2018-10-07, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Nej jag anser inte att våra lagar är värda att respekteras då de inte inger respekt.
Den dagen straffen skärps och varje våldtäkt medför ett minimumstraff på 10 år är den dagen jag kan börja respektera lagen igen men som den är utformad idag så anser jag den vara ett hån mot alla brottsoffer där ute.

Sedan måste jag fråga, menar du att hantverkare inte våldtar eller vad faan har hans utbildning med det hela att göra? 🤔

Hej, Det jag menar är att han har ett jobb att gå till. Han kanske får några vänner att umgås med. Om du tycker att det inte "inger" respekt tycker jag att du ska begå ett brott så att det ger minimum 4 år för att du ska hamna på Kumla så ska du se att det inte är nån räkmacka som vanligt folk tror.

Och om sanningen ska fram det Niklas har gjort är småpotatis jämförelse med Alexander mannen och många mer, men varför tror du att media slår på den stora trumman JU han är etnisk svensk.

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-07, 12:06
Medlem
LillBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej, Det jag menar är att han har ett jobb att gå till. Han kanske får några vänner att umgås med.

Hoppas han håller sig från att sno buntbanden på det nya hantverkarjobbet isåfall. Var det inte på förra arbetsplatsen som han fixade liknande hjälpmedel för sina våldtäkter?
Citera
2018-10-07, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillBenet
Hoppas han håller sig från att sno buntbanden på det nya hantverkarjobbet isåfall. Var det inte på förra arbetsplatsen som han fixade liknande hjälpmedel för sina våldtäkter?

Han hade ett jobb där han var två gånger i veckan som hans pappa hade ordnat åt honom, men blev betalt av dalarna.

Jag tror att han kommer fixa det.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-07, 13:27
Medlem
maplestorms avatar
Citat:
Han hade ett jobb där han var två gånger i veckan som hans pappa hade ordnat åt honom, men blev betalt av dalarna.

Jag tror att han kommer fixa det.

Tack för att du läste

Har han en utbildning eller ett jobb?

Vem fan skulle vilja anställa honom?
Citera
2018-10-07, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maplestorm
Har han en utbildning eller ett jobb?

Vem fan skulle vilja anställa honom?

Kris har varit med att hjälpa till med boende och arbete, ja alla ska ha en eller två chans/er.

Han har utbildat sig på anstalt således har han fått arbete tack vare KRIS.

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-07, 15:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Kris har varit med att hjälpa till med boende och arbete, ja alla ska ha en eller två chans/er.

Han har utbildat sig på anstalt således har han fått arbete tack vare KRIS.

Tack för att du läste.

Vad har han utbildat sig till?
Citera
2018-10-07, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har han utbildat sig till?

Hej vill ej outa killen låt han få en chans, Men är hantverkare.

Kommer inte mer att svara på sådana frågor mer.

Tack för att du läste.
Citera
2018-10-07, 15:54
Medlem
Tror det finns stor risk för street justice här - en flock invandrare som "plockar han" och "gör kaos med han". Ringer ett samtal och "slår in skallen på han" och ger honom "duktig med stryk"...
Citera
2018-10-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Självklart ska aset hängas ut. Alla brottslingar borde hängas ut, men sorgligt nog håller media majoriteten av våldtäktsmännen om ryggen och mörkar deras identitet på grund av deras etnicitet.
Du har fan rätt! Majoriteten av världens våldtäktsmän är inte svenskar, det var listigt uträknat.
Citera
2018-10-07, 19:27
Medlem
Citat:
Hej sånt är hemligt det är två på polisen som vet vart han exakt bor.

Men killen har sonat sina brott, han kommer vara fri på torsdag.

Tack för att du läste
Tror du inte det finns risk att han kommer bli misshandlad i förebyggande syfte?
Kan tänka mig att fittriddare kommer spana efter honom och sprida information på sociala medier,
Vad jag förstår så är det otroligt stor risk att han kommer begå samma typ av brott igen.
Citera
2018-10-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemyLaCroix
Tror du inte det finns risk att han kommer bli misshandlad i förebyggande syfte?
Kan tänka mig att fittriddare kommer spana efter honom och sprida information på sociala medier,
Vad jag förstår så är det otroligt stor risk att han kommer begå samma typ av brott igen.

Återfallsrisken för sexualbrottslingar är låg https://www.kriminalvarden.se/forskning-och-statistik/statistik-och-fakta/aterfall/. Om det har att göra med att vissa etniciteter är överrepresenterade i dessa brott och blir utvisade efter låter jag vara öppet för diskussion.

Trots detta tycker jag att folk borde veta att personen har bytt namn till Niklas Eriksson då han blir frisläppt den 11 oktober.. https://www.na.se/artikel/orebro-lan/darfor-avslojar-vi-niklas-eliassons-nya-namn-ett-namnbyte-paverkar-inte-var-publicistiska-hallning
Citera
2018-10-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVEGOT
Återfallsrisken för sexualbrottslingar är låg https://www.kriminalvarden.se/forskning-och-statistik/statistik-och-fakta/aterfall/. Om det har att göra med att vissa etniciteter är överrepresenterade i dessa brott och blir utvisade efter låter jag vara öppet för diskussion.

Trots detta tycker jag att folk borde veta att personen har bytt namn till Niklas Eriksson då han blir frisläppt den 11 oktober.. https://www.na.se/artikel/orebro-lan/darfor-avslojar-vi-niklas-eliassons-nya-namn-ett-namnbyte-paverkar-inte-var-publicistiska-hallning
OK har ingen aning om hur det funkar med en sån här frigivning, skulle sova bättre om jag visste att polisen hade koll och trakasserade honom dagligen men misstänker att det inte är så det fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in