2018-10-08, 12:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är David skäggapan Från Alaska? Jag gillar honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp David är den skäggprydde nallebjörnen från Alaska. Definitivt en av de mest sympatiska deltagarna som någonsin varit med i programmet.
Ja, han verkar trevlig, men han får extremt mycket tid i rutan - halva programmen kretsar kring honom, upplever jag.
Citera
2018-10-08, 13:54
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han verkar trevlig, men han får extremt mycket tid i rutan - halva programmen kretsar kring honom, upplever jag.

David är säsongens största karaktär. SVT mjölkar väl ut så mycket de kan av det innan han åker ut. Jag gissar att det blir i nästa program.
Citera
2018-10-08, 19:25
Medlem
Jag förstår inte vad som är så speciellt med David. Är det nåt särskilt med att vara fet och långhårig eller?
Citera
2018-10-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Jag förstår inte vad som är så speciellt med David. Är det nåt särskilt med att vara fet och långhårig eller?

Jag tycker han verkar rätt naturlig och jordnära, och allmänt trevlig. Någon superfavorit hos mig är han dock inte.
Citera
2018-10-08, 20:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jag tycker han verkar rätt naturlig och jordnära, och allmänt trevlig. Någon superfavorit hos mig är han dock inte.

Cool kille iofs, men med något förlegat synsätt att det enligt honom bara verkar vara söner som kan föra släktens "namn" vidare
Citera
2018-10-09, 11:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Cool kille iofs, men med något förlegat synsätt att det enligt honom bara verkar vara söner som kan föra släktens "namn" vidare

Fast det kan man inte klandra honom för. Det är ju inte speciellt länge sen det aldrig var en fråga om vems namn man tog vid giftermål och därmed även barnen fick. Sverige var väl rätt tidiga med sådant med förmodar jag.
Citera
2018-10-09, 14:22
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Men en klar försämring att vissa av släkthistorierna endast visas på SVT play
Jag kanske tillhör en minoritet fast jag har faktiskt börjat tröttna lite på släkthistorierna. Känns som samma historia går på repeat.
"En massa starka kvinnor" "Fattigdom" "Tio ungar dog" "Make dör och lämnar maka ensam" "oäkting föds" osv. Ackompanjerat av tårar och amerikaner som alltid gör kopplingen till deras eget liv och egna kamper.
Citera
2018-10-09, 14:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Jag kanske tillhör en minoritet fast jag har faktiskt börjat tröttna lite på släkthistorierna. Känns som samma historia går på repeat.
"En massa starka kvinnor" "Fattigdom" "Tio ungar dog" "Make dör och lämnar maka ensam" "oäkting föds" osv. Ackompanjerat av tårar och amerikaner som alltid gör kopplingen till deras eget liv och egna kamper.

Jamen det är väl det som är meningen med hela programmet

Skämt å sido, det jag tycker är intressant är deltagarnas gamla förfäders historia och kopplingar till en viss ort eller bygd i Sverige. Och det missar man när släkthistorierna tas bort.
Citera
2018-10-09, 14:43
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Jamen det är väl det som är meningen med hela programmet

Skämt å sido, det jag tycker är intressant är deltagarnas gamla förfäders historia och kopplingar till en viss ort eller bygd i Sverige. Och det missar man när släkthistorierna tas bort.

Jag förstår vad du menar. Deras historia skall givetvis ha en stor plats och inte gömmas undan på en playtjänst. För mig är dock den stora behållningen med programmet alla vackra platser och alla intressanta kulturkrockar. Vi kan i alla fall enas om att ju mindre meningslösa tävlingar desto bättre?
Citera
2018-10-09, 16:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag är likadan, brukar "spola" minst vartannat, men Alaska-mannens såg jag.
Citera
2018-10-14, 02:13
Medlem
Centipedes avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/21xL8l/kampen-i-vildmarken-som-tittarna-inte-fick-se-i-allt-for-se-i-sverige

Och jag som trodde att dom köpte tälten själva.
Sen såg man ju att det var två tält uppe så varför dom fick sova i bilen kan man ju undra.
Har det gått en bilväg ditt då det såg ju ut som mitt ute i vildmarken.
Citera
2018-10-14, 03:44
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Det är ju det som är komiskt. När Anders Lundin pratar om svenskar så menar han generellt pursvenskar och skiter helt i alla hundratals araber och annat i Sverige. 😁
Jo, kan hålla med. Programmet är dock inte "pursvensk"-konsekvent med tanke på en del onaturligt och malplacerat pk-flirtande med mångkulturen vid antal avsnitt under alla år programmet gått.
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Araber och annat har ju inget med deltagarnas ursprung att göra så jag tycker det är rätt logiskt att utelämna det. Fick de inte bo i en nysvensk familj nån säsong? Totalt meningslöst med tanke på programidén.
Det är just detta. En säsong (sent 2012) var det en amerikansk helikopterpilot, som varit med i Gulfkriget, som tvingades flytta in hos en irakisk familj i Södertälje, där mannen varit soldat i Iraks armé.
Jisses vad jobbigt det var att se. Pk-konstruerat och pinsamt. Man led med jänkaren och irakiern. Jag minns att de flesta jag känner som såg programmet då upplevde den delen i avsnitt som enormt påfrestande...

Fortfarande undrar jag vem som kom på den idén, och hur snacket gick när de bestämde detta...
Citat:
Släkthistorierna har egentligen varit tröttsamt att beskåda ett par år, det är något som är sövande med det, repeteringen och det likartade hela tiden, jag vet inte. Ändå är det intressant egentligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in