2018-10-09, 07:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du ser, då är han flexibel. Felet sitter alltså inte i spelsättet per se.

Poya har ju alltid ett eftertänksamt/sorgset uttryck. Uppenbarligen får han inte laget att fungera öht, så jag ställer mig nog bakom att han får gå, om han nu lämnar. Men att vissa ser honom som en bluff är för mig för tidigt att säga.

...............................

Jag vet att han i någon intervju var rädd för sitt första tränarmisslyckande. Att han inte visste hur han skulle reagera. Nu är han här.

Vad tror du är främsta skälet till att han inte fått ihop det på senaste tiden? Det jag har sett av Gbg sen VM-uppehållet har varit skit rent ut sagt.

Vad tycker du om spelarmaterialet han har? Gbg har ju inte haft flis alls att ersätta de tyngre namn som lämnat på sistone.

Om han nu får gå så påminner det väldigt mycket om Tony Gs tid i Bajen 2009. Min känsla var att han också satt inne på gigantiska kunskaper, men att han pga det tuffare arbetsklimatet i en Stockholmsklubb inte kunde få ihop det (samt, en usel trupp till sist såklart).
2018-10-09, 07:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad fan sysslar man med på Kamratgården. Personligen tycker jag att man skall behålla Poya mest för att se ifall han kan få rätt på skutan. Man lär inte åka ur trots alla domedagsuttalanden. Men det låter inte lovande när man under matchen går och säger det värsta som kunde hända var att ta ledningen. Stukat självförtroende minst sagt.

Den som däremot borde ta sitt ansvar är Gren, packa sina saker efter säsongen och lämna klubben.

Fast sa han typ inte ”det är som att det värsta som kunde hända oss är att vi tar ledningen”? Tycker jag inte riktigt är samma sak då han inte per se säger att det är dåligt att leda en fotbollsmatch. Sen är självförtroendet i botten ändå, det instämmer jag om.
2018-10-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du ser, då är han flexibel. Felet sitter alltså inte i spelsättet per se.

Poya har ju alltid ett eftertänksamt/sorgset uttryck. Uppenbarligen får han inte laget att fungera öht, så jag ställer mig nog bakom att han får gå, om han nu lämnar. Men att vissa ser honom som en bluff är för mig för tidigt att säga.

...............................

Jag vet att han i någon intervju var rädd för sitt första tränarmisslyckande. Att han inte visste hur han skulle reagera. Nu är han här.
Visst är han ändå dömd för någon misshandel och misstänkt i några fler. De tyder väl mer på låg impulskontroll jämfört eftertänksam
2018-10-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du ska inte sätta så stor tillit till vad fyllot Laul skriver, någon bluff är inte Poya, dock är han lite envis och inser kanske inte att spelet måste ändras när det inte fungerar

Precis så är det, för Blåvitts del kanske det är försent nu men givetvis skulle dom gått tillbaka till 4-4-2
för flera månader sedan.
Vad säger att jag läser vad Laul skriver?
Men säg mig vad jag har fel i det jag skriver?

Men du kunde ha citera det inlägg jag citerade dig för någon vecka, men det orkade du inte.

Men du som sann supporter kan fortsätta hitta undanflykter till ett lag som varit i fall och nu i fritt fal i 20 år.
Men du, glöm inte tålamod.
2018-10-09, 10:48
Medlem
BarryHeros avatar
Robert Laul skriver att "Min bild av Poya Asbaghi så här långt i hans karriär är att han är en bluff som fotbollstränare. En snickesnackare som säger precis sådant supportrar, styrelsefolk och sponsorer vill höra." Resten är gömd bakom en betalvägg. Någon som vet hur Laul motiverar denna attack på Asbaghi?
2018-10-09, 10:53
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Robert Laul skriver att "Min bild av Poya Asbaghi så här långt i hans karriär är att han är en bluff som fotbollstränare. En snickesnackare som säger precis sådant supportrar, styrelsefolk och sponsorer vill höra." Resten är gömd bakom en betalvägg. Någon som vet hur Laul motiverar denna attack på Asbaghi?

Vet inte hur Laul motiverar denna attacken men han har ju uttryckt en vilja om att sitta i IFKs styrelse och jag tycker han använder sin makt/plattform för att klanka ner på allt som Blåvitt gör.
2018-10-09, 11:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Brukar Göteborgsposten ha rätt i sådana här rykten?

GP blir bara sämre och sämre, det är ju ingen nyhet att det RYKTAS om att Poya ska få gå. Namn som har nämnts som ersättare i denna tid har ju varit Jonas Olsson, Hjalle och Stiller, Tomas Olsson och Niclas Alexandersson.
Vad i detta är egentligen nytt mer än att det blåses upp överallt?
Självklart har sparkandet av Poya varit ett alternativ man diskuterat i klubben, självklart har Hjalle och JO varit alternativ till att ta över åtminstone för en period.
Det hela är som offside-reportaget, mycket liv för gamla nyheter.

Att det kommer just nu? Tja, det passar ju bra vid ett landslagsuppehåll med tränarbyten i vanliga fall och det vet givetvis GP om varvid det passar att lansera det nu.

Kan det ske? Det är klart det kan, allt kan ske i fotbollsvärlden.
Tror jag det sker? Nej, inte nu. Det är trots allt bara fem matcher kvar och skulle nåt gjorts skulle det gjorts tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
IFK dementerar uppgifter å det grövsta. Är det istället Balkander på GP som får stämpla ut med sina tillhörigheter i en låda?

Det hoppas hela det idrottsintresserade Göteborg, förutom Häckens ende supporter.

Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Vet inte hur Laul motiverar denna attacken men han har ju uttryckt en vilja om att sitta i IFKs styrelse och jag tycker han använder sin makt/plattform för att klanka ner på allt som Blåvitt gör.

Laul är en pajas. Han vill likt många rida på den negativism som omgärdar klubben nu.
Att han sagt sig vilja ha en post i klubben är enbart skrattretande. Visst, han har väl hållit på klubben och man har sett honom på vanliga sektioner på Gamla några gånger men all hans kritik på precis allt vi gör är bara ett sätt för honom att synas igen efter tiden som hemmaman i USA...
2018-10-09, 11:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad säger att jag läser vad Laul skriver?
Men säg mig vad jag har fel i det jag skriver? .

Jag har för övrigt inte sagt att du har fel i det du skriver, men följande skrev du efter Lauls artikel

Du:
Citat:
Poya Asbaghi är en bluff, luft och snackare. Han säger det folk vill höra.

Laul:
Citat:
Min bild av Poya Asbaghi så här långt i hans karriär är att han är en bluff som fotbollstränare. En snickesnackare som säger precis sådant supportrar, styrelsefolk och sponsorer vill höra

Men du har inte läst Lauls artikel? Skärp dig nu.

Du:
Citat:
Poya säger efter att IFK gjort 1-0 att det var absolut det sämsta som kunde hända.

Laul:
Citat:
Men Poya Asbaghis matchplan höll bara i två minuter, och efteråt sa han att ledningsmålet var det sämsta som kunde hända.
2018-10-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag har för övrigt inte sagt att du har fel i det du skriver, men följande skrev du efter Lauls artikel

Du:

Laul:

Men du har inte läst Lauls artikel? Skärp dig nu.

Du:

Laul:
Så jag får inte tycka att Poya är en snackare, eller har en plan B eller C. Eller tycka att det är märkligt att Poya säger att det var dåligt att göra 1-0.
Vilken jävla idiot skulle säga att det är skit att sitt eget lag gör första målet i en match?
Men än en gång.

Dahlberg, Diskerud, Eriksson, Ingebrigtsen, Omarsson, Paka, Sakor, Calisir och Salomonsson är S 1 klass på?

För att underlätta för dig, så har jag inte Plus på A-bladet!
2018-10-09, 13:31
Medlem
snillet_1s avatar
Roligt med Göteborgsfans som tror att det är heeelt i sin ordning att Mats Gren åker på semester i Hawaii mitt under klubbens värsta kris på femton år. Allvarligt talat...?

Givetvis har han fått veta att han är slut i Blåvitt efter säsongen.
2018-10-09, 13:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Ej läst, vill bara yttra mig.

Den horan som skrivit dessa artiklar om Poya ska sparkas. Ingen "time-out" eller dylikt. Sparken, hejdå.

Journalismen i detta land, oavsett ämne, måste hålla högre nivå. Media idag går inte att lita på. Ett gäng bloggare med egenintresse.

Hälsningar en DIF.
2018-10-09, 13:53
Medlem
Vetefan hur en 33-årig tränare blir en bluff med tanke på resultaten i Dalkurd och Gefle i div1/superettan som ren rookie. Man kan inte ha mycket bättre start på en tränarkarriär.

Sen kanske han inte är rätt man på rätt plats men det är något annat. Det är ändå ett enormt steg från småklubbar där man kanske har allt att vinna till IFK G. Han kommer knappast behöva gå arbetslös länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in