2018-10-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad

Väl känt är att han på senare tid fått lite alkoholproblem. Med det sagt så bör man vara försiktig med alkohol. På nåt sätt kommer djävulen i flaskan ta dig!

"Att han på senare tid fått lite alkoholproblem"? Att han hade alkoholproblem tidigare är ju ingen hemlighet, och det finns ju bilder från senare tid där han han en drink eller nåt, men jag trodde det var nästintill omöjligt att dricka mycket alkohol om man haft pankreatit. Hade han återfallit i alkoholmissbruk? Eller kanske aldrig lyckats ta sig ur det?
Citera
2018-10-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
"Att han på senare tid fått lite alkoholproblem"? Att han hade alkoholproblem tidigare är ju ingen hemlighet, och det finns ju bilder från senare tid där han han en drink eller nåt, men jag trodde det var nästintill omöjligt att dricka mycket alkohol om man haft pankreatit. Hade han återfallit i alkoholmissbruk? Eller kanske aldrig lyckats ta sig ur det?

Han drack vad jag vet inför varje spelning för att lindra nervositeten och ångesten.
Citera
2018-10-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Han drack vad jag vet inför varje spelning för att lindra nervositeten och ångesten.
Människor som behöver droger för att göra något kanske inte ska göra det. Om Avicii behövde droger för att göra sina shower, då skulle han låtit bli. Att behöva droger för att göra något är ett tecken på att du kanske inte ska göra det. Ex de som inte kan ragga på krogen utan droger, borde inte gå på krogen och ragga. Enkelt, okomplicerat. Kanske borde världen bli bättre på att uppmuntra det som folk kan göra utan droger i kroppen, så fler slipper gå den vägen Avicii gick...?
Citera
2018-10-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Jo, det är ju välkänt, men det var ju ändå några år sen han slutade med sina gig. Och jag har för mig att jag läst nånstans att efter att han var sjuk i pankreatit så lät han bli alkohol, åtminstone till viss del. Men hur var det under senaste året, t.ex.?
Citera
2018-10-07, 18:18
Medlem
Citat:
Jo, det är ju välkänt, men det var ju ändå några år sen han slutade med sina gig. Och jag har för mig att jag läst nånstans att efter att han var sjuk i pankreatit så lät han bli alkohol, åtminstone till viss del. Men hur var det under senaste året, t.ex.?
Jag undrar om media ens ringt till hans vänner och ställt en enda fråga? De är ju inte så svårt att ringa till dem. Vad tror du? Jag menar, även vi från Flashback skulle ju kunna fråga ex per mail? Eller? Många undrar.
Citera
2018-10-07, 19:56
Medlem
zoomlanders avatar
En tanke jag haft, om ryktet stämmer med krossad flaska och skurit sig själv känns det inte då mer impulsivt? Ta tillfället i akt, hade det varit ner planerat kunde han iaf tagit med sig en vass kniv i en väska, eller piller etc. bara jag som känner att det är skumt just där och då? Att han kanske inte gjort det annars ?
Citera
2018-10-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
En tanke jag haft, om ryktet stämmer med krossad flaska och skurit sig själv känns det inte då mer impulsivt? Ta tillfället i akt, hade det varit ner planerat kunde han iaf tagit med sig en vass kniv i en väska, eller piller etc. bara jag som känner att det är skumt just där och då? Att han kanske inte gjort det annars ?
Det råder delade meningar om hen skurit sig eller inte och om hen gjort det, var hen i så fall skurit sig. Det kan ha betydelse var hen skurit sig, ifall artiklarna kring det skulle bekräftas. I Frimurarna finns en ritual som simulerar någon som skurit sig i halsen (https://undermattans.blogspot.com/20...-historia.html). Det vore bra om ryktet kunde bli bekräftat eller dementerat.

Fler källor om ritualerna:
https://www.dagen.se/dokument/har-ha...r-man-1.102157
https://martenstreng.wordpress.com/2...lskap-varning/
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-10-07 kl. 20:42.
Citera
2018-10-07, 21:05
Medlem
Men ärligt talat hur långt ska alla dra det här utan det minsta kött på benen?

Kan inte en journalist eller skvallerbytta bara lägga korten på bordet så det blir ett slut på det här!

Man kan ju bara dra igång nått angående den bortgångne taget från en film eller vad som!

Min tro är på självmord pga att den tunga börda som denna enorma berömmelse och framgång näst intill kastades på honom, en kanske mer eftertänksam själ som kanske ville hitta något annat än det som komma skulle, genom olika vägval av ex manager, ett plötsligt infinnande övertight kompisgäng och pengar upphöjt i kvadrat med tempot.

Avicii, Vila i frid.
Citera
2018-10-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saeki
Men ärligt talat hur långt ska alla dra det här utan det minsta kött på benen?

Kan inte en journalist eller skvallerbytta bara lägga korten på bordet så det blir ett slut på det här!

Man kan ju bara dra igång nått angående den bortgångne taget från en film eller vad som!

Min tro är på självmord pga att den tunga börda som denna enorma berömmelse och framgång näst intill kastades på honom, en kanske mer eftertänksam själ som kanske ville hitta något annat än det som komma skulle, genom olika vägval av ex manager, ett plötsligt infinnande övertight kompisgäng och pengar upphöjt i kvadrat med tempot.

Avicii, Vila i frid.

Känns som saken är dödsorsaken fortfarande är ett stort frågetecken, eftersom precis ingen har gått ut med det "svart på vitt". Bara hintar och det gör upphov till spekulationer.

Om det nu skulle vara självmord eller en OD av alkohol/droger/smärtstillande skulle en intressant syn på det hela vara en sanning, för en gångs skull, om hur Avicii levt sedan han trädde ifrån scenen för flera år sedan. Avicii var fri och producera när han ville, skriva material när han ville och använda sig av nya affärspartner när han ville och om han ville. Varför är det nu som allt detta händer?
Jag tror han har missbrukat och varit omgiven av andra missbrukare i entouraget. Inte bara rökt på och druckit, utan annat också.(Tereza gick ut med att "svampar" gjorde att hon och Tim tillslut inte visste vem som var tjej eller kille. Att hon efter Tims bortgång började med alkohol innan hon öppnade ögonen på morgonen och även tidigare (nu borttagna bilder) marijuana rökande.
Hela den där gruppen har levt i ett överflöd med Tims pengar och levt ett helt dolt liv i flera år (förutom lite förskönade instagrambilder). Vad har pågått bakom kulisserna? Var LAhemmet egentligen en knarkarkvart, utan insyn?

Lite av dagens funderingar och skulle drogerna varit anledningen till hans bortgång, då är det i den närmaste kretsen av brysh vi ska söka svaret kanske? Eftersom de var dom som levde med Avicii 24/7 måste ju fan någon här på flashback kunna öppna upp om drogvanor kring hans närmaste? Tereza vet vi redan att hon körde på.

RIP Avicii
Citera
2018-10-08, 21:19
Medlem
Citat:

När man läser den här artikeln så förstår man ju att han tyvärr föll tillbaka i alkoholmissbruk så småningom

https://variety.com/2018/music/news/...ad-1202785318/
Citera
2018-10-09, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
När man läser den här artikeln så förstår man ju att han tyvärr föll tillbaka i alkoholmissbruk så småningom

https://variety.com/2018/music/news/...ad-1202785318/

Det är intressant att läsa om hur det var att arbeta med Tim, sånt skulle jag vilja veta mer om. Det borde väl inte behöva vara nån hemlighet?
Ang alkohol så pratar Rodgers om deras sista möte tre år tidigare, så det borde ha varit 2015 när det visade sig att han börjat dricka igen. Men vad som hände under Tims sista år i livet vet vi inte så mycket om.
Ibland får jag för mig att bilden av Tim och Tims liv är väldigt förskönad. Trevlig och snäll kille, lite barnslig och naiv. Men kanske med besvärligare sidor också? Ingen människa är en ängel. Kanske finns det människor som gled iväg från hans närhet, människor som ville ha ett eget liv och leva riktiga vuxna liv? Jag undrar hur de skulle beskriva honom? Och var fanns kvinnorna? Modersfigurer som Faby, förstås. Men i övrigt? Entouraget var en manlig gemenskap. Den flickvän som stannade längst var väl Rachel Bettencourt (fick jag namnet rätt nu?)? Enligt Ash hade hon under en period nån slags övervakande ansvar för att Tim inte skulle tacka ja till för många gig. Jag börjar nästan tro att även om Tim var en snäll kille så var han ändå rätt jobbig. Vem står ut med en ja-sägare med missbruksproblem, en workaholic med en ständigt närvarande entourage, en som aldrig finner ro?
Citera
2018-10-09, 08:08
Medlem
Citat:
Det är intressant att läsa om hur det var att arbeta med Tim, sånt skulle jag vilja veta mer om. Det borde väl inte behöva vara nån hemlighet?
Ang alkohol så pratar Rodgers om deras sista möte tre år tidigare, så det borde ha varit 2015 när det visade sig att han börjat dricka igen. Men vad som hände under Tims sista år i livet vet vi inte så mycket om.
Ibland får jag för mig att bilden av Tim och Tims liv är väldigt förskönad. Trevlig och snäll kille, lite barnslig och naiv. Men kanske med besvärligare sidor också? Ingen människa är en ängel. Kanske finns det människor som gled iväg från hans närhet, människor som ville ha ett eget liv och leva riktiga vuxna liv? Jag undrar hur de skulle beskriva honom? Och var fanns kvinnorna? Modersfigurer som Faby, förstås. Men i övrigt? Entouraget var en manlig gemenskap. Den flickvän som stannade längst var väl Rachel Bettencourt (fick jag namnet rätt nu?)? Enligt Ash hade hon under en period nån slags övervakande ansvar för att Tim inte skulle tacka ja till för många gig. Jag börjar nästan tro att även om Tim var en snäll kille så var han ändå rätt jobbig. Vem står ut med en ja-sägare med missbruksproblem, en workaholic med en ständigt närvarande entourage, en som aldrig finner ro?
Det är den känslan jag får också. Att de numera vuxna männen runt honom ville börja bygga upp egna liv och inte bara hänga på andra sidan Atlanten eller vara ute och resa. När man är 29 år blir det dags att hitta en egen väg. Tim verkade inte heller kunna vara ensam. "Normalt sett" orkar man väl inte ständigt ha folk runtomkring sig, dag som natt i sitt eget hem (även om det är stort nog och även om det är bästa vännerna). Depressioner och ångestproblem tar också upp väldigt mycket plats i känslolivet hos omgivningen. Man oroar sig konstant, mer eller mindre, och det drar ner en också att se en människa som man tycker väldigt mycket om må så dåligt. Det kan lätt slå över från vänskap till någon sorts co-avhängighet med mer "ta hand om" än vänskap på en jämlik nivå. Det orkar man inte hur länge som helst.
Åkte vännerna hem tidigare från Oman som vissa påstår kan det vara det som är grunden till det hela. Att Tim blev ställd lite på egna fötter och fick klara sig själv med främmande människor (sultan-familjen och annat folk) runtomkring sig och i främmande miljö. Han var en sån som ville verka i bakgrunden, även genom musiken. Det kanske inte var lätt för honom att som högkänslig (antar att han var det, många av hans egenskaper tyder på det) och introvert att small-talka och umgås med andra, främmande. Däremot kunde han sitta och komponera ihop med folk han inte kände så väl för där var han skyddad bakom det gemensamma intresset för musik.
Jag är själv högkänslig och klarar av små grupper med lite "djupare" samtal men i större sammanhang känner jag mig alltid obekväm. Jag "gömmer" mig gärna bakom en vän och låter hen ta plats och kommer med mindre inlägg bara. Tim satt gärna bakom datorskärmen överallt (eller telefonen), det kan också ha varit ett "skydd" att gömma sig bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in