Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Som ovan Ifk Sundsvall som numera ligger sist i div 4 men en gång i tiden var de högt upp i seriesystemet.
Öfk har Ifk Östersund som rivaler som jag förstått det, Ifk spelar i div 2.
IFK Sundsvall minns jag när det var ett lag i högre serier.
IFK Östersund, fungerar det som nån sorts farmargäng till ÖFK månne?
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Det diskuteras ofta om konstgräset vara eller icke vara. Så här säger Sveriges mest kände fotbollsspelare:
Zlatan Ibrahimovic avstår ytterligare en match i MLS med sitt Los Angeles Galaxy. Det är konstgräset som sätter stopp för 36-åringen i matchen mot Seattle Sounders.
”
Det är en skam att spela på konstgräs”, säger han enligt Corner Of The Galaxy.
Man må tycka vad man vill Zlatan men visst fasiken har han rätt i denna saken.

Fint sagt, även Gerrard var ju ute och toksågade plasten efter en match igår. "Inga elitlag i världen borde spela på plast".
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Är inte det där med nyttjandegrad ett dödfött argument? Rätta mig om jag har fel, men GU är väl den fotbollsplan som det spelas mest fotboll på, GAIS, ÖIS, IFK och damlandslaget och kvalitén på planen är det absolut inga som helst problem med, snarare tvärtom, planen är bland de bättre i landet.
Ska man nu vara sån så är det ju MATCHutnyttjande vi talar om på GU:s hybrid då. På dom platser där det ligger plastaskit tränar ju ofta lagen med. Skulle man enbart ha matcher där skulle det givetvis inte existera ett enda vettigt argument för plastaskit.
Ikväll väntar då ÖFK hemma, efter 500 man på träningen igår så får man hoppas det gav energi till grabbarna även om jag har oerhört svårt att se oss slå Östersundshems FK med tanke på form och ren kvalité.
Övriga resultat gick ju dock med oss denna omgång (även om man kan diskutera om det inte varit bättre att Sirius slagit Dalkurd så Dalkurd inte fått en kick av segern. Sirius kommer ändå komma före oss) så vi slipper ligga på kvalplats efter denna rundan iaf.