Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
NEJ! Du kan väl ändå inte inbilla dig att dom som sitter på ALL FAKTA har detta röriga skrivbord?
Det mesta är sannolikt kontrollerat och avfört. Sedan länge.
Utredning på mer vederhäftigt underlag har pågått under lång tid och det vore sannerligen märkligt om dom inte hade mer korrekt uppfattning än här på ett fora som inte fått någon officiell information alls.
Dock får vi annan värdefull information, som utredningen inte får. TACK!
Att du inte har någon egen uppfattning och är pessimist. Det är Förväntat.
(det fetade)
Tror du är lite glömsk.
Polisen som myndighet har sedan försvinnandet och efter upptäckten av LW:s kropp gått ut med information. Detta har skett i tidningar, radio och SVT.
BTW: Flashback heter inte "fora" i singularis..
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
O
Ja och det vore ju lite märkligt om polisen inte har koll på denna tråd, för det brukar dom generellt ha...enligt de fup jag läst :-)
Betvivlar inte för ett ögonblick det du skriver, Polisen är med all säkerhet här och läser, men med tanke på en viss MV här i tråden och som du och andra här i tråden varmt välkomnar när h*n droppar vad som skall uppfattas som läckor från en pågående mordutredning, undrar jag lite.
Jag undrar över den entusiasm ni visar för vad som [ev] är läckor från Örebro polishus. Till skribenten '
Remark' ställde jag nyligen en fråga om hur h*n ser på det faktum att [ev] läckor skulle kunna äventyra utredningen och rättssäkerheten. Den skribenten behagade inte svara mig.
Hur ser du på det moraliskt-juridiska dilemma som kan uppstå i det utredningsmässiga kölvattnet när det läcker uppgifter om t ex klockad flyktväg (typ SD:s) och som Polisen enl MV skulle ha ägnat sig åt?
Fast å andra sidan: allegorin med råttorna och en viss råttfångare från Hameln kan man ju le åt. Du också kanske?
Edit: det var MV som i tråden planterade uppgiften om klockad [hypotetisk!] flyktväg.
Det var också MV som i tråden hävdade att det fanns mer som talade för att SD var LW:s mördare än det fanns uppgifter som talade för det motsatta.
Vore bra om MV kunde återkomma och berätta vad som talar för att SD inte är LW:s baneman..