2018-10-06, 18:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låter i mina ögon som en perfekt lösning att hon (som "storasyster") haft möjlighet att ställa upp, särskilt ur barnens synpunkt, som en trygg punkt i hemmet under rådande omständigheter.

UW har, troligen, anställt henne på heltid.
Såvitt jag kan se jobbar/jobbade hon på socialtjänsten så varför skulle hon inte fortsatt göra det? Ganska få privatpersoner har ekonomi att anställa någon på heltid.
Citera
2018-10-06, 18:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Låter i mina ögon som en perfekt lösning att hon (som "storasyster") haft möjlighet att ställa upp, särskilt ur barnens synpunkt, som en trygg punkt i hemmet under rådande omständigheter.

UW har, troligen, anställt henne på heltid.

Hon jobbar inom det sociala, så det måste ju vara en smidig lösning. Hon tillhör redan familje- och församlingskretsen.
Citera
2018-10-06, 18:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Geocaching är äktenskapsbrott, syns det. Och äktenskapsbrott är fusk. Och fusk inför sig själv är elastiskt samvete och komplex och, riktigt, riktgit opålitligt och lite ”självkörande” omdöme. Så loggarna är i så fall rena karaktärsvittnet, till personens nackdel. Vad det än står i loggarna...

Precis.
Citera
2018-10-06, 18:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Då får jag verkligen hoppas att allt fler personer från geocachevärlden hittar hit och att detta uppdagas. Vad säger geocaching.com regler och riktlinjer om detta förfarande?
https://www.geocaching.com/play/guidelines
Hur ställer sig ”Intresseföreningen Geocaching i Sverige” till detta?
https://geocaching.se/kontakt/

De blir nog uteslutna snart.
Citera
2018-10-06, 18:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Eftersom förhandlingen var under lyckta dörrar så bryter isåfall advokaten mot lagen genom att berätta för HD om något sådant. Det kan vara straffbart och så beter sig inte en seriös advokat. Du kan läsa om det här:

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/yppandeforbud/

Nu menade jag inte att advokaten berättar för HD vad som sagts bakom lyckta dörrar. Däremot är det väl naturligt om han för ett samtal med paret om HD är med och har suttit och väntat på sin gubbe som sannolikt sen glappar om vad som sagts.

Det intressanta i det hela är hur EGT flera ggr gett sken av att veta innehåll från häktningsframställan. DET är märkligt.
Citera
2018-10-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Såvitt jag kan se jobbar/jobbade hon på socialtjänsten så varför skulle hon inte fortsatt göra det? Ganska få privatpersoner har ekonomi att anställa någon på heltid.

Hon var där redan dagarna efter. Uppenbarligen bryr hon sig om familjen och barnen. Hon har säkert sina egna skäl för sitt beslut.
Citera
2018-10-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hon jobbar inom det sociala, så det måste ju vara en smidig lösning. Hon tillhör redan familje- och församlingskretsen.

Ja. Precis min tanke.
Citera
2018-10-06, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hon var där redan dagarna efter. Uppenbarligen bryr hon sig om familjen och barnen. Hon har säkert sina egna skäl för sitt beslut.
Det har hon säkert och de lägger jag mig inte i. Men jag förstår inte varför du tror att hon lämnat sitt arbete?
Torde gå utmärkt att behålla även om hon stöttar barnen W.
Citera
2018-10-06, 18:38
Medlem
Har läst ikapp och sett att man diskuterar att de utdragna skriken skulle bero på att det var en kvinna som var mördare. Det tycker inte jag är så självklart. Det är inte så enkelt att döda någon med bara händerna, särskilt inte en vältränad kvinna som kämpar för sitt liv. SD är ju inte heller den stora och grova typen. Jag misstänker inte HD och polisen verkar inte heller göra det. Gissar att hon hade alibi, hennes manlige vän kan tex ha sovit över. Kanske polisen direkt efter anmälan, redan på tisdag morgon stormade både hennes och SDs hus. Jag tror att de redan från början misstänkte mord utifrån misshandel och trakasserianmälan. SD eller hans potentiellt svartsjuka hustru borde ha varit högintressanta.
Citera
2018-10-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har hon säkert och de lägger jag mig inte i. Men jag förstår inte varför du tror att hon lämnat sitt arbete?
Torde gå utmärkt att behålla även om hon stöttar barnen W.

Ja, borde gå att behålla ett arbete och ändå stötta en familj utan att flytta in (till och med jycken är adressändrad). Damen i fråga tycks dock ha separerat och har egna barn. Kan ju vara en mellanlandning i svår tid? Fast då kanske man tar en c/o adress?
Citera
2018-10-06, 18:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Då får jag verkligen hoppas att allt fler personer från geocachevärlden hittar hit och att detta uppdagas. Vad säger geocaching.com regler och riktlinjer om detta förfarande?
https://www.geocaching.com/play/guidelines
Hur ställer sig ”Intresseföreningen Geocaching i Sverige” till detta?
https://geocaching.se/kontakt/

JG vet säkert hur denna instans ställer sig till detta, han har ju själv suttit (och eventuellt fortfarande sitter) i styrelsen.

Men hans vänskap med de berörda parterna kanske färgar hans opartiska omdöme?
Citera
2018-10-06, 18:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, borde gå att behålla ett arbete och ändå stötta en familj utan att flytta in (till och med jycken är adressändrad). Damen i fråga tycks dock ha separerat och har egna barn. Kan ju vara en mellanlandning i svår tid? Fast då kanske man tar en c/o adress?

Undrar vad MH tycker om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in