2018-08-20, 06:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BP brukar vi ha enkelt för och så även igår. Goitom fortsätter att leverera så frågan är om han får förlängt? I dagsläget skulle man inte säga nej till två år till då hans spetskvalité mestadels baseras på spelintelligens och den försämras inte med åren som vissa andra egenskaper.

BP är ingen bra värdemätare men tre poäng är alltid tre poäng och nu sätter vi lite press på Hammarby. Nu börjar man faktiskt ha drömmar av guld

Nu tror jag inte på jinxar och allt det där skrocket men man får nog redan säga att ni kommer ta det. Såg första halvlek och det ser så där irriterande bra ut. Man jobbar lugnt och metodiskt och nöter ner motståndarna.
2018-08-20, 07:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Det är en sak som jag funderat på med Jonas Olsson totalsågning i halvtid!

Och här skulle jag i första hand höra med er som håller på Djurgården!

Att man totalsågar i halvtid och att det brinner till i skallen på en när man får en fråga som Jonas Fick där i halvtid,det är inget som är konstigt,för det är inte direkt så man är i det läget att man kan ge bra svar sådär direkt!

Och vem har inte älskat folk som går utanför ramen och skapar rubriker!

Men det som gör mig fundersam är det faktum att just detta som Jonas säger är nog inget man hittar där just och då,utan det känns tyvärr mer som att detta har han tänkt på ett tag
och då ställer jag mig frågan om han skulle ha spelat matchen?

för något säger mig att denna åsikt hade han med sig ifrån matchminut 1

Jag såg inte matchen,så jag har ingen aning om hur han var under matchen,så han kanske gjorde en grym match,så jag bara klippet där han sågar att gå på!

Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tkr det är bra att han sa till. Såg inte matchen då jag sov men brorsan berättade att det var den sämsta matchen DIF gjort på många år. Helt sjukt att för två omgångar sedan så var vi med och slogs om Europa platser nu är det racet kört. Bosse ska hyllas för mkt som han gjort senaste åren, fixat stabil ekonomi och sålt för hundratals miljoner. Men att vi typ har 6 mittbackar och 1 renodlad forward som inte platsar som startspelare. Att man inte lyckas få in något bättre under fönstret när man sålde den spelare som gjort mest mål i laget i år är under all kritik. Nä Bosse det här får du ta på dig.. jävligt besviken är man tacka fan för att vi har tagit så många poäng vi tagit annars hade vi varit i bottenträsket

Ni har såklart helt rätt i att det var utstuderat av Olsson och att det inte var stundens ingivelse. Han har varit med såpass länge och spelat på så hög nivå att han kan allt om vad kommunikation med media innebär.

Som lagkapten kan du ALDRIG gå ut och såga någon överordnad såpass mycket att det inte blir konsekvenser. Det spelar absolut ingen roll hur pass rätt du har i sak. Det ska såklart lyftas internt (och det har det säkert gjort redan).

Man kan möjligen klara sig om man typ uppnår samma status som Zlatan, men det enda Jonis har gemensamt med honom är längden och hårsvallet. Blottaren är, och kommer alltid vara, en större ikon och viktigare pjäs för dif än Jonis.

Han gör sig såklart omöjlig så att han sedan kan bli såld.
2018-08-20, 08:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Det där var nog.

Bosses "Vi gillar Özcan/Özcan har gjort det bra/Özcan kan gå förlängt, men...", plus Jonas känga igår.

Lägg därtill uttalanden från förra säsongen.

Özcan har noll koll. Helt vilsen. Spelarna kör på egen hand, men många kockar - för jävla dålig soppa.

Özcan försvinner senast efter säsong. Jag tror att så länge man ligger typ 5-6:a, däromkring, så låter man avtalet löpa ut.

Bosse är mer komplicerad, men det kan gynna oss fans. Vinterfönstret kommer det smälla i. Bra eller dåligt får vi se då, men det kommer ageras.

Men det är nästa säsong.

Den här är körd. Özcan ledsnar på få alternativ framåt. Spelarna ledsnar på Özcan. Alla uttrycker sig negativt om tränare, spelsätt*, spelare, värvningar...

Väldigt negativt i DIF nu.

*Sidledspassningar i backlinje, lång boll på Badji. Eller så spelar Karlis ut den över sidlinjen i ett halvhjärtat försök till en djupledspassning a la Pirlo.
2018-08-20, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ja, jag hatar verkligen att vi har plast här i Örebro. Så länge kommunen är ägare till arenan så kommer det att snackas om nyttjandegrad och dylikt så är vi förmodligen fast med skiten. I somras las det t.o.m en ny plastmatta här i stan utan ens en enda litet embryo till samtal om hybridsgräs.

Nu är man ju ÖSK-supporter och får dras med skiten då man ju knappast byter lag pga underlaget de spelar på men jag hatar't inte desto mindre för det.

Tyvärr är det som du skriver. Uppsala ska gör om Studenternas, då kan man ju tänka sig att SvFF går in med några miljoner till skillnaden mellan hybrid och plast. Ett av Uppsalalagen bör klara sig kvar i allsvenskan.

Jag har för mig att skillnaden mellan plast och hybrid ligger runt 2 mille, det kan vara gamla siffror. Den skillnaden skulle SvFF kunna bidra med.
2018-08-20, 09:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Som ovan Ifk Sundsvall som numera ligger sist i div 4 men en gång i tiden var de högt upp i seriesystemet.

Öfk har Ifk Östersund som rivaler som jag förstått det, Ifk spelar i div 2.

IFK Sundsvall minns jag när det var ett lag i högre serier.

IFK Östersund, fungerar det som nån sorts farmargäng till ÖFK månne?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det diskuteras ofta om konstgräset vara eller icke vara. Så här säger Sveriges mest kände fotbollsspelare:

Zlatan Ibrahimovic avstår ytterligare en match i MLS med sitt Los Angeles Galaxy. Det är konstgräset som sätter stopp för 36-åringen i matchen mot Seattle Sounders.
Det är en skam att spela på konstgräs”, säger han enligt Corner Of The Galaxy.

Man må tycka vad man vill Zlatan men visst fasiken har han rätt i denna saken.

Fint sagt, även Gerrard var ju ute och toksågade plasten efter en match igår. "Inga elitlag i världen borde spela på plast".

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Är inte det där med nyttjandegrad ett dödfött argument? Rätta mig om jag har fel, men GU är väl den fotbollsplan som det spelas mest fotboll på, GAIS, ÖIS, IFK och damlandslaget och kvalitén på planen är det absolut inga som helst problem med, snarare tvärtom, planen är bland de bättre i landet.

Ska man nu vara sån så är det ju MATCHutnyttjande vi talar om på GU:s hybrid då. På dom platser där det ligger plastaskit tränar ju ofta lagen med. Skulle man enbart ha matcher där skulle det givetvis inte existera ett enda vettigt argument för plastaskit.

Ikväll väntar då ÖFK hemma, efter 500 man på träningen igår så får man hoppas det gav energi till grabbarna även om jag har oerhört svårt att se oss slå Östersundshems FK med tanke på form och ren kvalité.
Övriga resultat gick ju dock med oss denna omgång (även om man kan diskutera om det inte varit bättre att Sirius slagit Dalkurd så Dalkurd inte fått en kick av segern. Sirius kommer ändå komma före oss) så vi slipper ligga på kvalplats efter denna rundan iaf.
2018-08-20, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
När Blåvitt i morgon tar emot Östersund kan ytterligare tre nyförvärv göra debut, då Marcus Degerlund, Fredrik Oldrup Jensen och Robin Söder alla är med i matchtruppen.

- Vi har haft tio dagar på oss sedan senaste matchen och alla fyra har kommit in i gruppen på ett jättebra vis och är förbereda för spel, säger Blåvitts assisterande tränare Alf Westerberg till klubbens hemsida.
Två som dock missar matchen för Blåvitts del är Tobias Hysén, som opererat sitt knä, och Billy Nordström, som har en känning i baksida lår.
Källa FK.

Är det någon av dessa som ni tror startar i kväll? Hur länge kommer Hysén att vara borta?

Degerforsaren som debuterade i förra matchen, hur var han?
2018-08-20, 10:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Källa FK.

Är det någon av dessa som ni tror startar i kväll? Hur länge Hysén att vara borta?

Alla tre lär starta.
Degerlunds längd och fot behövs, Jensens defensiv på mitten är nödvändig och Söder har ju varit ansiktet utåt i all marknadsföring (den lilla som skett) inför matchen så han lär också starta speciellt med tanke på bristen på alternativ centralt i anfallet.

Fader Abraham var väl ok i sitt inhopp men det var i en jobbig match iom tappet så det är svårbedömt.

Laget lär väl bli:

Dahlin-Degerlund-Calisir-Starfelt-Emil-Wernersson-Jensen-Sakor-Giorgi-Söder-SebO.

Tobbe ska vara borta till efter sista landslagsuppehållet sägs det men det har snackats lite om att han kan få en plats på bänken som ledare i nån form innan dock. Svårt att veta hur det påverkar Tobbes tankar om fortsättning nästa år. Dock tror jag att han lägger av nu, han vill inte få uppleva att folk inte tycker han tillför ett jota längre och lägger därför av.
2018-08-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ska man nu vara sån så är det ju MATCHutnyttjande vi talar om på GU:s hybrid då. På dom platser där det ligger plastaskit tränar ju ofta lagen med. Skulle man enbart ha matcher där skulle det givetvis inte existera ett enda vettigt argument för plastaskit.

Ikväll väntar då ÖFK hemma, efter 500 man på träningen igår så får man hoppas det gav energi till grabbarna även om jag har oerhört svårt att se oss slå Östersundshems FK med tanke på form och ren kvalité.
Övriga resultat gick ju dock med oss denna omgång (även om man kan diskutera om det inte varit bättre att Sirius slagit Dalkurd så Dalkurd inte fått en kick av segern. Sirius kommer ändå komma före oss) så vi slipper ligga på kvalplats efter denna rundan iaf.

Aha, jo då blir det ju en annan sak.

Easy win idag, skall bli intressant att se hur laget formeras. Jag håller fast vid att jag gärna vill se Paka starta... och SebO, som enligt mig varit en av våra bättre spelare i år, nu har det ju även lossnat lite poängmässigt också.

Med andra ord.... typ så här.

Georgi - Söder - Paka
Wernersson - Jensen - SebO - Emil
DBW/Degerlund - Calisir - Starfeldt
2018-08-20, 10:10
Medlem
Citat:

Ganska anonym, Seb var nog vår bästa anfallare enligt mig, fungerade faktiskt ganska bra som central anfallare och uppspelspunkt, han är ganska allround egentligen, gjorde ju inte bort sig som wingback heller, men ja han var nog bäst, la några mackor fram till andra som skapade farligheter, inklusive klacken fram till Pakas 1-0.
2018-08-20, 10:12
Medlem
bagarn29s avatar
Ösk:are Brorsson har ju varit borta ett tag. Kenedy I var väl borta i förra matchen. Rogic och Gersic sägs vara skadade plus Lorentzson avstängd för gula. Tuffa papper att möta Söders bröder?
2018-08-20, 10:16
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ösk:are Brorsson har ju varit borta ett tag. Kenedy I var väl borta i förra matchen. Rogic och Gersic sägs vara skadade plus Lorentzson avstängd för gula. Tuffa papper att möta Söders bröder?
Det är nog ingen fara för ÖSK, såsom Bajen spelat dm senaste matcherna så bör ÖSK vinna lätt med 3-0.
2018-08-20, 10:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Aha, jo då blir det ju en annan sak.

Easy win idag, skall bli intressant att se hur laget formeras. Jag håller fast vid att jag gärna vill se Paka starta... och SebO, som enligt mig varit en av våra bättre spelare i år, nu har det ju även lossnat lite poängmässigt också.

Med andra ord.... typ så här.

Georgi - Söder - Paka
Wernersson - Jensen - SebO - Emil
DBW/Degerlund - Calisir - Starfeldt

Degerlund och för all del Sakor lär spela med tanke på deras längd och hur usla vi varit på fasta situationer behövs varenda centimeter.

SebO lär inte starta centralt på mitten, det har jag svårt att tro. Det finns ju inget i träningsrapporter etc som tyder på det.

Citat:
Ganska anonym, Seb var nog vår bästa anfallare enligt mig, fungerade faktiskt ganska bra som central anfallare och uppspelspunkt, han är ganska allround egentligen, gjorde ju inte bort sig som wingback heller, men ja han var nog bäst, la några mackor fram till andra som skapade farligheter, inklusive klacken fram till Pakas 1-0.

SebO gjorde ju en balja med. Iofs ett udda mål men likväl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in