Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Men om hon skriver att hon inte var med vid loggningen, varför i hela friden loggar hon den överhuvudtaget?
En fusklogg blir ju knappast mindre fusk bara för att personen i fråga "erkänner" sin frånvaro i själva loggtexten. Hon borde i så fall inte ha loggat den överhuvudtaget.
Som det ser ut så framstår HD som oerhört manisk i sin strävan att öka på antalet "hittade cacher". Varför? När hon på sin arbetsplats enligt uppgift knappast har nämnt att hon ägnar sig åt geocaching överhuvudtaget.
I mina ögon verkar hon ha ett väldigt stort behov av att bevisa något, i detta fall en slags "framgång" i antalet hittade cacher. Kan det vara ett sätt att inför sig själv överkompensera för något annat? Eller gömma sig i en slags tillvaro där allt är ok, bara så länge andra uppfattar det som att hon är framgångsrik?
Jag kan inte låta bli att likställa hennes försök att framstå som den framgångsrika geocacharen med den bild som hon även verkar ha velat måla upp inför sina arbetskamrater, dvs. den starka och självständiga kvinnan som tycker att det är helt i sin ordning att hennes make har träffat en annan kvinna. Men inombords upplever hon kanske helt andra känslor. Och vem vet, kanske tog dessa undertryckta känslor överhanden en sen måndagkväll i maj?
Intensiva intressen, svartsjuka och imitation?
När jag läste det du skriver kom jag att tänka på MH som efter sin kris blev någon slags eldsjäl i en liknande hobby som geocaching, Ingress. MH verkar ju ha gått från novis till plötsligt en av de ledande aktörerna i Sverige kring detta på mycket kort tid. Är det bara en lustig slump eller varför är så många kring LW så nära på maniska i sina skattjakter?
Jag säger inget om dessa intressen i sig, de är väl inte värre än golf eller öringsfiske även om jag själv efter att ha läst om detta mord nog föredrar stillsamma hundpromenader allena utan ev mördande rivaler, men är det något i dricksvattnet i Örebro? Och, om man ska sluta tramsa,
kan svartsjukan som nämnts tidigt som motiv vara mer kring LW som aktiv och duktig i sitt fritidsintresse snarare än svartsjuka kring henne utifrån sociala relationer? Kan man se det som att LWs extroverta och energiska natur skapat avundsjuka och kvinnor som känt sig brädade av henne sedan försökt imitera henne för att få tillbaka männens intresse? MH blir superaktiv Ingress-utövare och HD blir superaktiv geocachare. De känns ju båda något desperata nästan i hur de går all in i respektive intresse.
Detta skulle vara en kombo då av svartsjuka pga framgångsrikt intresseutövande och svartsjuka pga framgångar med män som fallit för henne, LW alltså.
Ännu en motsättning kring HD
Sedan. När jag nu alltmer läst i tråden om HDs fuskloggande av burkar hon själv inte varit vid blir HD bara mer svår att få ihop. Hon nämner knappt ens sin hobby på jobbet men samtidigt, sett till loggtexterna så verkar den viktigare än det mesta numera för HD. Ännu en motsägelse kring en redan paradoxal HD.
Då det kanske går lös en galen mördare i kvarteret så blir att vara hemma med barnen sekundärt att istället mer än någonsin jaga burkar överallt. Jag hör inte till de som menar att en kvinnas plats är hos barnen mer än mannens ansvar (detta både vad gäller LW och HD), men nu råkar ju ett brutalt mord ha skett ca tvåhundra meter från där HD bor och hennes egen man, barnens pappa är misstänkt, så att hon just i detta läge verkar lägga ut barnen på annat ansvar och satsa på ett brinnande fritidsintresse känns något udda.
Hoppas hon kunna hitta några slags bevis för något i sitt burkletande? Är det ett försök att söka efter något som LW kan ha dolt via loggtexter? Men då borde hon iofs kunnat läsa bara hemifrån datorn som vi gör i tråden.
Försök att sopa igen spår på något sätt? Ni som läst loggarna, har HDs geocachande alltid varit så här intensivt eller blev det så här efter mordet?
HDs loggande på LWs barndomsplatser just innan mordet
Sedan undrar jag, kan man placera in HDs loggande av cacher på LWs viktiga barndomsplatser i något större vidare sammanhang som antingen tonar ner det uppseendeväckande i detta eller som visar att det kan tyda på något? Jag tycker att det är en kuslig slump om hon aktivt reser runt mellan platser viktiga i LWs liv de två sista dagarna (12-13 maj) innan LW mördas och med sig släpar runt en liten pryl som hon skriver att hon ska dumpa i USA. Känns nästan rituellt. Nu får jag väl höra att det bara är slump och inget att bry sig om då HD ändå verkar logga överallt nu på plats eller ej, men jag vill ändå gärna höra mer tankar kring detta som grävdes fram. Hur kan man se på detta? 12-13 maj åker HD alltså och loggar LWs barndomsplatser och tar med sig en slags pryl från ställe till ställe med avsikt att dumpa den utomlands. Kvällen därpå, den 14 maj sjukskriver hon sig av någon anledning (kan ju knappast ha varit väldigt sjuk då hon reste till USA dagen därpå), senare samma natt mördas LW.