2018-10-09, 15:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, S*ll*n är JSa och Äventyrsbadet är JSj.

Ok. Tack! Bra så att jag inte hann röra ihop det och blanda samman dem!
Citera
2018-10-09, 15:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Intressant. Jag har också tänkt i de banorna. Att SD är misstänkt för att han är misstänkt var det någon som skrev. När journalister frågar polisen om SD fortfarande är misstänkt så svarar de ja. På frågan om det finns någon annan misstänkt svarar de nej. Det behöver ju inte betyda att de har låst sig vid SD utan att han är misstänkt pga misshandels-anmälan och det kvarligger. Sedan kanske de undersöker andra möjligheter, men i de fallen finns ännu ingen specifik misstänkt.
Jag kan inte släppa tanken på JS som flyttade till Örebro, badade äventyrsbad med LW och verkar lite egen. Det kan ju finnas flera tysta, lite udda beundrare som ingen vet om.
Ja, misstankarna mot SD verkar ha fastnat i ett cirkelresonemang. 'Netherworld' skriver att SD:s mobil har varit i närheten av LW:s bostad, och det verkar vara en slutsats man drar utifrån att SD har varit utanför LW:s bostad.

Samtidigt verkar alltså det här med att SD har varit utanför LW:s bostad bygga på just att hans mobil har kunnat lokaliseras dit.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-09 kl. 15:27.
Citera
2018-10-09, 15:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Dina resonemang är alltid fascinerande. Ja, varför besöker HD just LW:s barndomstrakter innan mordet kan man undra? Varför tar hon dessutom med sig en ”souvenir” därifrån (guldskon) som ska transporteras så långt bort att den aldrig kan spatsera tillbaka?

HD flyttade in i en bostad väldigt nära LW, kan jag tycka. Jag gissar att radhusen liknar varandra på ut- och insidan?

Spekulera och undra får vi lov, känner jag.

Har SD och LW varit där och geocachat tidigare?
Citera
2018-10-09, 15:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, misstankarna mot SD verkar ha fastnat i ett cirkelresonemang. 'Netherworld' skriver att SD:s mobil har varit i närheten av LW:s bostad, och det verkar vara en slutsats man drar utifrån att SD har varit utanför LW:s bostad.

Samtidigt verkar alltså det här med att SD har varit utanför LW:s bostad bygga på just att hans mobil har kunnat lokaliseras dit.

Vill bara påpeka att jag vet inte om polisen kunnat bevisa att SD:s mobil varit i närheten av LW:s hus den aktuella kvällen/natten. Det är endast bara något jag tror.
Citera
2018-10-09, 15:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vill bara påpeka att jag vet inte om polisen kunnat bevisa att SD:s mobil varit i närheten av LW:s hus den aktuella kvällen/natten. Det är endast bara något jag tror.
Ok. Men varför tror du det?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-09 kl. 15:33.
Citera
2018-10-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hur gamla är de förresten? Det har förekommit olika uppgifter i tråden där deras ålder varierat från förskola till att vara jämnåriga med de yngre barnen W. Vad stämmer? Vill inte snoka kring barnen men deras ungefärliga ålder vore bra att veta för att förstå vad som är normal frånvaro av föräldrar. När man har barn i samma ålder som LW t ex så är de ju relativt självgående och kan klara av att fixa middag själva någon dag i veckan, kan passa ett yngre syskon en eftermiddag och klara av att sova själv om man jobbar nattskift. Är de yngre så blir ju föräldrafrånvaro i den utsträckningen vanskligare. Har lite svårt att förstå hur HD fått så intensiv geocaching att gå ihop med sitt yrke om hon skulle ha yngre barn. Men de kanske är mer tonåringar?

Emellertid, även om barnen är i tonåren och rent fysiskt klarar sig själva en dag så har de ju verkligen behov av en trygg vuxen som är socialt närvarande i den åldern. Mycket händer i den åldern med identitet, kompisar och prestationskrav från skolan.

Det är i relation till barnens behov, oavsett ålder och om behoven är rent grundläggande mat på bordet eller en vuxen som märker ifall någon är ledsen över något i skolan, att få intrycket att makarna D fokuserar barnen i sommar, – geocachingen verkar ju tidsmässigt vara väldigt uppslukande. Min poäng är inte att moralisera över deras föräldraskap men jag finner det absurt hur de i ljuset av ett mord så nära inpå där de och barnen bor kan verka satsa allt på sin hobby och mindre på barnen. Är de oskyldiga hade det väl varit mer naturligt att tillbringa massor av tid med barnen för att skydda dem från okänd våldsverkare som mördat deras granne. Är de skyldiga så hade det väl varit mer naturligt att passa på att tillbringa sista sommaren med barnen innan de grips? Men sommaren innebär maniskt geocachande med över tusen cacher loggade...
Jag håller med. Det här hänger ihop med ett annat av dina inlägg som handlar om läkarordination av fysisk aktivitet vid utmattningsdepression.
Naturligtvis är det inte bra för någon att bara hänga framför tv'n och tro att det är att vila, det är inte det jag menar. Men som förälder själv som har gått igenom en del tuffa saker så tänker jag hur jag hade gjort denna sommar om jag vore HD. Jag hade nog fokuserat på t ex kaninhoppningen.
Det är nog inte speciellt uppslukande för HD, men man kommer ut tillsammans med barnen och man har gemensamma saker att diskutera och fundera över vid köksbordet. Vare sig skilsmässan går igenom eller inte så är förhållandet med barnen viktigare än mannen. Sorry, men så är det. Från första sekunden man ser sitt barn. I alla fall för mig.
Eftersom kaninhoppning kanske inte är HD's största intresse så är det dessutom lagom vilsamt och roligt som rehabiliteringsaktivitet. Man har tider att passa och djur att ta hand om, vilket är ett tacksamt sätt att vara lagom behövd, men utan prestationskrav.
Jag får en obehaglig misstanke att det kanske är barnen som hellre är med mormor och morfar, än med sina underliga, stissiga föräldrar.
Citera
2018-10-09, 15:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Har SD och LW varit där och geocachat tidigare?

Intressant! Det vill vi veta! Kan någon geocachare snälla kika på detta?
Citera
2018-10-09, 15:58
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag håller med. Det här hänger ihop med ett annat av dina inlägg som handlar om läkarordination av fysisk aktivitet vid utmattningsdepression.
Naturligtvis är det inte bra för någon att bara hänga framför tv'n och tro att det är att vila, det är inte det jag menar. Men som förälder själv som har gått igenom en del tuffa saker så tänker jag hur jag hade gjort denna sommar om jag vore HD. Jag hade nog fokuserat på t ex kaninhoppningen.
Det är nog inte speciellt uppslukande för HD, men man kommer ut tillsammans med barnen och man har gemensamma saker att diskutera och fundera över vid köksbordet. Vare sig skilsmässan går igenom eller inte så är förhållandet med barnen viktigare än mannen. Sorry, men så är det. Från första sekunden man ser sitt barn. I alla fall för mig.
Eftersom kaninhoppning kanske inte är HD's största intresse så är det dessutom lagom vilsamt och roligt som rehabiliteringsaktivitet. Man har tider att passa och djur att ta hand om, vilket är ett tacksamt sätt att vara lagom behövd, men utan prestationskrav.
Jag får en obehaglig misstanke att det kanske är barnen som hellre är med mormor och morfar, än med sina underliga, stissiga föräldrar.

Tack för en bra läsning och vidareutveckling! Jag menar så också. Om HD nu av någon anledning är sjuk och ordineras att röra på sig så förefaller ju barnens kaninhoppning allena som betydligt klokare för både henne och barnen än att intensivumgås med en mordmisstänkt man hon håller på att skiljas från. Dels för att manisk geocaching knappast innebär återhämtning. Dels för att en mordmisstänkt man skulle kunna innebära fara för henne själv ifall hon är utan egen inblandning. Dels för att om ev sjukdom beror på stressen från mordkarusellen så borde både SD och geocaching vara det sista som hon bör "fly in i" då. Kaninhoppningen är neutralare, har inga mig synliga kopplingar till mordet på LW (om nu inte stora twisten är att det är kaninen Stampe som fått nog av sina ägares maniska geocachande och bristande rensning av buren och är GM bara för att sätta dit dem i ren hämnd för att ha blivit negligerad och missat kaninhoppningar han legat i hårdträning inför).

Och ja, barnen går först. Tänker att det sitter i ryggmärgen för oss föräldrar särskilt när något hemskt inträffar och den första instinkten är att vara hos sina barn och beskydda dem vare sig de vill det eller inte. Men som du säger, barnen kanske har gett upp att konkurrera med geocachingen och vet att de får både tid och kärlek utan konkurrens hos mormor och morfar? Det är vanskligt för oss spekulera här men utifrån loggarna så ges man faktiskt intrycket av att hobbyn är det stora fokuset för makarna D och allt annat är underordnat, det må mördas i kvarteret och husen spärras av, geocachingen måste fortgå!
Citera
2018-10-09, 16:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Men varför tror du det?

Därför att jag tror att SD är mördaren och att han hade sin mobil med sig
Citera
2018-10-09, 16:06
Medlem
Citat:
I området tror jag är konstaterat. Mest troligt är det samma mast.
Rör man sig inom samma mast så ser man inte förändringarna i signalstyrka i efterhand, bara när den byte mast (start och stopp). OM jag förstått allt rätt.
Citera
2018-10-09, 16:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Därför att jag tror att SD är mördaren och att han hade sin mobil med sig
Du verkar ha insett att det blir ett cirkelresonemang.
Citera
2018-10-09, 16:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall så förstår nog HD vem det är som
skriver här i tråden. Det finns nog inte så många
att välja på som skriver på detta sätt på hennes
arbetsplats.
Jag föreslog tidigare att språkbruket kanske är medvetet, för att dölja sin identitet. Isåfall är det hälsosamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in