Och den där trinde bonden, minns inte riktigt hans namn,borde verkligen välja grilltjejen och skicka hem alla andra på en gång. Hon verkade dock lite klurig i negativ bemärkelse men midjan var inte oversized som på dom andra.
Blir kul att se fortsättningen!
Per heter han. Nja han gillade ju flera av sina brevskrivare så varför skulle han bara välja grilltjejen direkt och skicka hem alla andra enligt dig? Det skulle ju bara förstöra programmet och det räcker att vi var med om en sån sak förra året!
På vilket sätt verkar hon klurig? Kanske missat nåt i hennes beteende?
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-10 kl. 08:19.
Första valen ikväll då, alltid något val som överraskar tycker jag.
sedan blir det väl som vanligt på gruppdejterna att man undrar om bönderna inte snackar så mycket med vissa för att den sökande inte är så intressant i bondens ögon eller om det uteblivna privata samtalet beror på om bonden är så säker på sin sak att brevskrivaren redan är säker på gården?
Idag bör man väl förövrigt få reda på vad Maries samtal med Linda mer exakt handlar om än "mina killar" som hon säger i den trailer som visades för ett par veckor sedan? Personligen tror jag att det handlar om att bara Tore får stanna och att hon skickar hem övriga.
Förstår ju att vissa brevskrivare kan bli sårade, men som Per säger i artikeln, "man söker ju en fru och inte en vän". Då vill man kanske kyssas och hångla med fler än en av brevskrivarna för att verkligen känna om det finns kemi eller inte. I vanliga fall dejtar man ju en i taget och känner av, här ska man ju hinna känna in kemin på ett par dagar på slottet.
Både Per och Simon har enligt artikeln "dubbelhånglat" som dem uttrycker det.
Första valen ikväll då, alltid något val som överraskar tycker jag.
sedan blir det väl som vanligt på gruppdejterna att man undrar om bönderna inte snackar så mycket med vissa för att den sökande inte är så intressant i bondens ögon eller om det uteblivna privata samtalet beror på om bonden är så säker på sin sak att brevskrivaren redan är säker på gården?
Idag bör man väl förövrigt få reda på vad Maries samtal med Linda mer exakt handlar om än "mina killar" som hon säger i den trailer som visades för ett par veckor sedan? Personligen tror jag att det handlar om att bara Tore får stanna och att hon skickar hem övriga.
Tror det kan bero på en blandning av båda sakerna när en bonde inte vill snackar så mycket med en del brevskrivare. Vi får se hur gruppdejterna utvecklas ikväll .
Japp tycker också vi borde få reda på vad Maries samtal med Linda handlade om nu, den biten föll ju bort helt i förra avsnittet när dem speeddejtade. Om det skulle vara så som du tror att Tore är den enda som får stanna så borde väl Marie och Tore rimligen lämna "Kärlek åt alla" och dejta vidare utan Tv4?! Tänker att det blir väl inte så mycket att visa på Siggesta om hon har en gubbe kvar? Alternativet är väl att Tore får stanna och sen får hon ta dit ett par nya gubbar från brevhögen så hon kan fortsätta medverka.
Tydligen har dem redan släppt dagens avsnitt av "Kärlek åt alla" på webben och har nu sett det. Var väl som man hade tänkt och även inte får jag lov att säga.
Lite tankar om dagens "kärlek åt alla" då.
Leonora valde kvar den äldre damen Annette som var 56, hon från Gotland och så hon som hade skickat med en bild på sig och sin lillasyster. Hon som fick åka var märkbart ledsen. Lite oväntat då jag inte trodde Leonora skulle fastna för 56-åringen, trodde hon skulle tycka att hon var lite för mycket.
Magnus skickade hem den kraftiga blonda vilket man insåg redan förra veckan att han skulle göra då han inte ens ville ge henne en kram när hon lämnade rummet. Hejdå-kramen hon fick av honom tyckte jag också var väldigt stel så han kan inte gillat henne alls.
Henrik skickade hem Rebecca, hon som hade skickat med bilderna som gjorde honom besviken, även det ganska väntat.
Slutligen då Marie där vi har spekulerat en del i tråden huruvida hon skulle behålla Tore och sen skicka hem alla de andra. Där gick väl inget som man väntat sig. Man fick inte se nåt alls av hennes samtal med Linda som vi fick se trailer av för två veckor sen. Det verkar dem ha skippat helt. Marie valde kvar alla utom Alberto och vi fick ingen direkt förklaring till varför hon valde bort honom. Men troligen fann hon det otroligt barnsligt med en man på över 50 som leker att han är en cowboy eller liknande. Trodde Christer skulle ryka men gammel gubben är kvar och även Hans-Erik och han var den första hon bjöd in till att stanna. Hoppas han bjuder på mer lustigheter under gruppdejten nästa vecka
Verkar ju som om det går åt skogen för Susanna med samtliga av hennes brevskrivare då hon enligt ratsit och mer info bor ihop med en man vid namn Yeison de Jesus Gomez Zarzuela och ingen av brevskrivarna hade ju detta namn . Visst hon kan ju ha en relation med någon av brevskrivarna och vara särbo och sen dela sitt hus med en killkompis men tycker det verkar långsökt?!
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-10 kl. 16:55.
Förstår ju att vissa brevskrivare kan bli sårade, men som Per säger i artikeln, "man söker ju en fru och inte en vän". Då vill man kanske kyssas och hångla med fler än en av brevskrivarna för att verkligen känna om det finns kemi eller inte. I vanliga fall dejtar man ju en i taget och känner av, här ska man ju hinna känna in kemin på ett par dagar på slottet.
Både Per och Simon har enligt artikeln "dubbelhånglat" som dem uttrycker det.
Själv tycker jag att det är lite billigt att hångla upp folk till höger och vänster. Känns bara som att de är så svältfödda på kärlek att de vill passa på att smida medans järnet är varmt.
Kemi är dessutom något man känner av direkt enligt min erfarenhet. Antingen så har man det eller så har man det inte, det är inget som blir tydligare bara för att man börjar hångla.
Hånglandet är ju mer en konsekvens av att kemi uppstått.
Per benämns som "skogsbonde". Vad fan är det ens? Känns som att TV4 utvidgar begreppet bonde för att kunna välja bland fler personer. En skogsarbetare är inte en bonde.
Verkar ju som om det går åt skogen för Susanna med samtliga av hennes brevskrivare då hon enligt ratsit och mer info bor ihop med en man vid namn Yeison de Jesus Gomez Zarzuela och ingen av brevskrivarna hade ju detta namn . Visst hon kan ju ha en relation med någon av brevskrivarna och vara särbo och sen dela sitt hus med en killkompis men tycker det verkar långsökt?!
Jaså, hon är en sån hon, som dras till kulturberikare.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Själv tycker jag att det är lite billigt att hångla upp folk till höger och vänster. Känns bara som att de är så svältfödda på kärlek att de vill passa på att smida medans järnet är varmt.
Kemi är dessutom något man känner av direkt enligt min erfarenhet. Antingen så har man det eller så har man det inte, det är inget som blir tydligare bara för att man börjar hångla.
Hånglandet är ju mer en konsekvens av att kemi uppstått.
Tro fan att Per och Simon är svältfödda, inga normala fruntimmer tittar åt dessa två töntar. De blir väl som kor som släpps ut på grönbete när det kommer fyra tjejer till gården, hur de än ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Per benämns som "skogsbonde". Vad fan är det ens? Känns som att TV4 utvidgar begreppet bonde för att kunna välja bland fler personer. En skogsarbetare är inte en bonde.
En skogsbonde är väl någon som äger en massa skog. Hur mycket en skogsbonde själv arbetar i skogen kan säkert variera en hel del från fall till fall. Så uppfattar i alla fall jag benämningen skogsbonde. En skogsarbetare behöver inte ha någon egen skog alls utan utför avlönat arbete i andras skogar.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-10-10 kl. 18:20.
En skogsbonde är väl någon som äger en massa skog. Hur mycket en skogsbonde själv arbetar i skogen kan säkert variera en hel del från fall till fall. Så uppfattar i alla fall jag i alla fall benämningen skogsbonde. En skogsarbetare behöver inte ha någon egen skog alls utan utför avlönat arbete i andras skogar.
Jaså, hon är en sån hon, som dras till kulturberikare.
Tro fan att Per och Simon är svältfödda, inga normala fruntimmer tittar åt dessa två töntar. De blir väl som kor som släpps ut på grönbete när det kommer fyra tjejer till gården, hur de än ser ut.
Håller med...och vad är en "hästbonde"?
Ja om inte annat så verkar det ju gått sisådär med dem killarna hon dejtar nu på slottet.