2018-10-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Ni som säger att Gottsunda inte är ett ghetto är med största sannolikhet Vänsterpartister. Det är bara fråga en polis som jobbar där, det är inte direkt ett trevligt område. Varför har alla busshållplatser galler istället för glas som i resten av staden? Kanske är det pga av stenkastare, men vad vet jag...jag är bara en rasist!

Ingen förnekar att Gottsunda har problem, men det gör inte stadsdelen till ett ghetto.
Jag har bott i Gottsunda, så farligt är det inte. Det finns kriminalitet men inte så att man är orolig när man går runt i området.
Senast redigerad av Nulb 2018-10-08 kl. 18:17. Anledning: Blev för många jävla "gottsunda"
Citera
2018-10-08, 18:17
Medlem
crippe-flippes avatar
Är det inte ovanligt att Skolor brinner i de mer finare områdena i städerna. Om jag inte missminner mig helt fel tillhör väl Gottsunda till de finare områdena i Uppsala?
Citera
2018-10-08, 18:18
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej.
Gottsunda är ett förhållandevis lugnt område med kriminella inslag. Kan jämföras med exempelvis Stenhagen eller Sävja. Det är endast kriminaliteten som når riksmedia.

Har bott både i Gottsunda och Sävja under min tidigare studietid i Uppsala och aldrig upplevt någon större otrygghet. Men det klart, jag var på fest i Rosengård för två veckor sedan som vit man vilket är omöjligt enligt Flashback...
När studerade du i Uppsala? Är själv boendes där och kan säga att det blivit jävligt mycket sämre de senaste sex åren.
Citera
2018-10-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
När studerade du i Uppsala? Är själv boendes där och kan säga att det blivit jävligt mycket sämre de senaste sex åren.

Lämnade Uppsala för ungefär ett år sedan, var dock i varje fall 3-4 år sedan jag bodde i Gottsunda.

Tillägg: Med det sagt var det inte 3-4 år sedan jag senast var i Gottsunda, det var ganska nyligen.
Senast redigerad av Nulb 2018-10-08 kl. 18:21. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-08, 18:22
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Video på tjejerna.
https://minfil.com/50naG8ibba/5B3241AB-D4F0-408E-A25B-B901EC932F9E_MP4
Öööö!? Vahetter polisen kom å tar åss

Hur vet man att det är dom?
Om det är dom varför sprider dom bilder på sig själva om det? (???)
Citera
2018-10-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Du verkar veta intressanta saker om Gottsundamammorna. Är det något skumt med dom? Hur menar du att de talar med kluven tunga? Jag fattar inte varför det heter Gottsundamammorna? Så otidsenligt att man undrar om det är något skumt.
Lite vet jag och även kommunen. Därför var kommunen inte så intresserade att lämna bidrag.

Det är mörka krafter som styr i Gottsunda. Därför fungerar inte nuvarande och tidigare organisationer som La Softa och nedlagda Effecto etc så bra.
Citera
2018-10-08, 18:28
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ingen förnekar att Gottsunda har problem, men det gör inte stadsdelen till ett ghetto.
Jag har bott i Gottsunda, så farligt är det inte. Det finns kriminalitet men inte så att man är orolig när man går runt i området.
Ska inte ens gå att säga att det finns mer kriminalitet i ett visst område. Nu när det går att säga så om Gottsunda så är det ett ghetto i mina och många andras ögon,
Citera
2018-10-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ska inte ens gå att säga att det finns mer kriminalitet i ett visst område. Nu när det går att säga så om Gottsunda så är det ett ghetto i mina och många andras ögon,

Så alla områden där det förekommer kriminalitet är ghetton?
Bra där.
Citera
2018-10-08, 18:30
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Är det inte ovanligt att Skolor brinner i de mer finare områdena i städerna. Om jag inte missminner mig helt fel tillhör väl Gottsunda till de finare områdena i Uppsala?
Fint skogsområde, ja. Mycket kriminalitet (även fast vissa muppar förnekar det) och mångkultur. Finns ”kliniker” som utför könsstympning och droger säljs öppet.
Citera
2018-10-08, 18:32
Medlem
crippe-flippes avatar
Citat:
Fint skogsområde, ja. Mycket kriminalitet (även fast vissa muppar förnekar det) och mångkultur. Finns ”kliniker” som utför könsstympning och droger säljs öppet.

Ok, låter som ett riktigt otäckt område. Varför gör Svenskarna så här mot sitt egna land. Allt håller på att gå åt helvete.
Citera
2018-10-08, 18:32
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Så alla områden där det förekommer kriminalitet är ghetton?
Bra där.
Om man kan koppla mer kriminalitet till ett visst område än andra likvärdiga områden så är det ett ghetto.
Citera
2018-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
det känns iallafall bra att veta att det kommer gå käpprätt åt helvete för de där rännstensungarna.

Det är inte alls bra om det går åt helvete med tjejerna! Har du någon aning om vad det skulle kosta oss skattebetalare i bidrag och andra insatser? Bättre de får ordning på tjejerna så att de kan jobba, betala skatt och bidra till samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in