Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 19:16
  #15529
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivigt
tog 1-3mg xanor i ungefär 2mån, sen klev jag rakt av pillren. blev helt sjuk/dåsig/oklar i skallen i ungefär en vecka. är det vanligt? trodde inte jag skulle känna av det så grovt på den ''lilla'' dosen men antar att ett regelbundet bruk i 2mån sätter sina spår. hur lång tid kan man bruka xanor? Alltså är det till för att bota ångest långsiktigt?Hade aldrig kunnat knapra dom i typ 1 år varje dag sen kliva av, fyfan

Klart det är normalt efter 2 månader. Gick själv på xanor, stess, flu-alpra och nitrazolam ca 2-3 månader för ett tag sedan och efter jag sluta var det ca 4-5 dagar jag mådde ren skit...de första 3 var värst. Hade ingen aptit, var nervös och extremt folkskygg hela tiden, svår social fobi av att bara gå utanför dörren, skakig, nojig, deppad, illamående osv osv men det lade sig efter några dagar. Lyrica funkade bra och tog bort de värsta symtomen fast då en ganska hög dos på ca 900mg.

Man bör inte köra över en månad på någon benso utan uppehåll då kommer det bli mer eller mindre jobbigt första tiden utan. En vecka max två kan nog vara lungt om man inte äter monsterdoser men mycket individuellt med.
Citera
2018-10-04, 19:26
  #15530
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tjena allihopa.
Jag har fått 1mg alprazolam utskrivet. Funkar väldigt bra mot ångest och sömnbesvär. Däremot så blir jag väldigt seg dagen efter. Jag har börjat dela tabletterna så jag bara tar 0,5mg. Men känner mig fortfarande seg flera timmar på morgonen (även rofylld). Men det e kasst när man ska jobba.
Jag hade tidigare 15mg oxascand men valde att testa alpralozam eftersom oxascand slutade verka i viss mån och jag inte ville höja dosen.
Gjorde jag fel?
Är 0,5mg Alpralozam starkare än 15mg oxascand?
Hur är risken för att bli beroende oxascand 15mg vs 0,5 Alpralozam - 2 - 4 ggr i veckan?
Övriga mediciner jag står på:
- 20mg paroxetin om dagen.
-5mg Imovane vid behov (känns som dom kan kvitta med den här Alpralozam effekten).
-Elvanse 30mg om dagen.

Kan mina övriga medeciner göra att jag blir så seg ihop med Alpralozam?
Som sagt. Medecinen fungerar mycket bättre än oxascand men den här segheten är jobbig.
Tacksam för alla svar jag kan få.
Mvh


Ja. 0,5 mg xanor är starkare än 15mg oxcasand
0,5 mg alprazolam (xanor) motsvarar 20mg oxazepam (oxcasand,sobril) som är de verksamma ämnena i båda.

Här är en tabell där man kan jämföra olika sorter med varandra.

https://benzo.org.uk/bzequiv.htm
Citera
2018-10-06, 01:42
  #15531
Medlem
Fick hem ett gäng från FS denna vecka och ska enligt utsago vara 100% apoteksvara. Börjar bli misstänksam då de bryts ihop extremt lätt. Känns väldigt "ihoppressade" på egen hand.

Äkta vara ska väl inte kunna brytas så lätt?
Citera
2018-10-06, 15:38
  #15532
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereid
Fick hem ett gäng från FS denna vecka och ska enligt utsago vara 100% apoteksvara. Börjar bli misstänksam då de bryts ihop extremt lätt. Känns väldigt "ihoppressade" på egen hand.

Äkta vara ska väl inte kunna brytas så lätt?

Om dom har en mjölig konsistens, så är de fejk. Prova och smaka dom, vilket jag tror du redan har gjort. Smakar det inte Alprazolam så vet du.

Inget ifrån FS är säkert tyvärr
Citera
2018-10-06, 15:42
  #15533
Medlem
Har haft mjöliga som smält snabbt, ksalol, i blister men alltså man. Dock kändes dom aningen svagare.
Citera
2018-10-06, 16:35
  #15534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enpenis
Om dom har en mjölig konsistens, så är de fejk. Prova och smaka dom, vilket jag tror du redan har gjort. Smakar det inte Alprazolam så vet du.

Inget ifrån FS är säkert tyvärr

yep, mjölig konsistens. Men effekten verkar finnas även om jag misstänker att den inte är lika stark.
Citera
2018-10-06, 17:06
  #15535
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereid
yep, mjölig konsistens. Men effekten verkar finnas även om jag misstänker att den inte är lika stark.

Smakar det beskt?
Citera
2018-10-06, 18:02
  #15536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Smakar det beskt?

ja
Citera
2018-10-16, 07:40
  #15537
Medlem
Som sagt, var inte ytan hårdare innan? Känns som dom smälter väldigt snabbt till en sörja i munnen, men visst fan är smaken tydligen och funkar. Aningen svagare kanske 0.8..
Citera
2018-10-16, 17:32
  #15538
Medlem
Ja. Själv har jag "Ksalol 1 mg" i kartor. Mjöliga, smälter i munnen som smör i solsken och jämfört med dom apoteks-varor av Alprazolam jag prövat så känns dessa Ksalol skumma.
Dom smakar Alprazolam men styrkan på dessa "1 mg:are" upplever jag som på sin höjd 0.5 mg.
Det ryktas att Ksalol, även då dom kommer i kartor, är de mest pirat-kopierade benzodiazepinerna på den svarta marknaden i Sverige. Har t.o.m. hört att pirat-kopior är vanligare på gatan än äkta Ksalol från Galenika-fabriken i Serbien.
Det skulle t.o.m. kunna vara fler än 1 substans pirat-kopiorna har pressats med..
Citera
2018-10-17, 03:45
  #15539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagel-i-ogat
Ja. Själv har jag "Ksalol 1 mg" i kartor. Mjöliga, smälter i munnen som smör i solsken och jämfört med dom apoteks-varor av Alprazolam jag prövat så känns dessa Ksalol skumma.
Dom smakar Alprazolam men styrkan på dessa "1 mg:are" upplever jag som på sin höjd 0.5 mg.
Det ryktas att Ksalol, även då dom kommer i kartor, är de mest pirat-kopierade benzodiazepinerna på den svarta marknaden i Sverige. Har t.o.m. hört att pirat-kopior är vanligare på gatan än äkta Ksalol från Galenika-fabriken i Serbien.
Det skulle t.o.m. kunna vara fler än 1 substans pirat-kopiorna har pressats med..

Exakt, smaken vart ju där samt effekt men som du känner tvekar jag på 1mg. Konstigt det med sörjan, förr fick man ju bita i dom.
Citera
2018-10-18, 17:47
  #15540
Medlem
Enpeniss avatar
Mmm, sitter på en karta just nu.
Ska se om dessa smakar möjliga, får återkomma lite senare
Cheeeers!!!!.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback