2018-10-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahaha vilken soppa...nu kan han ju omöjligt få sparken om man dementerar det?
IFK Göteborg verkar vara en klubb i kaos, så det känns som att vad som helst kan hända ochh ske där.
Men enligt hemsidan så är Poya ute på planen med spelarna 10:30 i morgon.
2018-10-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nytt måste in. Så här kan det inte få fortsätta.
Poya räcker uppenbarligen inte till och Gren har varit i klubben i ca fem år ,så här tycker jag att det räcker.

Poya får väl gå tillbaks till Gefle eller Dalkurd. Gren får väl återgå till Jönköping som tränare ?
Inte vet jag och skiter i det gör jag också
Oavsett så måste Gren bort. Och absolut om Poya/Westerberg får gå. Sedan kan man fan fråga sig vad det är för styrande i IFK.
Det känns som att Gren styr med en järnhand.
2018-10-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
IFK demeterar kraftigt. Ska bli intressant vem som är den största pajasen i detta. I vit ringhörna står IFK och i blå ringhörna står Balkander

Frågan är väl egentligen var nyheten kommer ifrån ?
Jag tror knappast att Balkander fått det från tomma intet.

(Ingen rök utan eld)

Kanske vill Dålitt vänta tills Gren kommit tillbaks från Hawaii semestern
Senast redigerad av zebop 2018-10-08 kl. 22:44.
2018-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Frågan är väl egentligen var nyheten kommer ifrån ?
Jag tror knappast att Balkander fått det från tomma intet.

(Ingen rök utan eld)

Kanske vill Dålitt vänta tills Gren kommit tillbaks från Hawaii semestern
Som jag skrev tdigare, det vore jävligt konstigt om Balkander skulle hitta på allt. Och som jag också skrev så verkar kaos råda. Så finns säkert en hel del intriger och då större risk för läckor.

Men en sak är säker. Detta kan bli en stor parodi och komik.
Men tålamod grabbar
2018-10-08, 22:50
Medlem
I dag kunde man läsa på Wikipedia att Mats Gren fått sparken av IFK Göteborg i början av oktober 2018.
Ett kul skämt eller faktiskt kanske en sanningen.
2018-10-08, 23:41
Medlem
Poya Asbaghi är en bluff, luft och snackare. Han säger det folk vill höra. Han har ingen som helst plan B eller C.
Poya säger efter att IFK gjort 1-0 att det var absolut det sämsta som kunde hända. Hur i helvete kan man uttala sig så?
Men gömmer man sig bakom ordet tålamod som supporter, sponsor, sportchef och klubbdiriktör? Jag hoppas för IFKs framtid att Poya får gå tillsammans med Gren och ett antal till ovanför. Är det så att Poya är en sol och vårare så är det fan Grens ansvar att checka upp Poya.
Eller er Poya och helt styrda av Grens järnhand?
Frågorna är många. Men något måste göras nu. Annars kanske man snart möter Mjällby i div I södra.
2018-10-09, 00:06
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Experter finns det inga här, möjligen självutnämnda sådana.

Jag har aldrig trott på Poya , så för mig är det en fullständig gåta hur Gren kunde värva honom på tre år. Mig veterligen så har ingen spelare heller blivit bättre under Poyas ledning.

Så för min del så får Gren och Poya mer än gärna gå.

Man behöver inte vara expert för att se igenom det tomma snacket om idéer och visioner och possession och vacker fotboll som Poya, Nanne, Majstorovic m.fl. håller på med. Det är tomt snack och 3p är det enda som gäller.
2018-10-09, 00:36
Medlem
anteri17s avatar
Ändå lustigt med folk som direkt ser det här som ultimativt stöd för sin tes om att possession och liknande spelsätt är ineffektivt eller fel väg att gå.

Allt handlar om hur en spelide utfärs. Att utan reflektion kategorisera ett spelsätt till endera possession- eller kontringsfotboll håller inte. Slutsats: det går att spela bra respektive dålig possessionfotboll, på samma sätt som man kan spela bra och dålig kontringsfotboll.

....
Jag har sett Poya från nära håll mer än någon annan i tråden. Jag har blivit tränad av honom under en längre period. Den fotbollskumskap han har är gigantisk. Jag är inte redo att döma ut honom efter en första dålig tränarsäsong.
2018-10-09, 01:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Allt handlar om hur en spelide utfärs. Att utan reflektion kategorisera ett spelsätt till endera possession- eller kontringsfotboll håller inte. Slutsats: det går att spela bra respektive dålig possessionfotboll, på samma sätt som man kan spela bra och dålig kontringsfotboll.

Vi hade perioder av både bra kontringsfotboll (Häcken, MFF) och possessionfotboll i våras. Sedan dog allt det där efter förlusten mot Norrköping sent i maj.

Citat:
....
Jag har sett Poya från nära håll mer än någon annan i tråden. Jag har blivit tränad av honom under en längre period. Den fotbollskumskap han har är gigantisk. Jag är inte redo att döma ut honom efter en första dålig tränarsäsong.

Vad för slutsats drar du av att han ser ut som en ledsen hund vid sidlinjen mest hela tiden på senare tid?

Mitt intryck är att han är en duktig instruktör och kan mycket fotboll men kanske inte riktigt hanterar motgång särskilt bra, än så länge.
2018-10-09, 01:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vi hade perioder av både bra kontringsfotboll (Häcken, MFF) och possessionfotboll i våras. Sedan dog allt det där efter förlusten mot Norrköping sent i maj.

Vad för slutsats drar du av att han ser ut som en ledsen hund vid sidlinjen mest hela tiden på senare tid?

Mitt intryck är att han är en duktig instruktör och kan mycket fotboll men kanske inte riktigt hanterar motgång särskilt bra, än så länge.

Du ser, då är han flexibel. Felet sitter alltså inte i spelsättet per se.

Poya har ju alltid ett eftertänksamt/sorgset uttryck. Uppenbarligen får han inte laget att fungera öht, så jag ställer mig nog bakom att han får gå, om han nu lämnar. Men att vissa ser honom som en bluff är för mig för tidigt att säga.

...............................

Jag vet att han i någon intervju var rädd för sitt första tränarmisslyckande. Att han inte visste hur han skulle reagera. Nu är han här.
2018-10-09, 06:55
Avslutad
Vad fan sysslar man med på Kamratgården. Personligen tycker jag att man skall behålla Poya mest för att se ifall han kan få rätt på skutan. Man lär inte åka ur trots alla domedagsuttalanden. Men det låter inte lovande när man under matchen går och säger det värsta som kunde hända var att ta ledningen. Stukat självförtroende minst sagt.

Den som däremot borde ta sitt ansvar är Gren, packa sina saker efter säsongen och lämna klubben.
2018-10-09, 07:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Poya Asbaghi är en bluff, luft och snackare. Han säger det folk vill höra. Han har ingen som helst plan B eller C.
Poya säger efter att IFK gjort 1-0 att det var absolut det sämsta som kunde hända. Hur i helvete kan man uttala sig så?

Du ska inte sätta så stor tillit till vad fyllot Laul skriver, någon bluff är inte Poya, dock är han lite envis och inser kanske inte att spelet måste ändras när det inte fungerar

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Man behöver inte vara expert för att se igenom det tomma snacket om idéer och visioner och possession och vacker fotboll som Poya, Nanne, Majstorovic m.fl. håller på med. Det är tomt snack och 3p är det enda som gäller.

Precis så är det, för Blåvitts del kanske det är försent nu men givetvis skulle dom gått tillbaka till 4-4-2
för flera månader sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in