2018-10-10, 00:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det har väl inte framkommit några som helst bevis för att SD:s mobil skulle ha lokaliserats till LW:s bostad. Var har du fått det ifrån?
Nej, naturligtvis finns det inga "bevis" mot SD. Vi diskuterade bara vad som kan ha legat till grund för åklagarens misstankar mot honom, och kom väl fram till att det nog snarare kan ha haft något med vittnets uppgifter att göra. Men nu verkar man ju ha rett ut det också.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-10 kl. 00:40.
Citera
2018-10-10, 00:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nämen vilken chock med de senaste nyheterna. Polisen höll ju på att knyta ihop säcken, enligt de flesta av er 🙄

Vissa knutar kan ta tid att knyta. Dom har ju uppenbarligen inte gett upp, så de håller fortfarande på att knyta ihop säcken. Sen kan det ju bli så att det ändå inte räcker till åtal när väl förundersökningen är avslutad.

Edit: Det kan nog vara så att uttrycket "knyta ihop säcken" tolkas olika av olika personer. Jag finner det inte rimligt att det blir ett åtal detta året, så som NFC sniglar sig fram.
Senast redigerad av Netherworld 2018-10-10 kl. 01:09.
Citera
2018-10-10, 01:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om man blir hånad för sina åsikter och hypoteser så är det klart man känner en viss tillfredställelse när mobbarna får sig en knäpp på näsan.
Man får hoppas att det här lär en del att lyssna på andra och inte tro att de egna åsikterna är de rätta och trycka ner andra.

Jag är en av dom som anser att polisen håller på att knyta ihop säcken. De har arbetat så pass länge med detta fall nu att det kommit nära den avslutande fasen, men så länge de inte får alla analyssvar från NFC kan de inte komma ända fram till den fasen. Anser du att jag är en av mobbarna då? Vilka har mobbat vilka tänker du? Känner du dig mobbad av oss? Det är väl lika bra att du vädrar det isåfall. Kanske vi kan försonas; vi som mobbar, med eventuellt dig och andra som blir mobbade i tråden.

Fast det bör nog tas genom PM isåfall.
Senast redigerad av Netherworld 2018-10-10 kl. 01:05.
Citera
2018-10-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Spaningsmord innebär att du är tillbaka på ruta ett och får börja om från början vilket borde ha gjorts när åklagaren inte lyckades med sin begäran om "sannolika skäl".

Fallet tvärdog i samma stund som Tingsrätten för ovanlighetens skull satte sig på tvären och inte godtog åklagarens argument.

Skärps inte misstankarna så måste ju utredarna tänka nytt, de ska ju driva utredningen framåt och då kan de inte sitta och älta "skäligen misstänkt" hur länge som helst, hittar de inget på MGM så lär han bli avskriven till slut.

Från "bra tryck i utredningen" till "ska nog gå att lösa" på ca två veckor.

Det här blir bara sämre och sämre som det ser ut.

Förmodligen kommer vi inte å få något FUP heller vilket känns
lite extra surt i det här fallet, lite detaljer i utredningen skulle man bra gärna vilja ha.
Citera
2018-10-10, 01:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Om man blir hånad för sina åsikter och hypoteser så är det klart man känner en viss tillfredställelse när mobbarna får sig en knäpp på näsan.
Man får hoppas att det här lär en del att lyssna på andra och inte tro att de egna åsikterna är de rätta och trycka ner andra.

Det fetade kom ju från rätt person!

Man ska inte kasta sten i glashus.
Se dig själv i spegeln!

Citat:
Du ska inte säga något om lägsta nivå när du från början gått in här med en tes och konsekvent dragit ner alla mina som svammel och gjort det till din mission att missförstå och misskreditera mig.
Så ja varje gång jag får rätt kommer jag gå in här och visa det eftersom du och flera andra inte trodde på mig. När jag dessutom sagt att jag har kunskap om psykologi och kriminologi. Lär dig att ta in andra åsikter och perspektiv samt respektera dessa även fast de inte överensstämmer med dina istället för att skriva till mig om skadeglädje vilket detta är långt ifrån. Jag bevisar en poäng för mobbare som dig med mitt inlägg, inget annat.

Du har inte fått rätt än.
Men för all del, ta ut "segern" i förskott
så framstår du bara som ännu dummare när
sanningen väl kommer fram.

Citat:
Så ja varje gång jag får rätt kommer jag gå in här och visa det eftersom du och flera andra inte trodde på mig. När jag dessutom sagt att jag har kunskap om psykologi och kriminologi.

Jag, jag, jag.
Den här tråden handlar inte om dig.
Den handlar om mordet på LW.
Att du har sagt att du har kunskap om psykologi och kriminologi
har ingen betydelse.
Vem som helst kan skriva vad som helst här.
Om vi ska tro på dig så får du visa att du har
kunskap om psykologi och kriminologi.
Det har du inte gjort.

Citat:
Lär dig att ta in andra åsikter och perspektiv samt respektera dessa även fast de inte överensstämmer med dina istället för att skriva till mig om skadeglädje vilket detta är långt ifrån. Jag bevisar en poäng för mobbare som dig med mitt inlägg, inget annat.

Hur vore det om "psykologen" följde sina
egna råd?

Att visa skadeglädje över att en mördare kan komma
att gå fri är totalt smaklöst!
Vidrigt. Men jag litar på att Karma kommer att ta hand om
mördaren även om polisen inte lyckas.
Citera
2018-10-10, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD och HD lever med egna regler i allt de tar sig för? Reggar cacher på ett orimligt sätt, men de har rätt?
De kan komma ha nytta av sin kreativitet och obekymrade sätt inom fängelsets murar.
Nästa år kanske vi får läsa om hur interner medverkar i Geocache Prison Tour i fängelsets gemensamhetsutrymmen? Alla regler bestämda av SD/HD. De kommer snabbt kunna identifiera eventuella fuskare, med tanke på egna erfarenheter?

Något intressantare än hypotetiska fängelseaktiviteter TinnaNinnas fråga till EGT om datumet 22 oktober. Vad ska hända då? Blir nyfiken.
Jag misstänker att den 22/10 är det möte med HD och arbetsgivaren/facket/företagshälsovården ang hennes frånvaro... sparken kanske?
Citera
2018-10-10, 06:39
Medlem
Honan6s avatar
Jag inbillar mig att NA haft representanter i tråden och de fick anledning att kolla om det finns fler misstänkta med tanke på trådens diskussioner om HD. Artikeln skiljer sig inte så mycket från den som fanns i Dagen den 19 september och jag tycker journalisten "glömmer" en del frågeställningar som diskuterats i tråden. Kanske medvetet eller så har journalisten och polisen kommit överens om att "det här skriver vi inget om".

Locket ligger fortfarande på och en GM ska nog inte tro det går att andas ut av att ha läst en undermålig artikel som ser ut att ha skrivits för att få fler betalande provläsare (1 kr en månad).

Jag trodde tidigt att LW mördats av misstag och att någon möjligen skulle erkänna inom kort p g a att hen inte skulle kunna leva med sina kval över dådet. Nu är det uppenbart att GM saknar skuldkänslor och inte ångrar sitt verk. Hen kan bli synnerlig farlig för andra om det uppstår en trängd situation. En som mördat en gång, kan göra det igen.

Till de som sett/vet/anar sanningen: -Var rädda om er. Hur trevlig och övertygande en mördare än framstår och som bedyrat att det var en olyckshändelse, så saknar hen en viktig spärr som normala människor har. En "olycka" kan komma att ske igen. Tro inget annat - för ditt livs skull.
Senast redigerad av Honan6 2018-10-10 kl. 07:02.
Citera
2018-10-10, 08:16
Medlem
Citat:
Nämen vilken chock med de senaste nyheterna. Polisen höll ju på att knyta ihop säcken, enligt de flesta av er 🙄

Säcken ligger förberedd, tro inget annat. En mördare går omkring med en inre oro som kommer att bryta ner honom om han inte erkänner vad han gjort. När ett genombrott sker kommer jag inte att säga "vad var det jag sa'" till dig Rosamund.
Citera
2018-10-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tänker hänga kvar här till 22 oktober och hoppas att något avgörande händer då. Fruktansvärt för anhöriga om mördaren går fri.
Jag tycker att det var ganska oförskämt av inläggaren att dra åt sig öronen när jag frågade saker men ändå ha mage att ställa en sån motfråga, som jag svarade på utan att hen svarade.
(Gissade på födelsedag eller bröloppsdag, men det kan väl någon kolla)
Citera
2018-10-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Bara kort kommentar. Jag finner det som att HD, oavsett skyldig eller ej, uppträder med mycket skeva prioriteringar som visar tecken på bristande empatisk förmåga då hon efter att LW mördats passar på att logga en cache som det varit konflikt om. Hur j-kla viktig kan den vara liksom? Vad drivs människan av? Besatthet att framstå duktig i den superviktiga hobbyn geocaching? Vilja att få sista ordet mot en mördad människa? Ren omognad? Det är mycket som går att spekulera kring och en del i tråden menar att det inte spelar någon roll vad makarna D gjort i sommar, men jag kan stå för att jag tycker att mycket som de gjort visar stor oförmåga till social kompetens och takt när en bekant och delvis fd närstående mördats. Det är idel klackarna i taket, tummetottarna upp, klämkäcka bilder, njuta livet, passa på att ta tillbaka cacher som LW opponerat sig mot och trotsa eldningsförbud i frifräsarstil. Det borde snart finnas en egen artikel om detta i det närmaste Arnaultska frifräsarliv i det eminenta uppslagsverket Nissepedia.

Så klart alla kan inte gå omkring och bära sorgeband i Örebro men LW var deras granne, hon var SDs älskarinna och magiska vänskap under flera år, HD var tydligen okej med detta arrangemang så om det stämmer som ett slags "alibi" så bör hon inte ha hatat henne vidare, hon var deras geocachingkompis... varför inte ens visa en slags minimal takt att anlägga någon slags sorg av respekt? Varför bara föreviga burkjakterna som om de var deras livs sista? Jag blir upprörd.
(det jag fetat)
Du glömmer(?) att LW vigde paret Davidsson. Det känns som att det bara är jag som reagerar över den "detaljen". Det är som att mitt i det bibliga bälte där Örebro är huvudort och där mordet skedde, bland dessa troende, är brottet mot Gud försumbart.

Jag fortsätter med att i tråden droppa min kritik mot LW. Att en trebarnsmamma har blivit mördad gör henne inte genom mordet till en ängel. För det är väl ändå så att tråden är överens om att SD och LW har haft en sexuell relation med varandra? Och med den verkligheten är LW:s handlande ur ett kristeligt perspektiv groteskt, detta iom att hon var vigselförrättare gällande paret Davidsson.

Om man gör tankeexperimentet att man i GT skulle kunna finna exempel på kvinnor som vigselförrättare och att nån av dessa en tid efter vigseln skulle ha gått i säng med mannen/ brudgummen, så skulle detta oerhörda brott mot Gud medfört dödsstraff. För båda säkert. Men absolut för den kvinnliga prästen! Hon skulle ha blivit stenad och jag tror mig veta vem skulle ha blivit betrodd med uppgiften att få kasta första stenen: den bedragna hustrun.
GT beskriver samhällsordningar före "Förlåtelsens tid". Jag är därför övertygad om att den bedragna hustrun med glädje hade tackat ja till att få kasta första stenen och att hon sett det som ett hedersuppdrag och då i dubbel bemärkelse.
Med ovanstående resonemang är det inte svårt att se vart jag vill komma. Jag skulle vilja veta om de i tråden som ser sig själva som kristna skulle kunna tänka sig att förlåta HD om det skulle visa sig att hon var drivande till att LW mördades. Jag saknar på allvar deras röster.
Citera
2018-10-10, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Säcken ligger förberedd, tro inget annat. En mördare går omkring med en inre oro som kommer att bryta ner honom om han inte erkänner vad han gjort. När ett genombrott sker kommer jag inte att säga "vad var det jag sa'" till dig Rosamund.

Jag är inte så säker på att denna person kommer att brytas ner.
Jag misstänker att med den personlighet han har, har han hela tiden trott att han kommer att gå fri. Han har också intalat de närmaste att han är oskyldig och de verkar tro på honom.

Nu får han "vatten på sin kran" och kan visa på att "han har rätt" och "de har fel" (man).

Detta gör honom så mycket (mer uppblåst) farligare. Åker han inte fast, kan det i framtiden gå illa för någon annan. Denne person kan inte hantera sina känslor i vissa lägen. Han kommer inte att bli bättre på det.

Tvärtom har han fått belägg på att han om och om igen kommer undan, kan manipulera (framgångsrikt) både polis., rättssystem och anhöriga.

Det är vidrigt att en person kan komma undan med att mörda en människa.

Snart kommer det att bli begravning.
Måste vara hemskt att gå på sin mammas begravning och att inte ha fått svar.

Jag mår illa...
Citera
2018-10-10, 09:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte så säker på att denna person kommer att brytas ner.
Jag misstänker att med den personlighet han har, har han hela tiden trott att han kommer att gå fri. Han har också intalat de närmaste att han är oskyldig och de verkar tro på honom.

Nu får han "vatten på sin kran" och kan visa på att "han har rätt" och "de har fel" (man).

Detta gör honom så mycket (mer uppblåst) farligare. Åker han inte fast, kan det i framtiden gå illa för någon annan. Denne person kan inte hantera sina känslor i vissa lägen. Han kommer inte att bli bättre på det.

Tvärtom har han fått belägg på att han om och om igen kommer undan, kan manipulera (framgångsrikt) både polis., rättssystem och anhöriga.

Det är vidrigt att en person kan komma undan med att mörda en människa.

Snart kommer det att bli begravning.
Måste vara hemskt att gå på sin mammas begravning och att inte ha fått svar.

Jag mår illa...
Kul med ett inlägg från någon som ändå verkar känna SD ganska bra. Vad är det för speciell personlighet du menar att han har? Och vad finns det enligt dig som talar för att han faktiskt skulle kunna ha med LW:s död att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in