Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Jag börjar bli mer och mer inne på att geocachningen finns med som (del)orsak/upprinnelsen till brottet.
Ja, kändes för knäppt inledningsvis men nu skulle det inte förvåna längre efter de insikter vi mugglare fått in i denna intensiva värld av prestige och otrohetsrykten.
Artikeln i NA ikväll säger väl egentligen inget nytt för oss i tråden utom att bekräfta ett dystert läge vi fruktat.
Fråga till er fb-rävar med erfarenhet: I artikeln säger polisens talesman att en anledning till att det varit svårt att lösa är att det är komplicerat. Ungefär. Nu torde ju många mord vara detta om de inte är enkla, i vredesmod drypandes av DNA... men jag undrar... Finns det andra mordfall som varit svårlösta då två eller tre personer förvirrat genom att ge alibin till varandra till den grad att det ej gått att avgöra vem som gjort vad om ens någon gjort något alls?
Alltså, skulle t ex en trio som SD, HD och JG kunna vittna så knepigt att även om ingen är helt avförd som involverad så kan ingen (SD) fällas? Om f ö alla lämnar lika mycket spår på BP borde väl f ö alla tas in? Uttrycker mig luddigt men det jag undrar om är om det finns fall tidigare där polisen är säker på GM men andras involvering stjälper så att allt blir ovisst?
Konkret, vad kan ställa till det så här illa? Oavsett GM borde väl tekniska undersökningar visat spår från förövaren om hen är bland misstänkta kontrollerade?