Citat:
Det beteende som du och några till visar är mycket vanligt bland de som försvarar det alltmer dysfunktionella svenska samhället. I brist på bättre ord kallar jag det för PK (alltså de politiskt korrekta).PK är grundmurat faktaresistenta. Jag vet inte hur många gånger jag länkat till källorna – ändå bara struntar du i det som står svart på vitt. Det är helt otroligt. Det är INTE ambassadören som krävt att poliserna ska straffas. Ambassaden uttrycker att Kina UPPMANAR Sverige att genomföra en utredning av vad som hänt och SVARA på de krav som turisterna ställt. Jag upprepar det ÅTER:
We urged the Swedish government to conduct thorough and immediate investigation, and respond to the Chinese citizens’ requests for punishment, apology and compensation in time. We cannot understand why the Swedish side has not given us any feedback.Vidare:
We hope that the Swedish side will handle the case in accordance with law, and urge the Swedish side again to take immediate actions to protect the safety and legitimate rights and interests of Chinese citizens in Sweden.http://www.chinaembassy.se/eng/sgxw/t1595453.htm
Kinesernas förhoppning har hittills fått myndigheterna att gömma sig, SVT att mobba dem och en handfull användare på Flashback att bli hysteriska. Det är mycket märkligt.