2018-10-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det står i länken vad som gäller för advokat också. Ser att mitt citat var lite knapphändigt. Men faktum kvarstår att advokaten isåfall bryter mot advokateden om han sprider vidare vad som sagt under en stängd häktningsförhandling. Eftersom advokaten vägrat svara på vad som framgått under förhandlingen när media frågat honom, tyder det dessutom på att yppandeförbudet har förstärkts. Det är ganska vanligt numer när det gäller så här grova brott.
Så advokaten får inte sätta sig ned och prata med sin klient och hans fru (om gan vill det) om vad som sades och vad som gäller?
Hur ska han då driva sin klients intresse?
Citera
2018-10-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Vad sägs om man kombinerar hysteriskt burkletande med bibelbältet? Kan man tänka sig en mer konstig miljö än frireligiösa, amerikanskt inspirerade geocachare som dessutom antagligen är helnykterister. Jag får Scientolog-vibbar.
Håller med dig helt här. Bra beskrivet.
Citera
2018-10-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag håller med om det understrukna.
När det gäller logiska motiv så talar vi Hollywood eller yrkeskriminella. Det kan det vara i detta fall, men då är inte SD eller HD GM.
Om det handlar om svartsjuka och försmådd kärlek så är inte motiven logiska och kan inte heller förstås med logiska resonemang. Eventuellt har SD haft en klängig, förtvivlad hustru som bett på sina bara knän att han ska älska henne. Samtidigt har en tjusig, ungdomlig, rolig, fysisk, vacker och ändå seriös (kristen pastor) ensamstående kvinna dykt upp i hans närmiljö. Han är precis i den åldern då detta blir oemotståndligt.
Enligt statistiken är det vanligaste motivet för mord Hämnd. Sedan kommer svartsjuka och först på tredje plats pengar. Det visar på de starka känslor som krävs för dödligt våld om man som sagt inte är yrkeskriminell.
Det vanligaste mordmotivet är pengar eller svartsjuka eller både och.
Citera
2018-10-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så advokaten får inte sätta sig ned och prata med sin klient och hans fru (om gan vill det) om vad som sades och vad som gäller?
Advokaten är genom FU-sekretessen och yppandeförbudet förhindrad att till Fru Davidsson berätta om vad som avhandlades under de lyckta delarna av häktningsförhandlingen.
Men eftersom Herr Davidsson närvarade, så kan man kanske tänka sig att han berättade för frugan vad som sades och anfördes?
Han kanske är mer lösmynt än advokaten som ju riskerar sin möjlighet att verka som advokat om han glappar..

Edit: Dessutom är inte Fru Davidsson advokatens klient. Det är hennes man, Herr Davidsson, som är advokatens klient. Det är han som begärdes häktad misstänkt för att ha med LW:s död att göra.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-06 kl. 17:07.
Citera
2018-10-06, 16:59
Medlem
Citat:
Vet inte vad det är för handlingar du syftar på. I Häktningsbeslutet står det inte någon information om vad åklagaren lagt fram för bevisning till rätten.
Det är för att det är sekretess på det, finns en bilaga på det.
Hon har lämnat in ett häktningspm också från polisen, åklagaren.
Citera
2018-10-06, 17:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, vi kom väl då fram till att den mörkhåriga kvinnan
som du såg på UW:s tomt, var den kvinnan som LW
benämnde som hennes och UW:s "extradotter".
Skribenten GilGrissom82 har skrivit att hon är gudmor
till några av barnen - ev till alla tre barnen - så att hon
för stöd och tröst besöker barnen och U är högst förståeligt.

Litet intressant i sammanhanget att den 32-åriga "extradottern" numera är officiellt skriven hos UW, enligt Ratsit.se.
Citera
2018-10-06, 17:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Är du svagbegåvad? HD är inte advokatens klient.
Citera
2018-10-06, 17:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är för att det är sekretess på det, finns en bilaga på det.
Hon har lämnat in ett häktningspm också från polisen, åklagaren.

Ja, precis. Vilket är vad jag skrivit ett antal gånger nu.
Citera
2018-10-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet intressant i sammanhanget att den 32-åriga "extradottern" numera är officiellt skriven hos UW, enligt Ratsit.se.
Är extradottern också frireligiös?
Citera
2018-10-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ja, precis. Vilket är vad jag skrivit ett antal gånger nu.
Okej, där ser man.
Citera
2018-10-06, 17:39
Medlem
Lilla söta EGT, du är ju för söt, först skriver du detta:

Citat:
Det är och klassas som en hobby.

Sen lägger sig man på olika nivåer, vissa tar 2-3 resor om året och gör det till en upplevelse. Andra jagar statistik i oändlighet.

Ingen sv SD, HD eller JG är fanatiska på något sätt, långt ifrån faktiskt.

Det är kutymt att när ett konto splittas, delas loggarna. Det finns script för det. Ingen CO får tar bort såna loggar.

Sedan när jag påpekar att du har fel svarar du på detta sätt:

Citat:
Syftar du på om ett konto delas nu, vilket jag tror du menar.
Då är du helt fel ute, totalt!

Varpå jag visar facit, att man visst inte får fuska:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det verkar oerhört viktigt även för EGT att logga cacher hen inte tagit. Ännu mer så för SD och HD, maniska.

Såhär säger förresten Groundspeak :

4. If the spouse who retains the original account did NOT participate in a cache find logged for the (formerly) joint account by the other spouse, then this "found it" log can be deleted.

*

Och Honan kan visa att de fuskar på flera sätt:

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan förstå upprörda känslor om/när folk fuskar till sig nomineringar och priser i Geocaching. Inte snyggt!

Såg att HD var ute och cachade ensam som Herr Team Davidsson OCH Systerhax i januari tillsammans med S*ll*n. Det framgår tydligt att SD inte var med, men ändå är han loggad!

Systerhax logg: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6efde125-605c-4f01-a3ae-11578d1a04e3

S*ll*ns logg:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f69fdb28-3087-4578-a49c-054782c7328c

Vännen från Köpings logg:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=2d197c5c-b045-4bf1-8873-5887e634fa0c

HTD:s Falsklogg:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=97542424-1b3d-42d2-affd-f2a9826893fb

Är Geocahing bäddat för fusk och äktenskapsbrott - med tanke på hur många som tycks skilja sig?

Då svarar du att Jag/ vi är rabiata paragrafryttare, när vi har rätt och du har fel...

Citat:
Skrev kutym....
Det SH skrev är från en punktlista ”How to do”.
Alla med sunt förnuft förstår att det inte är görbart att gå igenom flera tusen loggar, ibland tiotusental loggar, som är över 10-15 år gamla.
Vissa cacher är dessutom låsta.

Därav splittrar man och kör GSAK rakt av och sedan kör man på.

Om en CO vill radera en logg så står nicket i loggremsan och i loggtexten står det att man tillhörde nicket, och då får CO inte radera.

Det finns helt rabiata paragrafryttare i alla hobbys.

Gång på gång, i ämne efter ämne blir du överbevisad om att du har fel, men du skriver vidare som inget har hänt. Alla ser att SD, HD fuskar å det grövsta, men nej, de gör rätt och resten av världen har fel. Det är ingen idé att diskutera någonting med dig överhuvudtaget. Börjar tro du är delaktig på flera sätt.

För övrigt, tack Honan och Tinna samt ni andra. Ni visar att SD och HD är samvetslösa fuskare både inom äktenskapet, geocaching och arbetet. Det visar klart på karaktären hos dessa, eller ska jag säga bristen på karaktär.
Vilka low life, Och till råga på allt är SD misstänkt för Mord. HD stöttar...
Alltså, alla som känner dessa borde böja sina huvuden i skam och rodnad.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-06 kl. 17:47.
Citera
2018-10-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Låter i mina ögon som en perfekt lösning att hon (som "storasyster") haft möjlighet att ställa upp, särskilt ur barnens synpunkt, som en trygg punkt i hemmet under rådande omständigheter.

UW har, troligen, anställt henne på heltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in