2018-10-09, 13:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men du kan väl ’visa på’ det rimliga att kräva att poliserna (de svenska) ska straffas för detta. Detta är ett krav kinas ambassadör har fört fram, bland andra.
Det beteende som du och några till visar är mycket vanligt bland de som försvarar det alltmer dysfunktionella svenska samhället. I brist på bättre ord kallar jag det för PK (alltså de politiskt korrekta).

PK är grundmurat faktaresistenta. Jag vet inte hur många gånger jag länkat till källorna – ändå bara struntar du i det som står svart på vitt. Det är helt otroligt. Det är INTE ambassadören som krävt att poliserna ska straffas. Ambassaden uttrycker att Kina UPPMANAR Sverige att genomföra en utredning av vad som hänt och SVARA på de krav som turisterna ställt. Jag upprepar det ÅTER:
We urged the Swedish government to conduct thorough and immediate investigation, and respond to the Chinese citizens’ requests for punishment, apology and compensation in time. We cannot understand why the Swedish side has not given us any feedback.
Vidare:
We hope that the Swedish side will handle the case in accordance with law, and urge the Swedish side again to take immediate actions to protect the safety and legitimate rights and interests of Chinese citizens in Sweden.
http://www.chinaembassy.se/eng/sgxw/t1595453.htm

Kinesernas förhoppning har hittills fått myndigheterna att gömma sig, SVT att mobba dem och en handfull användare på Flashback att bli hysteriska. Det är mycket märkligt.
Citera
2018-10-09, 14:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Åter gör du en halmgubbe och lägger nu även till lite personliga förolämpningar. Du är helt osaklig. Du har att visa VAD som är orimligt i det ambassaden uppmanar Sverige att göra samt förklara VARFÖR det är orimligt med referens till tillämpligt lagrum.

Ta du det i juridikavdelningen. Jag är övertygad om att polisen såväl som chefsåklagaren och UD har betydligt bättre koll på detta än lilla förmätna du med storhetsvansinne.
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-10-09 kl. 14:40.
Citera
2018-10-09, 14:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det beteende som du och några till visar
Nej.
Sluta dansa runt målstolparna.
Svara på Clay Allison's rimliga fråga istället.
Upprepar:
"visa på" det rimliga att kräva att svenska poliserna ska straffas för sitt utförda arbete.
Citera
2018-10-09, 14:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det beteende som du och några till visar är mycket vanligt bland de som försvarar det alltmer dysfunktionella svenska samhället. I brist på bättre ord kallar jag det för PK (alltså de politiskt korrekta).

PK är grundmurat faktaresistenta. Jag vet inte hur många gånger jag länkat till källorna – ändå bara struntar du i det som står svart på vitt. Det är helt otroligt. Det är INTE ambassadören som krävt att poliserna ska straffas. Ambassaden uttrycker att Kina UPPMANAR Sverige att genomföra en utredning av vad som hänt och SVARA på de krav som turisterna ställt. Jag upprepar det ÅTER:
We urged the Swedish government to conduct thorough and immediate investigation, and respond to the Chinese citizens’ requests for punishment, apology and compensation in time. We cannot understand why the Swedish side has not given us any feedback.
Vidare:
We hope that the Swedish side will handle the case in accordance with law, and urge the Swedish side again to take immediate actions to protect the safety and legitimate rights and interests of Chinese citizens in Sweden.
http://www.chinaembassy.se/eng/sgxw/t1595453.htm

Kinesernas förhoppning har hittills fått myndigheterna att gömma sig, SVT att mobba dem och en handfull användare på Flashback att bli hysteriska. Det är mycket märkligt.

Look who'se hysterisk nu mr Capslock och 'extra viktig' fetad text.

Här citerar InBeijing en intervju som hämtats från ambassadens egen hemsida - ett inlägg som numera är borttaget. (Som allt annat i ärendet, om jag ser rätt.)

Citat:
Q: This incident took place on 2 September. Why did it take the Chinese Government two weeks to react so strongly?

Gui Congyou: We received a verbal report from the victims on 2 September. Because of technical reasons, it was on 5 September that we received a written account of the incident and contacted the hotel to inquire on the incident. On 5 September, after thoroughly understanding what happened, we informed the Swedish Ministry for Foreign Affairs and made serious representations. China’s Ministry of Foreign Affairs also lodged serious representations to the Swedish ambassador to China in Beijing. We expected the Swedish police to promptly respond to the three Chinese tourists’ requests for a thorough investigation, apology, punishment of the involved police officers and compensation. However, nearly two weeks had passed and there was not a single word of reply from the Swedish side. It is not consistent with international practice. The three Chinese tourists were physically and mentally harmed, and they wanted the Swedish side to respond to their legitimate requests promptly. So they had to bring the incident to the media.

http://inbeijing.se/bulletin/2018/09/18/new-interview-chinese-ambassador-to-sweden-demands-compensation-and-punishment-after-tourists-evicte d-from-stockholm-hotel/

Att Congyou gömmer sig bakom att det är 'turisterna' som kräver detta spelar ingen roll. Att han ens nämner det innebär att han står bakom kravet.

Intervjuutdraget ovan är en engelsk version av Expressens intervju (och som alltså ska ha funnits på den kinesiska ambassadens hemsida, nu bortplockad), och det finna här:

https://www.expressen.se/nyheter/kina-ambassador-kraver-en-ursakt-och-att-poliserna-bestraffas/

Citat:
– Vi hoppas att den svenska sidan snabbt ska svara snabbt på begäran från de tre kinesiska medborgarna, inklusive en snar redogörelse vad som hände, en ursäkt och bestraffning av poliserna och kompensation.

Nu är det visst detta som är fakta du.
Citera
2018-10-09, 14:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ta du det i juridikavdelningen. Jag är övertygad om att polisen såväl som riksåklagaren och UD har betydligt bättre koll på detta än lilla förmätna du med storhetsvansinne.
Tack, du visar precis den vidriga mobbarattityd som döljer sig bakom masken av ”godhet” i Den Humanitära Stormakten™. De ”goda” svenskarna är hycklare och antidemokrater.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej.
Sluta dansa runt målstolparna.
Svara på Clay Allison's rimliga fråga istället.
Upprepar:
"visa på" det rimliga att kräva att svenska poliserna ska straffas för sitt utförda arbete.
Det är oväsentligt för sakfrågan. Det är en sak att bedöma i utredningen.

Citat:
Att Congyou gömmer sig bakom att det är 'turisterna' som kräver detta spelar ingen roll. Att han ens nämner det innebär att han står bakom kravet.
Nej, saklighet kräver att man håller sig till fakta. Skulle han mörka och dölja det faktum att turisterna ställer krav tycker du? Hur skulle det kunna anses demokratiskt?
Citera
2018-10-09, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tack, du visar precis den vidriga mobbarattityd som döljer sig bakom masken av ”godhet” i Den Humanitära Stormakten™. De ”goda” svenskarna är hycklare och antidemokrater.

Nej, saklighet kräver att man håller sig till fakta. Skulle han mörka och dölja det faktum att turisterna ställer krav tycker du? Hur skulle det kunna anses demokratiskt?

Varsågod du, din fjant.

Exakt vad i Kinas övriga uppförande faller inom ramen för 'demokratiskt'?

Trams. Hade han på allra minsta sätt ansett att sällskapets krav var obefogade skulle han naturligtvis inte framfört dem igen. De ord han väljer att använda är såklart noga uttänkta, tror du Congyou sitter och freestylar lite i en intervju han sedan lägger ut - inklusive orden om bestraffning av poliser - ordagrant? Där framför han kravet - ytterligare en gång - i en officiell kinesisk kanal. Han ville de orden skulle finnas med.
Citera
2018-10-09, 14:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Crikey, sluta grina! Inse att du är i total minoritet i dina åsikter och då kommer du bli ifrågasatt.
Citat:
Är ""visa på" det rimliga att kräva att svenska poliserna ska straffas för sitt utförda arbete" oväsentligt för sakfrågan??? Have I been taking crazy pills?
Vilken utredning menar du nu, jag antar att du menar någon hittills okänd kinesisk utredning? Då den svenska redan är avklarad och arkiverad? Förstår du att man blir förvirrad? Du framstår ju som att du inte har en aning om vad du pratar om.
Citat:
Du är ju helt kolerisk! Jag vet inte vad du får ut av dessa diskussioner, men det kan fan inte vara mycket.
Har jag uppfattat dig rätt nu i att du anser att turisters slumpmässiga nycker ska diktera villkoren för diplomatiska åtgärder?
Rätt eller fel?
Ja eller Nej?
Citera
2018-10-09, 15:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varsågod du, din fjant.

Exakt vad i Kinas övriga uppförande faller inom ramen för 'demokratiskt'?

Trams. Hade han på allra minsta sätt ansett att sällskapets krav var obefogade skulle han naturligtvis inte framfört dem igen. De ord han väljer att använda är såklart noga uttänkta, tror du Congyou sitter och freestylar lite i en intervju han sedan lägger ut - inklusive orden om bestraffning av poliser - ordagrant? Där framför han kravet - ytterligare en gång - i en officiell kinesisk kanal. Han ville de orden skulle finnas med.
Problemet är, som jag påtalat många gånger, att du, Ola Schubert och LuluBrooksie överhuvudtaget inte förstår den lagstiftning som ligger till grund för ambassadens agerande. Ni är okunniga men ältar trots det och ställer frågor om sådant som borde vara basal juridisk allmänbildning.

Nu har ni dragit igång samma debila rundgång igen. Studera de lagar som gäller istället för att hålla på att tramsa såhär.

Citat:
Vilken utredning menar du nu, jag antar att du menar någon hittills okänd kinesisk utredning? Då den svenska redan är avklarad och arkiverad? Förstår du att man blir förvirrad? Du framstår ju som att du inte har en aning om vad du pratar om.
Den utredning som Kina bett om men som Sverige hittills har vägrat att göra.

Citat:
Du är ju helt kolerisk! Jag vet inte vad du får ut av dessa diskussioner, men det kan fan inte vara mycket.
Har jag uppfattat dig rätt nu i att du anser att turisters slumpmässiga nycker ska diktera villkoren för diplomatiska åtgärder?
Rätt eller fel?
Ja eller Nej?
Fel. Nej.
Citera
2018-10-09, 15:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Problemet är, som jag påtalat många gånger, att du, Ola Schubert och LuluBrooksie överhuvudtaget inte förstår den lagstiftning som ligger till grund för ambassadens agerande. Ni är okunniga men ältar trots det och ställer frågor om sådant som borde vara basal juridisk allmänbildning.

Nu har ni dragit igång samma debila rundgång igen. Studera de lagar som gäller istället för att hålla på att tramsa såhär.

Fel. Nej.

Tyvärr sitter inte du på problemformuleringsprivilegiet här. Som du kanske märkt så är det ingen annan än du som t ex pratar om någon svensk godhet, 'humanitär stormakt' eller som överhuvudet taget ställer upp på dina argument. Så du får nog haka på det som andra tycker är problematiskt i frågan, eller så får du tala för helt ointresserade öron.
Citera
2018-10-09, 15:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Tyvärr sitter inte du på problemformuleringsprivilegiet här. Som du kanske märkt så är det ingen annan än du som t ex pratar om någon svensk godhet, 'humanitär stormakt' eller som överhuvudet taget ställer upp på dina argument. Så du får nog haka på det som andra tycker är problematiskt i frågan, eller så får du tala för helt ointresserade öron.
Det finns många inlägg som tar upp detta tidigare i tråden. Nu är det bara du och några till som spammar tråden med samma saker som redan diskuterats. Jag tycker att det är väsentligt att ni inte får stå oemotsagda eftersom någon som läser tråden kan tro på ert svammel.
Citera
2018-10-09, 15:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag kan lätt erkänna att jag inte har insikt i hur diplomater och ambassadörer jobbar. Det betyder inte att jag inte kan uttrycka hur fel jag tycker Kina, turisterna eller du har i det här fallet. Det finns ett enda fel i agerandet här från svenskt håll, och det är SVT, som gjorde alla fel. I övrigt har Sverige, svenskt hostel och svenska Polisen, i mina ögon gjort rätt.

Det som ligger till grund för ambassadens agerande har, imho, mer med Gui Minhai-debaclet att göra och mindre med turisterna att göra.
Citat:
Bra! Och må de inte påbörja en bara utifrån löjliga påtryckningar från Kina!
Citat:
Fel. Nej.
Ok.
Så oavsett vilka krav turister ställer, anser du att ambassadspersonal inte automatiskt har någon sorts krav att tillmötesgå dem.
Men i det här fallet har Kina valt att göra det för det passar deras sak. Så tolkar jag det. Tror att Congyou inombords skiter i de vrålande turisterna. Det handlar om "losing face" och inget annat nu. Hoppas Sverige fortsätter med kalla handen.
Citera
2018-10-09, 15:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag kan lätt erkänna att jag inte har insikt i hur diplomater och ambassadörer jobbar. Det betyder inte att jag inte kan uttrycka hur fel jag tycker Kina, turisterna eller du har i det här fallet. Det finns ett enda fel i agerandet här från svenskt håll, och det är SVT, som gjorde alla fel. I övrigt har Sverige, svenskt hostel och svenska Polisen, i mina ögon gjort rätt.

Det som ligger till grund för ambassadens agerande har, imho, mer med Gui Minhai-debaclet att göra och mindre med turisterna att göra.
Det som ligger till grund i detta fall är främst grundlagen, förvaltningslagen, polislagen och lagen om offentlig anställning. Demokratin ska baseras på gällande regelverk och INTE på vad antidemokrater som LuluBrooksie tycker.

Citat:
Bra! Och må de inte påbörja en bara utifrån löjliga påtryckningar från Kina!
Förklara gärna hur din ståndpunkt förhåller sig till grundlagens objektivitetsprincip.

Citat:
Ok.
Så oavsett vilka krav turister ställer, anser du att ambassadspersonal inte automatiskt har någon sorts krav att tillmötesgå dem.
Men i det här fallet har Kina valt att göra det för det passar deras sak. Så tolkar jag det. Tror att Congyou inombords skiter i de vrålande turisterna. Det handlar om "losing face" och inget annat nu. Hoppas Sverige fortsätter med kalla handen.
Ambassaden ska agera enligt gällande regelverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in