2018-10-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
En skogsbonde är väl någon som äger en massa skog. Hur mycket en skogsbonde själv arbetar i skogen kan säkert variera en hel del från fall till fall. Så uppfattar i alla fall jag benämningen skogsbonde. En skogsarbetare behöver inte ha någon egen skog alls utan utför avlönat arbete i andras skogar.
Nej. Man är inte bonde för att man äger skog.
Citera
2018-10-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Själv tycker jag att det är lite billigt att hångla upp folk till höger och vänster. Känns bara som att de är så svältfödda på kärlek att de vill passa på att smida medans järnet är varmt.

Kemi är dessutom något man känner av direkt enligt min erfarenhet. Antingen så har man det eller så har man det inte, det är inget som blir tydligare bara för att man börjar hångla.
Hånglandet är ju mer en konsekvens av att kemi uppstått.

Kan ge dig rätt på den punkten, jag har ju dejtat en hel del via nätet i mina dagar och har känt om det funnits kemi eller ej redan på första dejten och det har inte avgjorts via nåt hånglande.

Tänkte mest att många bönder ju sagt just saker i stil med "Ja jag passade på att hångla lite med båda/pussade och kände lite på flera av kvinnorna för att se om nåt pirrade mellan oss". Men kanske är en ursäkt för det inte lika roliga ordet svältfödd
Citera
2018-10-10, 19:02
Medlem
Tänkte på en sak, någon skrev i tråden att den blonda tjejen som kom med grillen till Per verkar "klurig på ett negativt sätt". Är det någon mer som upplevt henne så? Tyckte hon snarare verkade smått förälskad i Per än klurig, men kan ju missat nåt i hennes beteende.
Citera
2018-10-10, 19:12
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Tro fan att Per och Simon är svältfödda, inga normala fruntimmer tittar åt dessa två töntar. De blir väl som kor som släpps ut på grönbete när det kommer fyra tjejer till gården, hur de än ser ut.
Återstår att se hur normala deras brevskrivare är då...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tänkte mest att många bönder ju sagt just saker i stil med "Ja jag passade på att hångla lite med båda/pussade och kände lite på flera av kvinnorna för att se om nåt pirrade mellan oss". Men kanske är en ursäkt för det inte lika roliga ordet svältfödd

Nyckelord "passa på".
Absolut att de är svältfödda.
Citera
2018-10-10, 19:16
Medlem
Citat:
Återstår att se hur normala deras brevskrivare är då...

Nyckelord "passa på".
Absolut att de är svältfödda.

Ja okej, ska inte försvara deras beteende . Vi får väl se om 45 minuter hur det utvecklas, om det till och med är någon som blir så ledsen över "dubbelhånglandet" så hon väljer att lämna slottet och bonden.
Citera
2018-10-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Nej. Man är inte bonde för att man äger skog.

Nej. Men om man äger så mycket skog att man kan leva på den samt själv i detalj planerar vad som ska avverkas, planteras och röjas och kanske själv deltar i arbetet så tycker jag att man kan benämnas skogsbonde.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-10-10 kl. 19:30.
Citera
2018-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Per benämns som "skogsbonde". Vad fan är det ens? Känns som att TV4 utvidgar begreppet bonde för att kunna välja bland fler personer. En skogsarbetare är inte en bonde.

Efter vad jag kunde läsa mig till i någon artikel så jobbar Per även som banktjänsteman vid sidan om jobbet på gården.
Citera
2018-10-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Nej. Men om man äger så mycket skog att man kan leva på den samt själv i detalj planerar vad som ska avverkas, planteras och röjas och kanske själv deltar i arbetet så tycker jag att man kan benämnas skogsbonde.
Jag anser att någon som inte sysslar med matproduktion inte kan kallas bonde.
Citera
2018-10-10, 20:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Nej nej nej Erik är inte snygg

Martin V ska väljas först
Mycket komiskt, det mysiga löskägget & andra alldagliga rödlätta utseenden fick lunka iväg,
det funkar inte, kombinationen av ginger & småfet som snubbe

Citat:
Hånglandet är ju mer en konsekvens av att kemi uppstått.
haha ooops, ska man skicka ett grattiskort eller förlåtkort? till dom man försökte hångla med för att testa om kemi skulle uppstå när orden inte räckte till...men inget räckte till
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-10 kl. 20:33.
Citera
2018-10-10, 20:43
Medlem
paggans avatar
Simon ser ut som prins William

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Prins_William,_hertig_av_Cambridge#/media/Fil%3APrince_William%2C_Duke_of_Cambridge.jpg
Citera
2018-10-10, 20:55
Medlem
Fula byxor på tjejbonden, undrar hur det påverkar framtida tv produktion.
Citera
2018-10-10, 20:56
Bannlyst
Men herregud, vad pinsamt med Susannas solodans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in