Gissningsvis så föreligger det nu en PK-Härdsmälta hos tex Advokatsamfundet om hur de ska lyckas trolla bort åtalet emot Elin. Att Anne Ramberg kommer att toktwittra framöver
Jag vet inte om jag ser fram emot ett åtal, eftersom det kan komplicera PK-MSMs tolkning av det hela, PK-MSM vill köra det här massinvandringsvansinnet rakt in i kaklet. Och vilket utslag som ändå kommer av det här, så kommer PK-MSM bara att yla om rasism och islamofobi. Migrationsverket är rasister, Landvetters flygplats är fullt av rasister. Turkish Airlines är rasister. Turkiska piloter är rasister. Facebook är rasister som tog ner Elins video mm...
PK-MSM vill driva tesen att aktivister ska ha rätt att stoppa alla flyg så snart de känner en pubertal pirrning i kroppen som kallas "civil olydnad" - "Civil olydnad" kommer nu att köras in i kaklet som ett nytt värdebegrepp. Okej nästa gång jag handlar inne på ICA så vägrar jag att betala - jag bara tar varorna och går - jag säger att jag läst i PK-MSM att "civil olydnad" trumfar allt, precis allt..........
Jag går till och med emot "röd gubbe" och stannar inte vid rödljus för jag tycker att jag kan demonstrera så emot Turkish Airlines - och Migrationsverket ?
Dessutom så struntar jag i mammas råd att ha mössa på mig när det är kallt, för jag tycker att "civil olydnad" passar mig bra. Dessutom röker jag på bussen och tåget för det passar mig jättebra.
Jag passar på att på bussen röka för då utför jag civil olydnad emot Turkish Airlines
Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Artikel? Det är en blogg. Klart det finns kritiska röster, tex på Flashback osv men medias narrativ utmålar Elin som en hjälte.
Turkish Airlines är inte lika med turkiska staten (oavsett ägarförhållande), TA är ett vinstdrivande företag och Erssons aktivism betraktas inte som terrorism av enda seriös bedömare.
Fast det är ju en form av utpressning, i och för sig en känslomässig sådan med tårar och snyftande och hulkande. Terrorister på flygplan brukar ju ha sådana krav som att vissa fångar ska släppas fria, i och för sig att de använde vapen vid dessa tillfällen. Men man kan ju undra om hur flygkaptenen tog hennes krav, uttrycket "somebody could die" eller något liknande ?
- Hur fan skulle en vanlig flygkapten ta ett sådant uttalande, klart som korvspad att de flesta vanliga människor skulle kunna ta det som ett direkt hot, eller hur ?
Vederbörande som var på väg till döden i Kabul enligt Elin fanns ju inte ens ombord på flygplanet
- Hur i helvete kan man försvara något sådant ?
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackBooks
Den insamlingen är nu stängd, 4050 kronor har kommit in
Först var målet satt till 150 000 kr, sen efter en dryg vecka efter starten så sänktes
insamlingsmålet till 40 000 kr
Varför vet jag ju inte men det kan ju hända att det gick för trögt
Eller så fick GoFundMe reda på att ett åtal är att vänta, och att insamlingen är stängd av GoFundMe själva
Eller så fick Elin reda på ungefär var bötesbeloppet kan hamna ungefär ?
Och valde att sätta ner målet
Varför insamlingen är stängd framgår alltså inte
Men det är ju lite sjukt att utföra aktioner som man vet kan komma att ge böter och/eller fängelse, och sen försöker samla in bötespengarna. Det förfelar ju hela syftet med böterna
I något fall i USA så skedde ju just det, fast i ett helt annat sammanhang, fast då höjde ju domstolen bara bötesbeloppet, till typ det dubbla.
USA är föregångare på att man som brottsling inte ska kunna tjäna på sitt brott även det sker efteråt
Först när straffet är avtjänat så får man tjäna pengar på vanligt sätt, dock inte på själva brottet
Om det blir ett åtal så blir nog rättsprocessen utdragen, Elin kan ju få valsa runt i rättsmaskineriet ett bra tag. Hon har ingen arbetsgivare likt Önnevall (SVT) som kan leka "målvakt" och skydda sin anställde med någon slags hittepåideologi såsom Värdegrunden
Några studier lär hon inte få någon ro för
Till er som skriver att hon är socionom så är det fel, hon är inte färdig med sin utbildning, vilket jag tror står tidigare i tråden. Hon kan ju kalla sig för socionom när hon är färdig, i och för sig, ja.
I biljettavtalen står det dessutom vidare att om en passagerare på något sätt åstadkommer skada för flygbolaget så finns det möjligheter att dra det i rättegång, och skadestånd kan utmätas. Åtminstone så stod det så förr
Vidare så om det var någon annan än Elin som stod på biljetten, så är det troligen ett brott emot säkerhetsreglerna för bägge två om de var medvetna om att de skulle låta Elin åka, dvs på fel boardingcard. Detta problem har faktiskt uppmärksammats i flera medier. På vissa flygplatser har man återigen börjat att kolla passet emot boardingcardet innan ombordstigning - Säkert någon som skänker Elin en god tanke över att köerna växer ?