2018-10-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det är intressant att läsa om hur det var att arbeta med Tim, sånt skulle jag vilja veta mer om. Det borde väl inte behöva vara nån hemlighet?
Ang alkohol så pratar Rodgers om deras sista möte tre år tidigare, så det borde ha varit 2015 när det visade sig att han börjat dricka igen. Men vad som hände under Tims sista år i livet vet vi inte så mycket om.
Ibland får jag för mig att bilden av Tim och Tims liv är väldigt förskönad. Trevlig och snäll kille, lite barnslig och naiv. Men kanske med besvärligare sidor också? Ingen människa är en ängel. Kanske finns det människor som gled iväg från hans närhet, människor som ville ha ett eget liv och leva riktiga vuxna liv? Jag undrar hur de skulle beskriva honom? Och var fanns kvinnorna? Modersfigurer som Faby, förstås. Men i övrigt? Entouraget var en manlig gemenskap. Den flickvän som stannade längst var väl Rachel Bettencourt (fick jag namnet rätt nu?)? Enligt Ash hade hon under en period nån slags övervakande ansvar för att Tim inte skulle tacka ja till för många gig. Jag börjar nästan tro att även om Tim var en snäll kille så var han ändå rätt jobbig. Vem står ut med en ja-sägare med missbruksproblem, en workaholic med en ständigt närvarande entourage, en som aldrig finner ro?
Håller med om att allt det här gjorde nog att han var rätt jobbig. Och samtidigt alldeles underbar (snäll, omtänksam, generös, talangfull och intelligent).
Citera
2018-10-09, 19:35
Medlem
Favi var och är ingen second mom eller extramamma. Självutnämnt endast. Har hört stories om henne och hennes roll. Fabi hade kontakter som gav vissa vad dom ville ha. Entouraget består av olika och grupper. Vissa anställda vissa gled med. Det är inget tvång i att hänga kvar och leva på någon om man inte vill. Vad jag hört så va några få riktiga parasiter andra tog ansvar. Entouraget kommer inte bestå då några ser de som inte varit bra. Det finns många många trovärdiga som också hör vissa vuxna gå runt offentligt och prata skit om Tim. Är det ok. Är det ok att folk vill vinna på att säga saker och lägga ut bilder på en person och hans hus. Att gå till hans hus efter personen dött.
Många frågetecken tycker jag men hör så många saker från 100% källor. Det är stressigt i entoraget och vissa vet att deras dagar är räknade. Vissa planerar att sälja sig för pengar. Vissa mår dåligt för att dom har förlorat sin vän. Någon skrev att alla ska kontakta alla kompisar för att få reda på saker. Det är bara hemskt. Att jaga kompisar, mamman, pappan, syskonen. Det kan vi inte göra. Jag har hört att alla har det kanonsvårt och inte mår bra alls. Vissa läcker snart. Har prat och kontrakt. Dem kompisarna är inte bra.
Jag tycker att man ska inte hetsa mer.
Citera
2018-10-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onvari68
Favi var och är ingen second mom eller extramamma. Självutnämnt endast. Har hört stories om henne och hennes roll. Fabi hade kontakter som gav vissa vad dom ville ha. Entouraget består av olika och grupper. Vissa anställda vissa gled med. Det är inget tvång i att hänga kvar och leva på någon om man inte vill. Vad jag hört så va några få riktiga parasiter andra tog ansvar. Entouraget kommer inte bestå då några ser de som inte varit bra. Det finns många många trovärdiga som också hör vissa vuxna gå runt offentligt och prata skit om Tim. Är det ok. Är det ok att folk vill vinna på att säga saker och lägga ut bilder på en person och hans hus. Att gå till hans hus efter personen dött.
Många frågetecken tycker jag men hör så många saker från 100% källor. Det är stressigt i entoraget och vissa vet att deras dagar är räknade. Vissa planerar att sälja sig för pengar. Vissa mår dåligt för att dom har förlorat sin vän. Någon skrev att alla ska kontakta alla kompisar för att få reda på saker. Det är bara hemskt. Att jaga kompisar, mamman, pappan, syskonen. Det kan vi inte göra. Jag har hört att alla har det kanonsvårt och inte mår bra alls. Vissa läcker snart. Har prat och kontrakt. Dem kompisarna är inte bra.

Tyvärr kommer inte folk sluta hetsa förrän sanningen kommer ut...
Fabi har gått ut med att det inte var självmord, lr hon vägrar tro det.
Inlägget togs bort efter några timmar men jag har sett en chatt konversation mellan Fabi o en annan där hon skriver i princip samma sak.
Vad säger Tims vänner till henne? Ljuger dom?
Fabi är nog den som kommer explodera först för jag kunde se o känna ilskan i hennes ord.. Hon vägrar vara tyst längre.
Citera
2018-10-09, 20:19
Medlem
Jag tror att familjen kommer att få en schock om jag lyssnar på vissa. Dom verkar tycka om alla. Ledsamt om dom inte fattat! Den där Vakten Semmi verkar ha varit en storebror, pappa, tränare, matare mm och någon turneman.
Citera
2018-10-09, 20:21
Medlem
Citat:

Kanske lite finare att kalla sig en självutnämnd "mamma"! Tror hon var en fixer, som gjorde allt Tim begärde och när han begärde det. Hade det varit hans riktiga mamma som bodde med sin son 24/7, hade hon agerat för hans hälsa på ett helt annat sätt. Faby var avlönad!
Inte OK att åka till hans hus och ta bilder eller sno saker när han gått bort, såsom Sean Eriksson (eller hans mamma som lagt ut bilderna på instagram) samt Tereza (som skrev om att hon varit i huset efter)
Inte heller OK för entouraget och deras anhöriga att lägga ut opublicerade bilder som tagits på Avicii (både som stjärnan och lille Tim) på sociala medier. Noll respekt och måste brista mot anställningsavtal med Avicii AB. Vill man visa respekt så kan man skicka dom bilderna till hans anhöriga så får de bestämma om dom ska publiceras på något sätt eller inte.

Samtidigt förstår jag att entouraget har sorg över att ha förlorat en vän/en arbetsgivare och skam för det sätt de levde på och kring en så känslig individ som Tim. Helt efterblivet egentligen! Rent fittigt!
Alla som bor på Östermalm vet om hela entouraget, inga trevliga och rena killar alls. Alla vet vem ledaren är och hans hänsynslöshet. Inte alls några som känsliga Tim skulle lutat sig emot och litat på. Tyvärr, valde Tim fel vänner när han blev känd! Hur skulle Tim ta sig ut ur buren?

RIP Avicii
Citera
2018-10-09, 20:23
Medlem
Den där Fabi verkar vara mer som en kompis som inte tog ansvar utan ville vara kompis. Vart jobbade hon innan? Och vill några ha henne igen? Fabi känns och vad kag hört är en som partar too much!
Citera
2018-10-09, 20:24
Medlem
Citat:
Jag tror att familjen kommer att få en schock om jag lyssnar på vissa. Dom verkar tycka om alla. Ledsamt om dom inte fattat! Den där Vakten Semmi verkar ha varit en storebror, pappa, tränare, matare mm och någon turneman.

Grejen är att jag har hört att de där snubbarna är riktiga jävla snyltare. De lismar inför Klas/Anita/Ash, sedan är de de som ligger bakom brutna relationer genomgående med alla som Tim brydde sig om. De ville ha kassakon för sig själva och festa på utan att någon som riktigt brydde sig om Tim skulle kunna ändra på saken. Asgamar m a o
Citera
2018-10-09, 20:25
Medlem
Det är några i Entouraget som irriterar sig på Fabi och hon skriver när hon druckit och har alltid tyckt det.
Citera
2018-10-09, 20:58
Medlem
Citat:
Det är några i Entouraget som irriterar sig på Fabi och hon skriver när hon druckit och har alltid tyckt det.

Det är troligt att det är Fabi som kommer bli den som får nog o lämnar ut info..
Citera
2018-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Grejen är att jag har hört att de där snubbarna är riktiga jävla snyltare. De lismar inför Klas/Anita/Ash, sedan är de de som ligger bakom brutna relationer genomgående med alla som Tim brydde sig om. De ville ha kassakon för sig själva och festa på utan att någon som riktigt brydde sig om Tim skulle kunna ändra på saken. Asgamar m a o
Just det jag sett och hört så mycket om. Och så går man runt och säger att man har fått haft sitt liv på hållboch nästa va tvingade??? Inte bra. Sedan Mamma J som spammar sönder alla med skrivelser, likes, bilder FRÅN Tims hus efter att han dog. Fast hon kanske är sinnessjuk men borde inte nägon förklara och hjälpa då? Hon pratar också med alla shoppar vid östermalmstorg. Obehagligt mycket skvaller och alla där tyvker att hon är så hemsk. Har portats på några restauranger och afförer.
Citera
2018-10-09, 21:35
Medlem
Husan har sagt sig vara allt annat än det i kontraktet. Feån folk i LA har jag hört att hon inte varit snäll. Inte den hon hoppas att få tillen bok alternativt viralstory med alla bilder och berättelser.
Vet rätt mycket och that is not going to be a saga!
Citera
2018-10-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Det kan mycket väl stämma men var har du hört det? Jag menar inte exakt från vem, men från vilken grupp? Gamla klasskamrater? Kompisar till entouraget? Kompisar till kompisar? Eller mer avlägset än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in