Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 18:15
  #1
Medlem
Magic-balls avatar
Jag försöker hitta en strömadapter som ger 9 V och 500 mA , verkar vara omöjligt närmast jag hittade var 9V och 650 mA på Clas Ohlsson.

Detta skall till en gammal telefonsvarare jag tänkte ge till en äldre dam som driver en affär, jag vill bara veta att den inte kommer bränna nåt eftersom den inte är exakt som enligt specifikationer. Nån som vet ?
Citera
2018-10-11, 18:21
  #2
Medlem
BNCs avatar
Inga problem med en som kan ge mer ström.

Apparaten drar så mycket ström den behöver så länge som spänningen är rätt. Den drar inget mer för att adaptern *kan* ge det.

Så köp du den på 650 mA.
Citera
2018-10-11, 18:21
  #3
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Jag försöker hitta en strömadapter som ger 9 V och 500 mA , verkar vara omöjligt närmast jag hittade var 9V och 650 mA på Clas Ohlsson.

Detta skall till en gammal telefonsvarare jag tänkte ge till en äldre dam som driver en affär, jag vill bara veta att den inte kommer bränna nåt eftersom den inte är exakt som enligt specifikationer. Nån som vet ?

Ingen fara, det är spänningen (9 V) som är viktig.
Angiven ström är vad adaptern klarar av att lämna, enheten tar bara så mycket den behöver.

Kör du på den Clas O du hittat, funkar nog utmärkt.
Citera
2018-10-11, 19:13
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Jag försöker hitta en strömadapter som ger 9 V och 500 mA , verkar vara omöjligt närmast jag hittade var 9V och 650 mA på Clas Ohlsson.

Detta skall till en gammal telefonsvarare jag tänkte ge till en äldre dam som driver en affär, jag vill bara veta att den inte kommer bränna nåt eftersom den inte är exakt som enligt specifikationer. Nån som vet ?

Så länge som amperetalet inte är för lågt är det inga problem.
Citera
2018-10-13, 14:22
  #5
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så länge som amperetalet inte är för lågt är det inga problem.
OK, tack för era svar alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback