2018-10-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tror du någon har gjort T illa och har du i så fall någon speciell person i åtanke?
Jag tror att någon gjort Tess illa men vet ingen speciell person.
Citera
2018-10-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Jag tror att någon gjort Tess illa men vet ingen speciell person.

Ok, förstår. Du får inte ta det som att jag ifrågasätter dig, för så menar jag det inte.
Tycker det är konstigt om det är så att någon gjort henne illa men att du som umgåtts med henne på sista tiden inte har en 'misstänkt' för det. Om det inte är något helt slumpvis som kommit från ingenstans borde de i hennes omgivning märkt om hon kände sig hotad och orolig och vad som i så fall låg bakom.

Edit; hade hon haft pojkvänn, sambo eller man skulle han varit överst på listan och i de flesta fall med rätta. Nu var det inte så, så någonting mer ovanligt än så kanske ligger bakom.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-08 kl. 22:24.
Citera
2018-10-08, 23:21
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Reagerar också lite över att det tog så pass lång tid innan hon anmäldes försvunnen. Men även över att man anger Facebookinlägget 18 augusti som sista kontakt.. Funderar på när någon träffade henne senast? Alternativt pratade med henne i telefon, eller såg henne på stan? (alltså sista icke digitala kontakt)
Ber om ursäkt om jag missat att detta redan har framkommit i tråden.
Citera
2018-10-09, 01:23
Medlem
Linxieloos avatar
Märkte att den andra kvinnan L*na T*d*blad *=e (alltså inte P) som Tess uppger som sin syster på Facebook inte bor alls långtifrån Arlanda ( i Rosersberg). Det öppnar även möjligheten med smitningsolycka om hon varit på väg dit eller därifrån till fots via Arlanda.
Senast redigerad av Linxieloo 2018-10-09 kl. 01:45. Anledning: Stavningsprogram och tillägg
Citera
2018-10-09, 04:47
Medlem
Li-zs avatar
Har också uppmärksammat det!.
Att hon anger henne som sin syster på Facebook.
Det var någon i tråden, (ett tidigare inlägg) där en länk fanns till Facebook.
Någon hade skrivit en minnes text om T**S.
Hon verkar vara något andligt medium, kvinnan som skrivit minnes texten.
Om man skrollar ner finns det en kommentar från just den här så kallade "Systern".

Där hon skriver : (känns fruktansvärt att hon dog så nära mig. Bor precis vid den skogen.)

Har tagit en skärmdump, men vet inte om jag får lägga ut den.? Enligt reglerna här på forumet?.
Senast redigerad av Li-z 2018-10-09 kl. 04:54. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-09, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
men när det inte är ett ljud på exempel fb på så lång tid. Brukar man då inte kolla med en gemensam vännina exempel. Har du pratat med Tess?
Hur vet ni att ingen försökte nå henne eller reagerade tidigare. Jag hade mitt sista samtal med henne den 17 augusti och vi hade en tät kontakt. Jag blå och vet fler med mig som reagerade tidigt. Men pga avstånd så går det inte alltid att göra så mycket.
Det hela är mycket sorgligt för många.
Min enda önskan i detta är att Tess nu få vila i frid ♡
Citera
2018-10-09, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Märkte att den andra kvinnan L*na T*d*blad *=e (alltså inte P) som Tess uppger som sin syster på Facebook inte bor alls långtifrån Arlanda ( i Rosersberg). Det öppnar även möjligheten med smitningsolycka om hon varit på väg dit eller därifrån till fots via Arlanda.
Det öppnar upp lite andra möjligheter varför hon befunnits sig där det pratas om att hon hittades.
Förstod aldrig att hon hade släkt i trakterna.

Kollar man på kartan så bor systern 4,8 km från fyndplatsen. Hon bor inte i själva Rosersberg, utan på Arlandasidan av E4:an och järnvägen. Dvs. inte på själva orten, utan på landet.
Om man inte har tillgång till bil (osäker om T hade det) så finns det ju inte allt för många sätt att att sig dit.
Osäker om det går någon buss där??
Kommer du med kommunala färdmedel så hoppar du av vid Rosersbergstation och då kommer du till syster innan du kommer till fyndplatsen. Färdvägen om du går är då ca. 3 km.
Men, och det här är väl det intressanta, om du åker till Arlanda och inte räds att gå så kan du ju gå ca. 5-6 km och då passerar du fyndplatsen.
Vägen är ingen trevlig gångväg direkt. Skog, bilar i hög fart, inget bra utrymme att gå på utan man går på själva vägen.
Men gillar man att traska och är lite motiverad så går det.

Det hela beror lite på vart man startar också. Arlanda har bra kommunikationer från de flesta ställen.
Rosersbergsstation har bra kommunikationer från pendeltågslinjen, inte mera än så.
Citera
2018-10-09, 06:17
Medlem
Citat:

T har aldrig besökt L på den adressen och vet inte exakt var det ligger; det är lite avsides.

Hon hade inte varit där och hade ingen anledning att bege sig dit utan att höra av sig.

Vi har redan tänkt i de banorna tillsammans.

Så smitare kan vi nog lägga bort tanken om.
Citera
2018-10-09, 07:36
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
T har aldrig besökt L på den adressen och vet inte exakt var det ligger; det är lite avsides.

Hon hade inte varit där och hade ingen anledning att bege sig dit utan att höra av sig.

Vi har redan tänkt i de banorna tillsammans.

Så smitare kan vi nog lägga bort tanken om.
Det går inte att tänka sig att hon mitt i natten fått en impuls att besöka henne? Jag vet inte hur impulsiv hon var.
Citera
2018-10-09, 08:34
Medlem
NW175s avatar
Citat:

De är inte riktiga systrar eller ens halvsystrar, Tess har haft många själasystrar genom tiderna.
Citera
2018-10-09, 09:12
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
De är inte riktiga systrar eller ens halvsystrar, Tess har haft många själasystrar genom tiderna.

Utgick nästan från detta eftersom ingen tog upp det. Är L nån sorts healer typ? Stod de nära varann?
Citera
2018-10-09, 09:36
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Utgick nästan från detta eftersom ingen tog upp det. Är L nån sorts healer typ? Stod de nära varann?

Tror de umgicks för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in