Citat:
Ursprungligen postat av
Mzzo
Det är ju det som är komiskt. När Anders Lundin pratar om svenskar så menar han generellt pursvenskar och skiter helt i alla hundratals araber och annat i Sverige. 😁
Jo, kan hålla med. Programmet är dock inte "pursvensk"-konsekvent med tanke på en del onaturligt och malplacerat pk-flirtande med mångkulturen vid antal avsnitt under alla år programmet gått.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Araber och annat har ju inget med deltagarnas ursprung att göra så jag tycker det är rätt logiskt att utelämna det. Fick de inte bo i en nysvensk familj nån säsong? Totalt meningslöst med tanke på programidén.
Det är just detta. En säsong (sent 2012) var det en amerikansk helikopterpilot, som varit med i Gulfkriget, som tvingades flytta in hos en irakisk familj i Södertälje, där mannen varit soldat i Iraks armé.
Jisses vad jobbigt det var att se. Pk-konstruerat och pinsamt. Man led med jänkaren och irakiern. Jag minns att de flesta jag känner som såg programmet då upplevde den delen i avsnitt som enormt påfrestande...
Fortfarande undrar jag vem som kom på den idén, och hur snacket gick när de bestämde detta...
Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Jag kanske tillhör en minoritet fast jag har faktiskt börjat tröttna lite på släkthistorierna. Känns som samma historia går på repeat.
"En massa starka kvinnor" "Fattigdom" "Tio ungar dog" "Make dör och lämnar maka ensam" "oäkting föds" osv. Ackompanjerat av tårar och amerikaner som alltid gör kopplingen till deras eget liv och egna kamper.
Släkthistorierna har egentligen varit tröttsamt att beskåda ett par år, det är något som är sövande med det, repeteringen och det likartade hela tiden, jag vet inte. Ändå är det intressant egentligen...