2018-05-21, 23:02
Medlem
Såg en man igår kväll på väster som var otroligt lika honom. Han kom på cykel vid ån Hagaparken och jag reagerade för han cyklade över hela cykelbanan och blängde som fan. Efteråt slog det mig att det måste varit han...om det inte var någon som var väldigt lik.
Citera
2018-05-22, 16:20
Medlem
twiggsters avatar
JA Idioten är ute numera, bor nere vid slussen o har skaffat skägg nu.
Citera
2018-05-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twiggster
JA Idioten är ute numera, bor nere vid slussen o har skaffat skägg nu.

Vet du vilken gata han bor på?, har bekanta boendes vid slussen. Man blir lite orolig!
Citera
2018-05-27, 23:29
Medlem
Enligt Ratsit så har han fortfarande sin adress innanför murarna. Skogomeanstalten i Hisings Backa.
Citera
2018-06-03, 19:07
Medlem
Adolfinas avatar
Är det bekräftat att han rör sig fritt i Örebro?😱
Jag tyckte jag såg honom i fredags mitt på dagen. Han hade rakat huvud och skägg, huvudet lite snett. Jag höll på att krocka på Adolfsbergsvägen, när han kom som en zombie på gångvägen utanför Paddelcenter i Adolfsberg...
Citera
2018-06-05, 13:33
Medlem
Han har setts på Gamla Örebro i fredags
Citera
2018-07-21, 16:22
Medlem
Tydligen setts på Frimis under gårdagen enligt rykten.

Modigt...
Citera
2018-07-21, 20:08
Medlem
Har hört rykten att han jobbar på Myrorna i Örebro. Så sjukt obehagligt för hans många brottsoffer att behöva stöta på honom i stan igen. Fy fan.
Citera
2018-07-22, 09:47
Medlem
Miys avatar
Att han väljer att bosätta sig i Örebro igen av alla platser och dessutom visar sig helt öppet och ränner runt på krogen som om inget hänt.. Ordentligt störd människa det där, tror tyvärr att Örebroarna kommer få smaka på mer av Eliassons påhitt i framtiden. Håll reda på era kvinnor och barn sen när höstmörkret kommer!
Citera
2018-07-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Han har setts på Gamla Örebro i fredags

Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Tydligen setts på Frimis under gårdagen enligt rykten.

Modigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Har hört rykten att han jobbar på Myrorna i Örebro. Så sjukt obehagligt för hans många brottsoffer att behöva stöta på honom i stan igen. Fy fan.

Märkligt beteende - man ville ju tro att man per automatik blir en social outcast, eller utstött ur flocken, om man blivit dömd för så pass allvarliga brott. Men om denne individ kan återanpassa sig och om samhället accepterar individen är det väl bara att gratulera - efter avtjänat straff har man sonat sina synder, folk ska ge fan i att "titta snett"... Man kan ju dock kanske hålla lite lägre profil än att gå ut på krogen och jobba 9-5 i en stad som Örebro, präglad av bymentalitet och skitsnack...
Citera
2018-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Märkligt beteende - man ville ju tro att man per automatik blir en social outcast, eller utstött ur flocken, om man blivit dömd för så pass allvarliga brott. Men om denne individ kan återanpassa sig och om samhället accepterar individen är det väl bara att gratulera - efter avtjänat straff har man sonat sina synder, folk ska ge fan i att "titta snett"... Man kan ju dock kanske hålla lite lägre profil än att gå ut på krogen och jobba 9-5 i en stad som Örebro, präglad av bymentalitet och skitsnack...

Han är fortfarande skriven innanför murarna och att han skulle återvända till Örebro efter avtjänat straff är nog osannolikt.
Citera
2018-07-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Han är fortfarande skriven innanför murarna och att han skulle återvända till Örebro efter avtjänat straff är nog osannolikt.

Jag citerar och rättar mig själv:

Niklas är folkbokförd i Gävleborgs län

Han har "särskild adress" till
Box 3003 (Skogomeanstalten)
Hisings Backa

Om detta betyder att han är utskriven och har en hemlig adress vet jag inte. Nytt efternamn har han i alla fall. Har ingen aning hur det går till i fall som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in