2018-10-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej hur vet du det? Och det är inte alla naturligtvis.

Tack för att du läste

Det är du som påstår att folk har blivit våldtagna som små. Hur vet du att Eliasson blev det?
Citera
2018-10-08, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Det är du som påstår att folk har blivit våldtagna som små. Hur vet du att Eliasson blev det?

Hej jag vet ej jag spekulera bara. Men det brukar vara så.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-08, 13:15
Medlem
Citat:
Våldtäktsmännen själva har bidragit med den informationen, dvs erfarenhet av att själv ha blivit sexuellt utnyttjad.
Det låter logiskt, att som liten själv blivit utsatt,
då vill man ta igen kontrollen, när man vuxit sig större,
och ge sig på en svagare.
Men alla har inte varit sexuellt utnyttjade, att man begår övergrepp kan också bero på att man blivit slagen eller misshandlad,
även då kan finnas ett inre uppror,
att vilja ge sig på en svagare, eller att man helt enkelt anser sig ha rätten att behandla andra mänskor hursomhelst.
Dessa har en empatistörning, hur den uppstått är väl individuellt.
Citera
2018-10-09, 15:43
Medlem
Örebromannen släpps ur fängelset – det händer med honom nu
Citat:
På torsdag 11 oktober 2018 släpps den så kallade "Örebromannen", 31-årige Niklas Eliasson, ur fängelset.

Då har han suttit åtta av de tolv år han dömdes till för en serie grova våldtäkter och överfall i Örebro under åren 2005–2010.

Det här händer med honom nu.

Örebromannen dömdes till tolv års fängelse. Han blir villkorligt frigiven efter två tredjedelar av tiden, den 11 oktober 2018. Då har han suttit i fängelse i åtta år.
https://unv.is/expressen.se/nyheter/orebromannen-slapps-ur-fangelset-det-hander-med-honom-nu
Citera
2018-10-09, 17:43
Medlem
Citat:
Hej jag vet ej jag spekulera bara. Men det brukar vara så.

Tack för att du läste

Vad du och andra inte tänker på när ni kommer med dylikt psykologiskt snömodd, är att det ligger en underförstådd anklagelse mot föräldrarna. Att det många gånger kan vara som du säger, betyder inte att deta måste vara så.
Citera
2018-10-09, 17:52
Bannlyst
Citat:
Vad du och andra inte tänker på när ni kommer med dylikt psykologiskt snömodd, är att det ligger en underförstådd anklagelse mot föräldrarna. Att det många gånger kan vara som du säger, betyder inte att deta måste vara så.

Hej Jag skrev ju att jag trodde.

Men jag är 100 på att han har blivit våldtagen av föräldrarna Pappan. Det hat Niklas har burit och tillvägagångssätten systematisk våldta tjejer/kvinnor i Örebro.

Nästan manisk kontinuerligt söka upp kvinnor.

Han kommer ut övermorgon, jag kan nästan garantera att han inte kommer våldta mer.

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-09, 18:12
Medlem
Citat:
Hej Jag skrev ju att jag trodde.

Men jag är 100 på att han har blivit våldtagen av föräldrarna Pappan. Det hat Niklas har burit och tillvägagångssätten systematisk våldta tjejer/kvinnor i Örebro.

Nästan manisk kontinuerligt söka upp kvinnor.

Han kommer ut övermorgon, jag kan nästan garantera att han inte kommer våldta mer.

Tack för att du läste.

Vad har du för evidens för det påståendet då forskning ofta säger motsatsen? Källa? Vore intressant att ta del av.
Citera
2018-10-09, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad har du för evidens för det påståendet då forskning ofta säger motsatsen? Källa? Vore intressant att ta del av.

Hej Har ingen evidens du får googla.

Har du källa på forskningen?

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-09, 20:15
Medlem
Grandiosos avatar
Serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson fick skyddad identitet redan 2012. När han nu på torsdag släpps ur fängelse stärker myndigheterna skyddet av hans personuppgifter. Anledningen är att det föreligger konkreta och allvarliga hot mot honom, meddelar Skatteverket.

Citat:
Eliasson omfattas nu, utöver sekretesskyddade uppgifter, alltså av ytterligare skyddsåtgärder.

Hans nya personuppgifter kommer inte lagras i folkbokföringsregistret, utan sparas med manuell hantering hos Skatteverket. Uppgifterna kommer alltså endast finnas på ett dokument som ett fåtal anställda har tillgång till.

Skatteverket kommer dessutom hantera Eliassons post, eftersom att det i den vanliga folkbokföringen kommer se ut som att Eliasson fortfarande bor kvar på en tidigare ort.
Citat:
Under de kommande fyra åren kommer Eliasson vara under strikt uppsikt av flera olika myndigheter för att inte återfalla i brottslighet.

Samtidigt skriver Kriminalvården i sin egen säkerhetsbedömning att ”risken för återfall i sexuellt våld bedöms som hög”.

– När man begått den här typen av brott kommer man räknas som en högriskperson tills dess att man levt i samhället i tio år utan att begå nya brott, sa Jonas Lennestål, psykolog på Kriminalvården, tidigare till SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/serievaldtaktsmannen-niklas-eliasson-i-orebro-far-skyddad-identitet-finns-allvarlig-hotbild
Citera
2018-10-11, 11:44
Medlem
Jag är mest fundersam huruvida N.Es förutsättningar ser ut? Vad innebär villkorlig frigivning egentligen? Har han möjlighet att lämna landet? Får han dricka alkohol som han vill?
Citera
2018-10-11, 12:46
Medlem
jannesvansloss avatar
Utgår från att FB, rapporterar vart han bor om någon får syn på honom. Han kan inte gömma sig för alltid.
Citera
2018-10-11, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insurance
Jag är mest fundersam huruvida N.Es förutsättningar ser ut? Vad innebär villkorlig frigivning egentligen? Har han möjlighet att lämna landet? Får han dricka alkohol som han vill?

Hej förutsättningar är goda för våldtäktsmän.

Men eftersom han drack själv och begick våldtäkterna, vet jag ej hur det blir när han dricker/om han dricker`?

Ni som är utefter han är bara tangentkrigare du hade fått stryk som en liten tjej haha

Han är krallig numera.

Tack för att du läste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in