2018-10-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Det har hänt att kroppar har lämnats på hittad plats senare än vad kroppen har avlidit. Det har även hänt att polis har haft span på platser där kroppar har hittats och inte gått ut till offentligheten att de har hittat kroppen därför. De har bara fört kroppen till trygg plats. Sedan lugnt och metodiskt väntat för att se om ”misstänkt” eller för polisen okänd person dyker upp för att gömma eller bara se. Det kan vara en av anledningarna till att kroppen hittades sent (den var inte där). Det kan även förklara varför de inte gick ut med att kroppen hittades tidigare. Vem vet inte du vem vet inte jag. Hennes försvinnande behöver inte alla ha med kommande vittnesmål att göra.

Man vet ju inte .men det vore ju otroligt korkad av den som stod åtalad för misshandel också skulle döda henne . För denne är ju nr1 av misstänkta hos polisen Om han tillhör en missbrukarkrets är ju sannolikheten större då dessa inte tänker rationellt . Hoppas de finner Gärningsmannen snabbt och att inte fallet läggs ner
Citera
2018-10-11, 18:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Tess var ju tydligen på festen i den där stugan som nämnts med sin manliga vän A han kände T och Hans bror sedan var en för Tess en okänd man till där så hon åker på en fest med 5 män och hon själv .sedan på kvällen blir vännen A för full och Tess vill beställa en Taxi I detta läge ska T blivit Skogstokig och flugit på Tess med Slag och sparkar mot huvud och kropp. De fick tydligen tag i T men han slet sig och flög på henne igen hon flydde ut från stugan och åkte hem tillsammans med A polisen kom hem till dem T (Gm) bror ska ha ringt Tess att hon skulle ta tillbaka Polisanmälan ALLT detta finns att läsa i polisens FUP som nu delas av flera av SPUNKANKANS väninnor tror ni att hon säger ett ord till dem hur fel det är?? Inte en bokstav .

Skulle tro att Efterlyst tar upp något kring Tess i kväll 20.00
Det är inget rationellt undanröjande av ett vittne om det nu skulle vara T*ms bror. Dels har To* redan erkänt - "Bevisligen har jag ju gjort det" och förklarat sig villig att ta ett strafföreläggande, dels har Therese anmält och pekat ut brodern för övergrepp i rättssak. Att mörda i det läget är att tigga om att hamna under luppen, åtminstone om liket hittas.

Brodern är knappast direkt dum i huvudet, men han kan ju ha en aggressiv benägenhet som driver honom att handla så här, tvärsemot vad som borde vara bättre vetande. Det finns ju som vi vet i släkten.
Citera
2018-10-11, 18:21
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Man vet ju inte .men det vore ju otroligt korkad av den som stod åtalad för misshandel också skulle döda henne . För denne är ju nr1 av misstänkta hos polisen Om han tillhör en missbrukarkrets är ju sannolikheten större då dessa inte tänker rationellt . Hoppas de finner Gärningsmannen snabbt och att inte fallet läggs ner
Vi har inte ens hälften av alla bitar i detta pussel, men nog får det anses högintressant att hon skulle vittna mot någon som sägs vara myndighetsanställd och att hon dessutom hotats för att ta tillbaka sin anmälan. De två finska bröderna är högst på min lista tills det kommer fram att de befunnit sig i Sydamerika sedan i juli eller liknande omständigheter som gör att de kan avföras helt.
Citera
2018-10-11, 18:25
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är inget rationellt undanröjande av ett vittne om det nu skulle vara T*ms bror. Dels har To* redan erkänt - "Bevisligen har jag ju gjort det" och förklarat sig villig att ta ett strafföreläggande, dels har Therese anmält och pekat ut brodern för övergrepp i rättssak. Att mörda i det läget är att tigga om att hamna under luppen, åtminstone om liket hittas.

Brodern är knappast direkt dum i huvudet, men han kan ju ha en aggressiv benägenhet som driver honom att handla så här, tvärsemot vad som borde vara bättre vetande. Det finns ju som vi vet i släkten.
Kanske träffade Tess någon av dem (eller båda) precis innan hon försvann? Kanske dracks det och kanske blev hon så där provokativ och otrevlig som flera hävdat att hon kunde bli? Kanske gastade hon om att hon skulle se till att båda gubbarna skulle få sitta i finkan?

Jag tycker att det i nuläget känns mer troligt än att någon annan är inblandad.
Citera
2018-10-11, 18:29
Medlem
Citat:

Brodern?
Citera
2018-10-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Är där inte väldigt mycket kameraövervakning i den typen av område? Dels är Arlanda säkerhetsklassat, dels brukar parkeringsområden i allmänhet ha mycket kameror uppmonterade av olika skäl. En bil som kör in för att dumpa en kropp borde kunna gå att hitta på film, även om där är mycket trafik dagligen. Är det en begränsad tid det kan ha skett?

Nej det finns inga kameror från motorväg in till fyndplats.
Får hoppas på att någon bilist sett något avvikande.
Citera
2018-10-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tack! Efter att ha läst inlägget T gjorde på facebook får jag inte kännslan av att det har något med hennes försvinnande att göra.

Skulle en SD-politiker sitta och prata trevligt på ett fik för att någon sedan skulle inse att T hade någon typ av scoop som skulle vara allvarligt negativt? Det verkar helt skruvat. T var inte 'Uppdrag Granskning' och inte ens 'Uppdrag Granskning' har råkat illa ut på något allvarligare sätt vad jag vet. Då har UG ändå granskat grupper med mer välkänd våldsbenägenhet än vad en lokala SD-presstalesman kan antas ha.

SD-spåret som Spunkankan var förtjust i känns iskallt. I alla fall baserat på vad som stått i tråden.

Angående dessa ändlösa diskussioner om ordet 'andakt'. I sitt sammanhang är det tydligt att det inte betyder mer än 'ha tålamod, vänta och se - det kommer något spännande senare.'
Är enig med dig.
Citera
2018-10-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Men någon SD-motståndare kan ha gått i taket över hennes sista inlägg som finns inklistrat här i tråden, det dröp ju inte av SD-hat.

Men troligare är att det har med hennes kommande vittnesmål att göra.
Helt otroligt att SD dras in i tråden. Jag var nära vän med Tess och jag är själv en SD-are. Tess och jag har haft många samtal om detta ämne. Och vad hon sa till mig så hade hon förståelse att människor började rösta på SD.
Citera
2018-10-11, 18:42
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Kan mycket väl finnas kameror i anslutning till parkeringarna.

Den karta som lagts ut nyss i tråden är inte exakt, men det finns tidigare länkar i tråden som visar mer tydligt att det var en bit söder om ATCC-centret och att det var nära till väster om vägen som går från Rosersberg. Man kan svagt se en liten grusväg bland träden som nästan går parallellt.

Troligen är det inga kameror från det hållet, någon som vet?
Om jag har tolkat information och bilder rätt så bör det här vara fyndplatsen: https://www.google.com/maps/@59.630336,17.9428804,0a,73.7y,238.39h,83.4t/data=!3m4!1e1!3m2!1sL1PhNgKT1UE2NxH63iOiFQ!2e0?sou rce=apiv3
Citera
2018-10-11, 18:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är den sk Säpo mannen, och som vi ser i tråden är det han som blir mest utpekad. Öppna upp istället för någon annan, jag är nästan säker på att det är en person som står betydligt närmare Tess än Säpo mannen. Håller med dig Gasbonden, det vore otroligt korkat av han att döda henne.
Citera
2018-10-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Vi har inte ens hälften av alla bitar i detta pussel, men nog får det anses högintressant att hon skulle vittna mot någon som sägs vara myndighetsanställd och att hon dessutom hotats för att ta tillbaka sin anmälan. De två finska bröderna är högst på min lista tills det kommer fram att de befunnit sig i Sydamerika sedan i juli eller liknande omständigheter som gör att de kan avföras helt.

Visst att de inte kan avföras Men jag resonerar som GW att det farligaste som finns hos mordutredare är att låsa fast sig för ett spår det gäller att ha ett öppet sinnelag Det har ju visats gång på gång i Veckans Brott synd att detta program lagts ner detta fall hade vare toppen att få belyst där. Tar dom upp det i TV4 i nya programmet lär det dröja då de säkert har flera program klara Vore jag systern eller nära vän skulle jag tveklöst skriva till GW . Just såna här fall brukar ligga GW varmt om hjärtat
Citera
2018-10-11, 18:48
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Har brodern varit skriven hos To* S länge? Var det inte en yngre man på typ 28 år som bodde i samma lägenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Jag tycker att det är underligt att det tog så lång tid att hitta T?
Det var ju slumpen här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in