Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jag håller med.
Fast det finns även uppgifter i tråden om att Tess höll på med något slags politiskt eget projekt, det var ju liksom valtider.
Hennes eventuella reportage om politiker vet jag inget och Spunkankans teori om SD-politiker som skulle tagit Tess av daga är vänsterfantasier.
Tess hade på sin facebook-sida "Om" att hon var höger. Det kan jag personligen bekräfta.
Hon var ingen feminist heller. Vad jag vet gick hon hårt åt alla metoo-feminister. Hon var realist.
Vi som träffade och kände Tess det sista året har haft många diskusioner om henne efter försvinnandet. En sak som vi diskuterat är att det inte behöver vara en man som tagit henne av daga utan kan vara en kvinna.
Svartsjuka är ofta en ingrediens när någon blivit mördad. Tess umgicks alltid med män av någon anledning. Hon verkade inte umgås med tjejer över huvud taget. Tyvärr drogs hon till "farliga män" enligt en av hennes kompisar, eller psykopater enligt honom.
Jag träffade henne inte långt före hennes försvinnande, en lördag på Allstars i Jakan. Hon satt vid bardisken när jag kom in och hon kramade mig. Det var inte mycket folk, hon jag och en till längst bort vid bardisken, en läskig typ. Efter en stund kom den läskige typen och sa något till Tess och försvann, kanske till toan men kom tillbaka. Han kom tillbaka och de försvann men jag vågade inte ens se på denna läskige man när han kom till bardisken och pratade med henne. Jag har ingen aning om vem han är men en läskig/farlig man som jag inte ville möta/utmana med blicken. Vad Tess och den mannen hade gemensamt skulle jag vilja veta.