2018-10-08, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om man får tro SD så firande han julafton i skogen med svärföräldrar och svägerska:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=029da79e-bec9-4675-bfd8-545e82d0182f&IID=8aaa84a5-1f83-4f83-b01f-0850db8cc402

Det framgår inte om HD var med på den nattliga skogsutflykten. Hon omnämns inte. Kanske jobbade hon?

Vem vet, SD kanske fick USA-resan mellan glögg och cache utan att berätta det för frun sin

Det här man läser om HD blir mer och mer lurt.
Inte firar HD och barnen julafton i skogen?
Några jobbar gärna nyår andra jul annars skiftar vi.
Citera
2018-10-08, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Att HD ringde jobbet och sjukanmälde sig den 14:de är ju tveklöst lite intressant. Det vore mer intressant att vet huruvida SD arbetade den 14:de eller inte. Någon som kan svara på detta?

Ja det stämmer.
Jag vi känner inte SD så vet nästan inget om
honom. Men EGT känner honom och kanske kan berätta?
Citera
2018-10-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Får jag fråga vad du tillhör för yrkeskategori?

Och vem förutom SD/HD skulle ha nytta av den informationen...
Citera
2018-10-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nej det är något lurt här det HD berättat går inte i hoppa vad man ser och läser.
Provar igen. Vet du om HD jobbar heltid nu eller är hon sjukskriven?
Citera
2018-10-08, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!

Kan polisen loggat in efter du kontaktade dem?
Hoppas det är polisen
Citera
2018-10-08, 16:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att hon har motiv, möjlighet och kapacitet tvivlar jag inte på. Och med det bör hon ha kontrollerats.

Men redan på tisdagen? Nja, det tvivlar jag på. Det var SD som togs in på förhör och HD hördes upplysningsvis på tisdagen.

Hon har aldrig nämnt att hon haft husrannsakan hos sig eller varit med om det (om hon bodde i stuga eller hos SD). Hos SD kan vi bortse ifrån kom jag på nu, hans hem spärrades väl av medan dom var i England?

Jag tror att HD är synad i sömmarna av utredarna. Med tanke på SD och LW, deras affär. Svartsjuka är väldigt vanligt motiv.
Hade HD haft något med mordet att göra så borde det framkommit vid det här laget. Så där håller jag med dig.
Däremot, om nu SD är GM så undrar man hur mycket HD vet...
Citera
2018-10-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
År tänker du på operationen eller när HD berättat saker?

Operationen. Tack.
Citera
2018-10-08, 17:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Och vem förutom SD/HD skulle ha nytta av den informationen...
För min del har det med trovärdighet att göra. Det är sunt att vara skeptisk när det sås i en tråd som törstar efter nyheter. Att värdera misstänkta gärningsmäns intresse mot postares anonymitet blir knepigt eftersom det går att skriva vad som helst i egenskap av sin anonymitet, men det går inte att försvara sig på samma sätt.

Jag känner inga inblandade men är skeptisk mot postare som utan att presentera sin egen position, sin ståndpunkt, eller förklara sitt obegripliga språk hafsa ur sig meningar som av läsarna får knåpas ihop och tas för sanna. För min del fungerar det inte.

Och avseende yrke finns det flera sätt att svara om hen inte vill svara specifikt, tex om det är ett legitimationsyrke eller inte?
Citera
2018-10-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
För min del har det med trovärdighet att göra. Det är sunt att vara skeptisk när det sås i en tråd som törstar efter nyheter. Att värdera misstänkta gärningsmäns intresse mot postares anonymitet blir knepigt eftersom det går att skriva vad som helst i egenskap av sin anonymitet, men det går inte att försvara sig på samma sätt.

Jag känner inga inblandade men är skeptisk mot postare som utan att presentera sin egen position, sin ståndpunkt, eller förklara sitt obegripliga språk hafsa ur sig meningar som av läsarna får knåpas ihop och tas för sanna. För min del fungerar det inte.

Och avseende yrke finns det flera sätt att svara om hen inte vill svara specifikt, tex om det är ett legitimationsyrke eller inte?

Räcker bra som arbetskamrat .
En överläkare eller diskare är lika trovärdiga i mina ögon.
Citera
2018-10-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, det är inte alls tråkigt att inte ha någon favoritmisstänkt. Jag kan ju tänka mig de flesta som diskuteras här som möjliga GM, och jag tänker också att det kan vara någon helt annan.

När det gäller motiv så tror jag att det mycket väl kan vara någon relationsgrej, men det kan också handla om t.ex. pengar, eller att någon har haft någon helt annan anledning att vara arg på henne. Sedan kan det ju också vara ett sexualbrott. Läste i tidningen att det är dubbelt så stor risk att bli våldtagen i Örebro än i andra städer, och skrikvittnet uppgav att det lät på skriken som att det rörde sig om just en våldtäkt. Fast mest tror jag nog ändå att hon dog någon annanstans, och sedan dumpades där bakom planket. Kanske ett olyckligt slag och hon föll illa.

Och angående SD. Visst, skulle hans mobil ha varit i närheten av LW:s bostad så vore det ju riktigt skumt. Då skulle nog jag också börja misstänka honom på allvar (såvida han inte har en riktigt bra förklaring då). Men jag har inte sett några uppgifter om det. Är det ren spekulation?
Intressant. Jag har också tänkt i de banorna. Att SD är misstänkt för att han är misstänkt var det någon som skrev. När journalister frågar polisen om SD fortfarande är misstänkt så svarar de ja. På frågan om det finns någon annan misstänkt svarar de nej. Det behöver ju inte betyda att de har låst sig vid SD utan att han är misstänkt pga misshandels-anmälan och det kvarligger. Sedan kanske de undersöker andra möjligheter, men i de fallen finns ännu ingen specifik misstänkt.
Jag kan inte släppa tanken på JS som flyttade till Örebro, badade äventyrsbad med LW och verkar lite egen. Det kan ju finnas flera tysta, lite udda beundrare som ingen vet om.
Citera
2018-10-08, 17:45
Medlem
Citat:
På en Söndag?
Är väldigt förvånad att de isåfall inte gjort det tidigare, sedan är det ett enormt material att gå igenom, tusentals bilder och bokvis med skrift.
Men jag ska hålla koll på så att inte några loggar läggs till eller försvinner, men det kommer inte att synas huruvida någon ändrar och redigerar.

Så vem skulle kunna eller ha listat ut hennes lösen? Och vem skulle gå in där och varför, i vilket syfte?
Bra initiativ. Du kan kanske ta skärmdumpar så har du nåt att jämföra med senare.
Citera
2018-10-08, 17:48
Medlem
be polisen byta lösenord istället så ingen mer än de kan gå in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här