2018-09-24, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Men så har även snacket gått på sociala medier i Kina, kineserna skäms över det agerandet, och exakt som du skriver anser Kineserna, vissa borde inte få resa utomland för de kan inte bete sig och det skapar en vidrig bild över Kineser som turistar.
För alla bajsar inte utanför byggnader, Kina består av en mängd olika nationaliteter och alla är olika även där.
Tyvärr finns det för många nyrika Kineser som inte har koll på hur omvärlden funkar och tror att de kan bete sig som hemma i bonngården.

Detta handlar egentligen inte om det utan detta blåstes upp av Kinesiska staten av flera anledningar.
DL kom på besök (känsligt för Kina) Sveriges konstanta gnällande över Kina, är det inte Tibet så är det något annat, vi har en kriminell i förvar som blåst Kinesiska staten på mycket pengar, en författare sitter i arrest i Kina som Sverige vill ha hem och kritiserar Kina för.
Taiwan frågan som Kina i alla tider ansett vara en provins av Kina o.s.v. och allt detta beblandar sig Sverige i helt utan anledning och i många fall helt utan större kunskap.

Droppen kom med satiren som var rent förnedrande mot Kineserna som laddades upp på en Kinesisk sida dubbad till Kinesiska.
Det fick gemene man i Kina att se bokstavligen rött.

Väldigt konstigt. Jag har inte sett eller hört en enda kommentar om detta. Det är skitsnack.
Citera
2018-09-24, 04:33
Medlem
Citat:
Du har inte fattat, de är allierade.
Kina är en mer på lång sikt mer skrämmande makt än Ryssland och de bugar inte för Ryssarna.
Jag orkar inte gå in på varför men Kineserna använder sig av ekonomiska medel medans Ryssarna av skrämsel propaganda.
Jag kommer se gräset växa från undersidan men målet jag ser Kineserna har är mycket långsiktigt.
Om det är bra för världen eller inte vet jag inte men USA som stormakt i världen kommer inte vara om 30-40 år som den är i dag, då kommer nog Kina vara den alla hukar sig för.

Kineser kommer aldrig bli den supermakten, framför allt inte militärt. Kineser är så jävla rädda för lite smärta. Papercut och det är en vecka på sjukhus med sprutor och minst 5 olika mediciner som gäller. Bara titta historiskt, Kina är inte framgångsrika när det gäller väpnade konflikter. Det sitter i kinesernas skäl.

Rent ekonomiskt kommer man växa ett tag till, men det kommer snabbt avta. Man har en kopieringskultur. Att hitta på något nytt klarar inte kineser av. Innovationsförmågan är noll. Detta i kombination med att det mesta börjar bli dyrt i kombination med att allt fler kineser vill ha mer betalt gör att den ekonomiska tillväxten kommer brutalt avta. Kina lever idag på att man inte följer marknadens villkor samt att det finns många fattiga.
Citera
2018-09-24, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Precis, jag har vid ett flertal tillfällen varit med om att hotelpersonal har hjälpt till med att hitta lediga rum på andra hotell. Dom känner ju sina kollegor i branchen och har givetvis kontinuerlig kontakt! Jäkligt skumt att dom inte var mera hjälpsamma i det här fallet.

Givetvis har man varit hjälpsamma. Det har ju framkommit. Men hur kan du hjälpa någon som inte vill ha hjälp? Detta är ett typiskt kinesiskt tölpbeteende.
Citera
2018-09-24, 07:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Du har inte fattat, de är allierade.
Kina är en mer på lång sikt mer skrämmande makt än Ryssland och de bugar inte för Ryssarna.
Jag orkar inte gå in på varför men Kineserna använder sig av ekonomiska medel medans Ryssarna av skrämsel propaganda.
Jag kommer se gräset växa från undersidan men målet jag ser Kineserna har är mycket långsiktigt.
Om det är bra för världen eller inte vet jag inte men USA som stormakt i världen kommer inte vara om 30-40 år som den är i dag, då kommer nog Kina vara den alla hukar sig för.

Jo, jag vet förstås att de är ett slags "allierade". Men i bakgrunden finns där traditionell rädsla, inte minst ifrån ryskt håll, då man saknar ekonomiska maktmedel.

Ja, kineserna tänker långsiktigt, vilket jag gillar med dem. Bäst hade det varit om kineserna avstått från att kaxa sig, tills deras ekonomi dubblerats ännu en gång. Men de är i alla fall mindre dåraktiga än ryssarna. Vi får se hur stor skada il duce dumb-Trump hinner ställa till för USA.
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-09-24 kl. 07:19.
Citera
2018-09-24, 07:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Kineser kommer aldrig bli den supermakten, framför allt inte militärt. Kineser är så jävla rädda för lite smärta. Papercut och det är en vecka på sjukhus med sprutor och minst 5 olika mediciner som gäller. Bara titta historiskt, Kina är inte framgångsrika när det gäller väpnade konflikter. Det sitter i kinesernas skäl.

Rent ekonomiskt kommer man växa ett tag till, men det kommer snabbt avta. Man har en kopieringskultur. Att hitta på något nytt klarar inte kineser av. Innovationsförmågan är noll. Detta i kombination med att det mesta börjar bli dyrt i kombination med att allt fler kineser vill ha mer betalt gör att den ekonomiska tillväxten kommer brutalt avta. Kina lever idag på att man inte följer marknadens villkor samt att det finns många fattiga.

Du svartmålar lite väl mycket. Kinas största problem kommer i stället vara demografi. Som amerikana brukar säga: "Kineserna kommer kanske att bli gamla innan de hunnit bli rika". Tillkommer också att produktivkrafternas utveckling kommer att ändra kinesernas attityder och värderingar, vilket kan göra det svårt för kommunistpartiet att hålla fast vid sitt maktmonopol, och innebära social oro.

Indien har inte dessa två problem, vilket kommer att gynna dem långsiktigt.
Citera
2018-09-24, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta vandrarhem är varken kopplat till UD eller har något ansvar för hur Sverige uppfattas utomlands. De försöker - antar jag - driva något slag hotellverksamhet, och i det ingår inte att bli hotad av personer som olovligen uppehåller sig i vandrarhemmets lokaler.
Det ligger i verksamhetens långsiktiga intresse att minimera missnöjda kunder. Bra rating = mer kunder = vinst.

Sedan finns ett moraliskt ansvar. Svenskar i kontakt med turister är ansiktet utåt för Sverige som land. Det ligger i medborgarnas utrikespolitiska intresse och ansvar att bemöta gäster på ett servicemässigt sätt. Vi är väl en civiliserad nation.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men om denna grupp ändå inte var beredd att betala för sitt rum på ett annat hotell, så spelar det ju ingen roll om personalen hänvisade till något annat hotell, eller hur? Blev sedan personalen hotad så var det helt rätt att ringa efter vakt, som förmodligen senare kontaktade polis när kineserna inte gick och lugna ner.
har du någon källa för det fetade?
Citera
2018-09-24, 09:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
... kineserna skäms över det agerandet, och exakt som du skriver anser Kineserna, vissa borde inte få resa utomland för de kan inte bete sig och det skapar en vidrig bild över Kineser som turistar.

Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Väldigt konstigt. Jag har inte sett eller hört en enda kommentar om detta. Det är skitsnack.
Det finns på riktigt hur många exempel som helst i den här tråden. Mitt förslag är att du läser den.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-24 kl. 09:35.
Citera
2018-09-24, 09:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Nej, du har inte givit någon källa på att hotellet har hänvisat till annat hotell eller att turisterna inte ville betala natt på ett annat hotell.
Vad hotellet gjorde:
(FB) Kinesiska turister kunde inte uppföra sig - skapar diplomatisk kris med Sverige
Kommentar: - “vi har gjort allt vi har kunnat för denna gäst"

Turisterna ville inte betala:
(FB) Kinesiska turister kunde inte uppföra sig - skapar diplomatisk kris med Sverige
Kommentar: - "We only want to sit down in the lobby for five hours or until it's getting light"

/End of story
Citera
2018-09-24, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad hotellet gjorde:
Kommentar: - “vi har gjort allt vi har kunnat för denna gäst"
Ett icke-svar. Framgår inte vad som gjorts samt inte gjorts.

Citat:
Turisterna ville inte betala:
Kommentar: - "We only want to sit down in the lobby for five hours or until it's getting light"

/End of story
Dom ville sitta i lobbyn. Det betyder inte att dom inte ville betala för ett annat hotell om nu hotellet skulle ha hänvisat dom till ett annat hotell enligt de regler dom har.

Jag är övertygad om att man skulle kunna ha löst detta utan inblandning från polis. Och nu diplomatiska svårigheter länderna emellan.

Oprofessionellt från hotellets sida.
Citera
2018-09-24, 10:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Tycker du ska ringa och fråga hostelet själv.
https://generatorhostels.com/destinations/stockholm
Citat:
KONTAKTA OSS
TORSGATAN 10, STOCKHOLM, SWEDEN, 111 23
+46 (0)8 505 323 70
ask.stockholm@generatorhostels.com
Citera
2018-09-24, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tycker du ska ringa och fråga hostelet själv.
https://generatorhostels.com/destinations/stockholm
Du påstår. Du bevisar.
Citera
2018-09-24, 10:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Du påstår. Du bevisar.
Nej, det är DU som påstår, jag har redan bevisat i skrift, det blir upp till bevis för dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in