2018-09-16, 23:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jodå det kommer på lexbase också.
Jaha, det verkar stämma. Jag trodde att de bara plockade in handlingar från domstolar.

Tänkte på en grej som kanske kan förklara varför Elin körde sin show trots att fel afghan fanns ombord. Hon hade, enligt den här tråden, bara enkelbiljett, vilket är rimligt då hon inte tänkte åka*. När hon då upptäckte att fel afghan fanns ombord så kan det vara så att hon, eftersom hon ändå skulle av, lika gärna kunde gråta av den afghanen från flyget. Ungefär lika vettigt som att suga av sig själv för att få något varmt i sig, men varför inte?

*Jag vet inte vilka regler/krav Turkiet har för besökande EU-medborgare, men en del länder kräver ofta utresebiljett eller visum, något som flygbolag kan tvingas kontrollera.
2018-09-17, 04:57
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Turkish Airlines är ett vinstdrivande företag, eftersom de fått extrakostnader tror jag självklart att de kommer att kräva Elin på pengarna. Enskilda medresenärer borde också ses som drabbade/BO, jag skulle utan tvekan vilja få en slant.

Och med en brottsdom i bagaget lär hon få det svårt att resa in i många länder.
Vassego och skölj!
2018-09-17, 12:32
Medlem
Tydligen var det en av Malena Ernmans döttrar som ställde sig upp i flygplanet - antingen den tjej som nyligen suttit på post utanför riksdagshuset eller hennes äldre syster. Av någon anledning har MSM inte velat gå ut med den uppgiften trots att kopplingen måste ha varit välkänd för många journos.

Edit: Felaktig uppgift på hörsägen. My bad.
Senast redigerad av HepCat-X 2018-09-17 kl. 12:55.
2018-09-17, 12:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydligen var det en av Malena Ernmans döttrar som ställde sig upp i flygplanet - antingen den tjej som nyligen suttit på post utanför riksdagshuset eller hennes äldre syster. Av någon anledning har MSM inte velat gå ut med den uppgiften trots att kopplingen måste ha varit välkänd för många journos.

Nej. Där har du helt fel.
2018-09-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Där har du helt fel.

Skulle nog ha kollat den faktaupgiften närmare, en person som jag normalt räknar som mycket pålitlig (och som inte har några SD-sympatier) sade så efter att ha läst en intervju med Ernman i SvD. My bad.

Men att Ernman beundrar Elin Ersson och har backat upp henne är det ingen tvekan om:
https://twitter.com/malena_ernman/status/1022381504641617920

"Sveriges största internationella opinionsbildare 2018", jisses...I en annan tweet höjde Ernman budet till "en av Sveriges största opinionsbildare på många år"...
2018-09-17, 14:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Skulle nog ha kollat den faktaupgiften närmare, en person som jag normalt räknar som mycket pålitlig (och som inte har några SD-sympatier) sade så efter att ha läst en intervju med Ernman i SvD. My bad.

Men att Ernman beundrar Elin Ersson och har backat upp henne är det ingen tvekan om:
https://twitter.com/malena_ernman/status/1022381504641617920

"Sveriges största internationella opinionsbildare 2018", jisses...I en annan tweet höjde Ernman budet till "en av Sveriges största opinionsbildare på många år"...
Den enda kopplingen jag kan se är att den där Afghan-aktivist-"tjejen" som är med överallt, även satta sig & "strejkade" med Ernmans dotter. Så det är en riktig soppa där klimathysteri & asylaktivism går hand i hand.
2018-09-18, 12:50
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Turkish Airlines är ett vinstdrivande företag, eftersom de fått extrakostnader tror jag självklart att de kommer att kräva Elin på pengarna. Enskilda medresenärer borde också ses som drabbade/BO, jag skulle utan tvekan vilja få en slant.

Och med en brottsdom i bagaget lär hon få det svårt att resa in i många länder.
Vassego och skölj!
Som resenär kan du givetvis kräva förseningsersättning från flygbolaget. EU har regler för vad som gäller. De som anser sig brottsutsatta måste nog polisanmäla.
2018-09-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda kopplingen jag kan se är att den där Afghan-aktivist-"tjejen" som är med överallt, även satta sig & "strejkade" med Ernmans dotter. Så det är en riktig soppa där klimathysteri & asylaktivism går hand i hand.

PK-MSM tror väl att det går hem i stugorna kan man ju tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Som resenär kan du givetvis kräva förseningsersättning från flygbolaget. EU har regler för vad som gäller. De som anser sig brottsutsatta måste nog polisanmäla.

Nja, en kollektiv stämning måste ju vara möjlig. Biljetten som kunden har köpt är ett transportavtal. Inte ett frikort att bete sig hur som helst. Där finns ju vissa regler om hur kunden får uppföra sig, och när kunden anses vållat kollektiv skada. Ungefär som att du går in på NK för att handla men satt igång brandlarmet på rent jävelskap, eller tex kortsluter kaffemaskinen med tex en skruvmejsel och kapar strömmen och lyset till hela huset.

Det finns ju exempel på folk som blivit dömda till jävligt dryga böter för att ha packat saker i sitt bagage som inte får fraktas med flyg, tex gasflaskor och liknande. Fast kanske inte här i Sverige att sådana domslut har skett.

Dryga böter ska ha tex utdömts för idioter som kastat in tex mynt i luftintaget på flygplanets jetmotorer mm..

Finns väl något exempel på sjöfartssabotage rätt så nyligen där det är befogat med dryga böter

Minns tex färjan M/S Scandinavian Star som eldhärjades år 1990, dock blev ingen dömd där, alltså för själva branden
2018-10-11, 03:13
Medlem
Gissningsvis så föreligger det nu en PK-Härdsmälta hos tex Advokatsamfundet om hur de ska lyckas trolla bort åtalet emot Elin. Att Anne Ramberg kommer att toktwittra framöver
Jag vet inte om jag ser fram emot ett åtal, eftersom det kan komplicera PK-MSMs tolkning av det hela, PK-MSM vill köra det här massinvandringsvansinnet rakt in i kaklet. Och vilket utslag som ändå kommer av det här, så kommer PK-MSM bara att yla om rasism och islamofobi. Migrationsverket är rasister, Landvetters flygplats är fullt av rasister. Turkish Airlines är rasister. Turkiska piloter är rasister. Facebook är rasister som tog ner Elins video mm...
PK-MSM vill driva tesen att aktivister ska ha rätt att stoppa alla flyg så snart de känner en pubertal pirrning i kroppen som kallas "civil olydnad" - "Civil olydnad" kommer nu att köras in i kaklet som ett nytt värdebegrepp. Okej nästa gång jag handlar inne på ICA så vägrar jag att betala - jag bara tar varorna och går - jag säger att jag läst i PK-MSM att "civil olydnad" trumfar allt, precis allt..........
Jag går till och med emot "röd gubbe" och stannar inte vid rödljus för jag tycker att jag kan demonstrera så emot Turkish Airlines - och Migrationsverket ?

Dessutom så struntar jag i mammas råd att ha mössa på mig när det är kallt, för jag tycker att "civil olydnad" passar mig bra. Dessutom röker jag på bussen och tåget för det passar mig jättebra.
Jag passar på att på bussen röka för då utför jag civil olydnad emot Turkish Airlines

Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Artikel? Det är en blogg. Klart det finns kritiska röster, tex på Flashback osv men medias narrativ utmålar Elin som en hjälte.

Turkish Airlines är inte lika med turkiska staten (oavsett ägarförhållande), TA är ett vinstdrivande företag och Erssons aktivism betraktas inte som terrorism av enda seriös bedömare.
Fast det är ju en form av utpressning, i och för sig en känslomässig sådan med tårar och snyftande och hulkande. Terrorister på flygplan brukar ju ha sådana krav som att vissa fångar ska släppas fria, i och för sig att de använde vapen vid dessa tillfällen. Men man kan ju undra om hur flygkaptenen tog hennes krav, uttrycket "somebody could die" eller något liknande ?
- Hur fan skulle en vanlig flygkapten ta ett sådant uttalande, klart som korvspad att de flesta vanliga människor skulle kunna ta det som ett direkt hot, eller hur ?
Vederbörande som var på väg till döden i Kabul enligt Elin fanns ju inte ens ombord på flygplanet
- Hur i helvete kan man försvara något sådant ?
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Man borde kunna rapportera GoFundMe sidan?
https://www.gofundme.com/support-elin-ersson
Den insamlingen är nu stängd, 4050 kronor har kommit in
Först var målet satt till 150 000 kr, sen efter en dryg vecka efter starten så sänktes
insamlingsmålet till 40 000 kr
Varför vet jag ju inte men det kan ju hända att det gick för trögt
Eller så fick GoFundMe reda på att ett åtal är att vänta, och att insamlingen är stängd av GoFundMe själva
Eller så fick Elin reda på ungefär var bötesbeloppet kan hamna ungefär ?
Och valde att sätta ner målet
Varför insamlingen är stängd framgår alltså inte

Men det är ju lite sjukt att utföra aktioner som man vet kan komma att ge böter och/eller fängelse, och sen försöker samla in bötespengarna. Det förfelar ju hela syftet med böterna

I något fall i USA så skedde ju just det, fast i ett helt annat sammanhang, fast då höjde ju domstolen bara bötesbeloppet, till typ det dubbla.

USA är föregångare på att man som brottsling inte ska kunna tjäna på sitt brott även det sker efteråt
Först när straffet är avtjänat så får man tjäna pengar på vanligt sätt, dock inte på själva brottet

Om det blir ett åtal så blir nog rättsprocessen utdragen, Elin kan ju få valsa runt i rättsmaskineriet ett bra tag. Hon har ingen arbetsgivare likt Önnevall (SVT) som kan leka "målvakt" och skydda sin anställde med någon slags hittepåideologi såsom Värdegrunden

Några studier lär hon inte få någon ro för
Till er som skriver att hon är socionom så är det fel, hon är inte färdig med sin utbildning, vilket jag tror står tidigare i tråden. Hon kan ju kalla sig för socionom när hon är färdig, i och för sig, ja.

I biljettavtalen står det dessutom vidare att om en passagerare på något sätt åstadkommer skada för flygbolaget så finns det möjligheter att dra det i rättegång, och skadestånd kan utmätas. Åtminstone så stod det så förr

Vidare så om det var någon annan än Elin som stod på biljetten, så är det troligen ett brott emot säkerhetsreglerna för bägge två om de var medvetna om att de skulle låta Elin åka, dvs på fel boardingcard. Detta problem har faktiskt uppmärksammats i flera medier. På vissa flygplatser har man återigen börjat att kolla passet emot boardingcardet innan ombordstigning - Säkert någon som skänker Elin en god tanke över att köerna växer ?
2018-10-11, 07:17
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Fast det är ju en form av utpressning, i och för sig en känslomässig sådan med tårar och snyftande och hulkande. Terrorister på flygplan brukar ju ha sådana krav som att vissa fångar ska släppas fria, i och för sig att de använde vapen vid dessa tillfällen. Men man kan ju undra om hur flygkaptenen tog hennes krav, uttrycket "somebody could die" eller något liknande ?
- Hur fan skulle en vanlig flygkapten ta ett sådant uttalande, klart som korvspad att de flesta vanliga människor skulle kunna ta det som ett direkt hot, eller hur ?
Vederbörande som var på väg till döden i Kabul enligt Elin fanns ju inte ens ombord på flygplanet
- Hur i helvete kan man försvara något sådant ?
Men nu är det inte utpressning utan allt som hänt är att en tokfia vägrat sätta sig ner på tillsägelse.
Citat:
Den insamlingen är nu stängd, 4050 kronor har kommit in
Först var målet satt till 150 000 kr, sen efter en dryg vecka efter starten så sänktes
insamlingsmålet till 40 000 kr
Varför vet jag ju inte men det kan ju hända att det gick för trögt
Eller så fick GoFundMe reda på att ett åtal är att vänta, och att insamlingen är stängd av GoFundMe själva
Eller så fick Elin reda på ungefär var bötesbeloppet kan hamna ungefär ?
Och valde att sätta ner målet
Dels gick insamlingen väldigt trögt vilket som vanligt säger en hel del om vänsteraktivisters betalningsvilja. Någon annan ska betala är devisen. Men visst, du har en poäng, straffet i det här fallet kommer stanna på böter och de blir just några tusenlappar för den som inte har någon inkomst. Dock tror jag inte att det är därför som insamlingen stängts ner utan helt enkelt att det gått alldeles för trögt.
Citat:
Men det är ju lite sjukt att utföra aktioner som man vet kan komma att ge böter och/eller fängelse, och sen försöker samla in bötespengarna. Det förfelar ju hela syftet med böterna
Är väl inget sjukt alls, det har hänt hur många gånger som helst att organisationer, grupper och enskilda betalar någon annans böter för att göra en poäng. Leif GW Persson gick ut i media igår att han lovar att betala böterna för några som grep några tjuvar.
Citat:
I något fall i USA så skedde ju just det, fast i ett helt annat sammanhang, fast då höjde ju domstolen bara bötesbeloppet, till typ det dubbla.

USA är föregångare på att man som brottsling inte ska kunna tjäna på sitt brott även det sker efteråt
Först när straffet är avtjänat så får man tjäna pengar på vanligt sätt, dock inte på själva brottet
Varför ska alltid svenskar ta USA som jämförelseexempel när det kommer till rättsskipning? Sverige har inga likheter alls med amerikansk rättskipning och båda systemet har fördelar och nackdelar. Mer korrekt hade väl varit att jämföra med våra nordiska grannar eller Tyskland. Svaret är att svenskar hämtar sin rättsuppfattning från amerikanska tv-serier. Tyskland har faktiskt en sådan regel som man har i USA, att en brottsling inte ska kunna tjäna pengar indirekt på brottet. En sådan regel hindrar dock inte att en brottsling kan samla in pengar för att täcka sina kostnader i målet, varken i USA eller Tyskland. Regeln är till för att förhindra inkomster från tex skrivandet av en bok om brottet.

Jag kan tillägga att i USA hade hon antagligen bara straffats med böter för sitt tilltag, låt vara att de böterna hade varit lite högre. Ungefär samma sak som hände i Sverige hade hänt i USA, dvs hon och afghanen hade fått lämna planet. Många verkar tro att polisen hade inlett med taser och pepparspray och sedan buntat ihop afghanen och planet hade åkt men så funkar det inte. Flygkaptenen hade gjort samma sak som i Sverige, han hade beordrat henne och afghanen av planet.
Citat:
Om det blir ett åtal så blir nog rättsprocessen utdragen, Elin kan ju få valsa runt i rättsmaskineriet ett bra tag. Hon har ingen arbetsgivare likt Önnevall (SVT) som kan leka "målvakt" och skydda sin anställde med någon slags hittepåideologi såsom Värdegrunden
Utdragen process? Hur tänkte du nu? Det här är ett mål som kommer att ta en timme att avhandla i domstol inklusive pauser, det är ett sådant litet mål att Elin Ersson inte kommer behöva närvara om hon inte vill. Eftersom brottet bara kommer rendera böter så kommer det krävas prövningstillstånd för att få målet prövat i hovrätten. Dvs det kommer sannolikt bara bli en rättegångsförhandling i målet. Hur du kan tro att det skulle bli utdraget fattar jag inte.
Citat:
Några studier lär hon inte få någon ro för
Till er som skriver att hon är socionom så är det fel, hon är inte färdig med sin utbildning, vilket jag tror står tidigare i tråden. Hon kan ju kalla sig för socionom när hon är färdig, i och för sig, ja.
Varför skulle hon inte få ro för studier? Hon har gjort det här brottet väl medveten om konsekvenserna och hon är beredd att ta dem, dvs lite böter. Vem bryr sig om hon är klar socionom eller ej. Det är ändå inget yrke där man har några yrkeskunskaper.
Citat:
I biljettavtalen står det dessutom vidare att om en passagerare på något sätt åstadkommer skada för flygbolaget så finns det möjligheter att dra det i rättegång, och skadestånd kan utmätas. Åtminstone så stod det så förr
Det spelar ingen roll om det står så på biljetten eller ej, svensk lag gäller oavsett. Men för att få skadestånd i svensk rätt så måste man kunna visa på skada. För att tex kunna kräva 100 000 kr i skadestånd så krävs det att man kan visa att man orsakats skada till ett värde av 100 000 kr. När det gäller saker som stöld så är det väldigt enkelt att visa, man tar det stulnas värde, när det gäller misshandel så finns praxis och listor att gå efter. Men hur värderar man ett antal minuters försening? Enda sättet att kunna sätta en siffra på Elins Erssons tilltag är om Turkish Airlines drabbats av ekonomiskt bortfall med anledning av händelsen. Och det är fråga om man kan visa det.
Citat:
Vidare så om det var någon annan än Elin som stod på biljetten, så är det troligen ett brott emot säkerhetsreglerna för bägge två om de var medvetna om att de skulle låta Elin åka, dvs på fel boardingcard. Detta problem har faktiskt uppmärksammats i flera medier. På vissa flygplatser har man återigen börjat att kolla passet emot boardingcardet innan ombordstigning - Säkert någon som skänker Elin en god tanke över att köerna växer ?
Kanske är det så, det är inget lagbrott att bryta mot avtalsvillkor. Det finns massor av saker man inte får göra men som ändå inte är straffsanktionerade. Min teori är dock att det var Elin som stod på biljetten helt enkelt eftersom ID-kontroll görs vid incheckningen, säkerhetskontrollen och vid bordning. Dvs ID-kontroll på tre ställen. Namnet i ID-handlingen måste stämma överens med resedokumenten.

Alltid när det är sådana här trådar så börjar folk yra om att det kommer bli jättehårda straff och det dröjer oftast inte några inlägg förrän jämförelser görs med USA, folk gottar och myser åt alla straff som personen kommer få, folk har börjat tala om att Elin Ersson skulle hamna på NO FLY-listor, bli terrorstämplad av USA, miljonskadestånd från Turkish Airlines osv. Inget av det kommer att hända, det här handlar om en dum naiv svensk blondin som vägrat sätta sig ner på ett flygplan. USA skiter totalt i det här, Turkish Airlines kommer med stor sannolikhet inte ens försöka kräva en krona (Ersson har dessutom inga pengar att betala med) eftersom det är dålig PR och det blir svårt att visa på konkret ekonomisk förlust. Allt som kommer att hända är att det så småningom blir rättegång och det är inte ens säkert att Elin Ersson ens har lust att närvara vid rättegången, hon kan medge omständigheterna i sak så kan domstolen avgöra målet på handlingarna. Nu tror jag väl i och för sig att hon vill närvara på en rättegång då hon säkert vill dra ytterligare en snyftare där, hålla något tårdrypande tal som kan spelas upp i media.

För övrigt är det så otroligt underhållande med de här naiva asylaktivisterna som viftar med regnbågsflaggan samtidigt som de vill öppna gränser för män från tredje världen som har en medeltida syn på kvinnor och homosexuella!
Senast redigerad av PrisonMike 2018-10-11 kl. 07:22.
2018-10-11, 14:09
Medlem
Citat:
Men nu är det inte utpressning utan allt som hänt är att en tokfia vägrat sätta sig ner på tillsägelse.
Dels gick insamlingen väldigt trögt vilket som vanligt säger en hel del om vänsteraktivisters betalningsvilja. Någon annan ska betala är devisen. Men visst, du har en poäng, straffet i det här fallet kommer stanna på böter och de blir just några tusenlappar för den som inte har någon inkomst. Dock tror jag inte att det är därför som insamlingen stängts ner utan helt enkelt att det gått alldeles för trögt.
Är väl inget sjukt alls, det har hänt hur många gånger som helst att organisationer, grupper och enskilda betalar någon annans böter för att göra en poäng. Leif GW Persson gick ut i media igår att han lovar att betala böterna för några som grep några tjuvar.

Tackar för credd, det värmer !
Det fick mitt arsle att skina upp som Solen i Karlstad
-- Hehe, det är bra att du ger mig kritik på mitt raljerande, det kommer ju ändå ur Muhammeds arsle, en oändlig källa till visdom. Dessutom hade jag ett anfall av springmask och därför blev det extra exalterat... Kom ihåg bara att en sten räcker, enligt Ayatollah Khomeini, fniss (*)

Citat:
Jag kan tillägga att i USA hade hon antagligen bara straffats med böter för sitt tilltag, låt vara att de böterna hade varit lite högre. Ungefär samma sak som hände i Sverige hade hänt i USA, dvs hon och afghanen hade fått lämna planet. Många verkar tro att polisen hade inlett med taser och pepparspray och sedan buntat ihop afghanen och planet hade åkt men så funkar det inte. Flygkaptenen hade gjort samma sak som i Sverige, han hade beordrat henne och afghanen av planet.

Finns ju liknande äldre fall i tex USA, att pojkvänner/flickvänner inte velat att flygplanet skulle starta för att de inte vill lämna kärestan, men där har rejäla böter dömts ut ibland ja..
Fast det är träligt att leta efter sådana fall, före Internets tid, alltså.

Citat:
Men för att få skadestånd i svensk rätt så måste man kunna visa på skada. För att tex kunna kräva 100 000 kr i skadestånd så krävs det att man kan visa att man orsakats skada till ett värde av 100 000 kr. När det gäller saker som stöld så är det väldigt enkelt att visa, man tar det stulnas värde, när det gäller misshandel så finns praxis och listor att gå efter. Men hur värderar man ett antal minuters försening? Enda sättet att kunna sätta en siffra på Elins Erssons tilltag är om Turkish Airlines drabbats av ekonomiskt bortfall med anledning av händelsen. Och det är fråga om man kan visa det.

Förseningen uppgick till omkring 2 timmar, inte några minuter. Videoklippet är väl bara några minuter långt. Men enligt vad man kunde leta tidigare i tråden så blev det omkring två timmar (**) Man var troligen tvungen att leta igenom bagaget efter afghanens och/eller Elins väskor, och plocka ut det. Jag är inte säker på om flygplanet hade lämnat gaten och man fick taxa tillbaks till samma eller en annan gate

För övrigt så har tydligen TA störts av att aktivister försökt stoppa andra flyg också, bla 14e Augusti

Citat:
För övrigt är det så otroligt underhållande med de här naiva asylaktivisterna som viftar med regnbågsflaggan samtidigt som de vill öppna gränser för män från tredje världen som har en medeltida syn på kvinnor och homosexuella!

Jo, det är verkligen bisarrt. Det är verkligen ootroligt korkat.. Det är verkligen också helt uppåt väggarna att de tror tydligen att man dör direkt så fort man anländer till Kabuls flygplats. Nåja man dör ju psykiskt enligt Khaveri

Vad det nu betyder ?
Vidare var det ju någon som letat på självmordsstatistik på ungdomar och etniskt svenska ungdomar har ju tydligen en högre självmordsfrekvens i samma åldersgrupp jämfört med de flyktingar som anlänt hit

Citat:
Min teori är dock att det var Elin som stod på biljetten helt enkelt eftersom ID-kontroll görs vid incheckningen, säkerhetskontrollen och vid bordning. Dvs ID-kontroll på tre ställen. Namnet i ID-handlingen måste stämma överens med resedokumenten.
Enligt vad som påstås i det här så hade hon bara enkelbiljett -- Det är ju verkligen helt otroligt korkat - Vad hade hänt om hon inte vågat, eller att det inte alls funnits någon afghan på flygplanet. Och hon hade tappat målföret och verkligen hamnat i Istanbul, eller rentav Kabul ? Utan hembiljett ? Hur i helvete skulle det gått då då ? De här aktivisterna har troligen inte alla hästar hemma i stallet ?
Det är ta mig fan inte självklart heller att man kan ta sig hem bara så där huxflux. Returflygen kan ju vara fullbokade eller rentav skitdyra, jävligt dyra. Eller typ fyra byten för att komma hem.... Så jävla kul är det inte heller på Istanbuls flygplats att sitta där och hänga precis

(*) Ayatollah Khomeini lär ska ha sagt så: Att en sten räcker för att rengöra anus. Eftersom man i öknen inte har något vatten, eller papper så brukar man ha en liten sten, typ...
(**) På flightstats hemsida kunde man se att förseningen fanns noterad ja, det var inte några minuter utan omkring 2 timmar om jag nu inte minns helt fel
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-10-11 kl. 14:12.
2018-10-11, 14:43
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Tackar för credd, det värmer !
Det fick mitt arsle att skina upp som Solen i Karlstad
-- Hehe, det är bra att du ger mig kritik på mitt raljerande, det kommer ju ändå ur Muhammeds arsle, en oändlig källa till visdom. Dessutom hade jag ett anfall av springmask och därför blev det extra exalterat... Kom ihåg bara att en sten räcker, enligt Ayatollah Khomeini, fniss (*)

Finns ju liknande äldre fall i tex USA, att pojkvänner/flickvänner inte velat att flygplanet skulle starta för att de inte vill lämna kärestan, men där har rejäla böter dömts ut ibland ja..
Fast det är träligt att leta efter sådana fall, före Internets tid, alltså.

Förseningen uppgick till omkring 2 timmar, inte några minuter. Videoklippet är väl bara några minuter långt. Men enligt vad man kunde leta tidigare i tråden så blev det omkring två timmar (**) Man var troligen tvungen att leta igenom bagaget efter afghanens och/eller Elins väskor, och plocka ut det. Jag är inte säker på om flygplanet hade lämnat gaten och man fick taxa tillbaks till samma eller en annan gate

För övrigt så har tydligen TA störts av att aktivister försökt stoppa andra flyg också, bla 14e Augusti

Jo, det är verkligen bisarrt. Det är verkligen ootroligt korkat.. Det är verkligen också helt uppåt väggarna att de tror tydligen att man dör direkt så fort man anländer till Kabuls flygplats. Nåja man dör ju psykiskt enligt Khaveri

Vad det nu betyder ?
Vidare var det ju någon som letat på självmordsstatistik på ungdomar och etniskt svenska ungdomar har ju tydligen en högre självmordsfrekvens i samma åldersgrupp jämfört med de flyktingar som anlänt hit

Enligt vad som påstås i det här så hade hon bara enkelbiljett -- Det är ju verkligen helt otroligt korkat - Vad hade hänt om hon inte vågat, eller att det inte alls funnits någon afghan på flygplanet. Och hon hade tappat målföret och verkligen hamnat i Istanbul, eller rentav Kabul ? Utan hembiljett ? Hur i helvete skulle det gått då då ? De här aktivisterna har troligen inte alla hästar hemma i stallet ?
Det är ta mig fan inte självklart heller att man kan ta sig hem bara så där huxflux. Returflygen kan ju vara fullbokade eller rentav skitdyra, jävligt dyra. Eller typ fyra byten för att komma hem.... Så jävla kul är det inte heller på Istanbuls flygplats att sitta där och hänga precis

(*) Ayatollah Khomeini lär ska ha sagt så: Att en sten räcker för att rengöra anus. Eftersom man i öknen inte har något vatten, eller papper så brukar man ha en liten sten, typ...
(**) På flightstats hemsida kunde man se att förseningen fanns noterad ja, det var inte några minuter utan omkring 2 timmar om jag nu inte minns helt fel
Istanbul-Stockholm flyger man iofs för en tusing, många flights om dygnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in