ha ett öppet sinnelag Det har ju visats gång på gång i Veckans Brott synd att detta program lagts ner detta fall hade vare toppen att få belyst där. Tar dom upp det i TV4 i nya programmet lär det dröja då de säkert har flera program klara Vore jag systern eller nära vän skulle jag tveklöst skriva till GW . Just såna här fall brukar ligga GW varmt om hjärtat
Vi har ju ingen aning om vad utredarna har kommit fram till. Allt vi vet är vad anhöriga och media har gett oss. Det kan finnas faktorer som gör helt andra gärningsmän solklart misstänkta eller faktorer som gör att bröderna helt utan tvivel kan avföras. Det enda jag säger är att baserat på det JAG vet om det här fallet, så är det två herrar som är högintressanta.
Citera
2018-10-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det är otroligt korkat att misshandla henne också, vilket han gjort. Och ännu mer korkat att hota henne efteråt, vilket brodern gjort. Man kan alltså tänka sig att båda herrarna antingen är korkade eller agerar irrationellt under alkoholpåverkan. En gång kan vara ett misstag, två gånger är ett mönster. Varför skulle det inte kunna hända en tredje gång, menar du?

En springande punkt här är om man tycker något tyder på att det finns en (rationell) plan bakom att T försvunnit eller om man snarare tycker att känd fakta pekar på något mer spontant, oplanerat och kanske panikartat.

Vid det senare alternativet kan man absolut tänka sig att någon av bröderna gjort ett (dumt) ytterligare försök att påverka T inför rättegången och vidare att detta försök urartat i ett sorgligt och dumt ytterligare brott.

Det är ingen i tråden som känner till bröderna och kan skriva en rad om ungefär hur impulsiva de kan vara?
Citera
2018-10-11, 19:03
Medlem
har vi nån bild på kvinnan?
Citera
2018-10-11, 19:09
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
En springande punkt här är om man tycker något tyder på att det finns en (rationell) plan bakom att T försvunnit eller om man snarare tycker att känd fakta pekar på något mer spontant, oplanerat och kanske panikartat.

Vid det senare alternativet kan man absolut tänka sig att någon av bröderna gjort ett (dumt) ytterligare försök att påverka T inför rättegången och vidare att detta försök urartat i ett sorgligt och dumt ytterligare brott.

Det är ingen i tråden som känner till bröderna och kan skriva en rad om ungefär hur impulsiva de kan vara?
Jag kan mycket väl tänka mig att det är en mer spontan grej. De kan ha träffats av en slump eller bestämt att de skulle sätta sig ner och prata om det som hänt. Det lilla jag har fått veta om Tess gör att jag känner att hon absolut skulle kunna gå med på att träffas och prata om misshandeln och rättegången med en eller båda gubbarna över ett par öl.

Få människor som har god impulskontroll misshandlar någon på det sätt som framkommit här. Få rationellt tänkande människor begår i samband med det övergrepp i rättssak. Dessa två händelser är tillräckligt för att jag ska känna att en tredje, ännu värre sak inte kan uteslutas.

Men återigen, vi vet egentligen inte mycket.
Citera
2018-10-11, 19:12
Medlem
Citat:
Vi har ju ingen aning om vad utredarna har kommit fram till. Allt vi vet är vad anhöriga och media har gett oss. Det kan finnas faktorer som gör helt andra gärningsmän solklart misstänkta eller faktorer som gör att bröderna helt utan tvivel kan avföras. Det enda jag säger är att baserat på det JAG vet om det här fallet, så är det två herrar som är högintressanta.

Håller med dig . Men skriver bara om faran att fastna i sitt tankesätt .självklart kommer/ har polisen utrett dem du avser i botten .
Citera
2018-10-11, 19:15
Medlem
Citat:
Absolut korkat av dem båda två. Men, jag tror inte att dem begått brottet att mörda henne dem är prio 1 att misstänka och jag antar att dessa män har nog polisen kollat upp. Och varför skulle Tess möta upp dem efter att hon blivit misshandlad tror du?
Citera
2018-10-11, 19:17
Medlem
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att det är en mer spontan grej. De kan ha träffats av en slump eller bestämt att de skulle sätta sig ner och prata om det som hänt. Det lilla jag har fått veta om Tess gör att jag känner att hon absolut skulle kunna gå med på att träffas och prata om misshandeln och rättegången med en eller båda gubbarna över ett par öl.

Få människor som har god impulskontroll misshandlar någon på det sätt som framkommit här. Få rationellt tänkande människor begår i samband med det övergrepp i rättssak. Dessa två händelser är tillräckligt för att jag ska känna att en tredje, ännu värre sak inte kan uteslutas.

Men återigen, vi vet egentligen inte mycket.

Med det lilla jag fått veta om T håller jag med. Om hon bestämt träff med någon eller bägge av bröderna innan rättegången tror jag hon hade berättat det för någon vän och då hade det (kanske) kommit upp i tråden. En hel del av de som skriver i tråden som vänner och bekanta till T gör det med reservationen 'förut/tidigare', så det är svårt att veta.

Det finns olika scenarion där en träff innan rättegången inte varit planerad också så klart.
Citera
2018-10-11, 19:17
Medlem
Citat:

Dom har ju redan visat vad de är kapabla till brodern som ska ringt och försökt fått Tess och A att ta tillbaka anmälan enligt FUP så ska hon ha sagt ungefär att ett sådant här brott släpper man bara inte kan inte exakt vad det står
Citera
2018-10-11, 19:24
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Absolut korkat av dem båda två. Men, jag tror inte att dem begått brottet att mörda henne dem är prio 1 att misstänka och jag antar att dessa män har nog polisen kollat upp. Och varför skulle Tess möta upp dem efter att hon blivit misshandlad tror du?
De har båda uppvisat klart tveksam mänsklig och logisk kompetens, så jag vidhåller att det är fullt möjligt att det har skett ännu en gång. Kanske oavsiktligt, men det spelar ingen roll i sammanhanget.

Varför skulle Tess träffa dem? Baserat på det jag vet, ser jag henne som någon som hellre konfronterar än flyr från saker. Hon hade möjligen också en övertro på sin förmåga att kunna hantera situationen. Om hon trodde att något bra skulle kunna komma ur det, ser jag det som fullt möjligt att hon frivilligt stämde träff med den ena eller båda bröderna.
Citera
2018-10-11, 19:30
Medlem
Citat:
De har båda uppvisat klart tveksam mänsklig och logisk kompetens, så jag vidhåller att det är fullt möjligt att det har skett ännu en gång. Kanske oavsiktligt, men det spelar ingen roll i sammanhanget.

Varför skulle Tess träffa dem? Baserat på det jag vet, ser jag henne som någon som hellre konfronterar än flyr från saker. Hon hade möjligen också en övertro på sin förmåga att kunna hantera situationen. Om hon trodde att något bra skulle kunna komma ur det, ser jag det som fullt möjligt att hon frivilligt stämde träff med den ena eller båda bröderna.
Jag säger inte mot dig. Jag tror iaf att det ligger någon annan bakom. Tess har råkat ut för misshandlar tidigare och i vissa fall så var hon väldigt rädd och valde att inte träffa på dem, i vissa fall så fortsatte hon att träffa dem. Dock var detta relationer.
Citera
2018-10-11, 19:32
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Ä
Citat:
Med det lilla jag fått veta om T håller jag med. Om hon bestämt träff med någon eller bägge av bröderna innan rättegången tror jag hon hade berättat det för någon vän och då hade det (kanske) kommit upp i tråden. En hel del av de som skriver i tråden som vänner och bekanta till T gör det med reservationen 'förut/tidigare', så det är svårt att veta.
Hon verkar ha förändrats de senaste åren och åtminstone delvis bytt umgänge, så det kan finnas flera rätt nya vänner som fått detta berättat för sig. Hon verkade iofs inte heller vara rädd för att ta sig an saker på egen hand, så det är möjligt att hon hållit det för sig själv. Eller som du säger, att det var en hastigt uppkommen situation.

Om det är någon av eller båda bröderna lär vi snart få veta. Det kan ju finnas någon nymuckad mördare i hennes kontaktnät som är alldeles självklar för de som utreder det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in