2018-10-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Kan inte förstå HD hur gärna vi än vill det är något lurt. Som ni skrivit så är det den 15Mars drar TR tillbaka det och dem får börja på nytt.
Då vill HD vara gift men ändå vill bli av med SD för dem hade växt från varandra.

Tack för att du skriver i tråden.

Vem förstår henne?... det är inte det minsta synd om henne!... tycker jag.

Undrar om du har hört nåt (eller nån annan i tråden) vad HD föräldrar tycker?
Dom hjälpte ju henne ekonomisk att köpa sin bostad, och HD ändå är med SD
den skäligen misstänkt för mordet på LW.
Citera
2018-10-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
EGT är ute och cyklar. En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling, heller inte får advokaten avslöja sekretessbelagda uppgifter från utredningen till en anhörig. Däremot kan en advokat be utredarna att hålla förhör med misstänktas anhöriga om advokaten anser att dessa kan ge en bild av den misstänkte som gagnar denne; exempelvis som karaktärsvittne. Men i så här stora utredningar är det nästan alltid meningslöst, då utredarna förhör dessa personer ändå.

Så om HD vet saker om utredningen som inte redan är offentliga, så är det saker som SD berättat för henne. Och dessa uppgifter kan vara rent påhitt från honom.
Jag har väl för fan inte skrivit att hon var med i förhandlingen. Lär er läsa innan ni kastat dynga omkring er! (Flera inläggare har skrivit att jag skrev att hon var med)
Citera
2018-10-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag menar är HD var "skitarg" på LW, och SD hotade LW med uteslutning.
Sedan får du själv ta ställning till om det kan vara ett motiv, att de var osams är relevant för utredningen. Förutom att de var osams för otrohet, misshandel och ofredande...

Sedan kan du ta ditt satirsnack och stoppa upp någonstans, jag skriver INTE här för nöjes skull.
Det här var ett av dina sämre inlägg. Hur mår du?
Citera
2018-10-05, 17:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det här var ett av dina sämre inlägg. Hur mår du?

Hans vän har blivit mördad.
Och mördaren / mördarna går fri / fria
än så länge.
Hur tro du att han mår?
Citera
2018-10-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Otroligt. Vilken soppa! Vuxna människor som lägger ner hela sin själ i ett spel. För det är vad det är - en skattjakt, ett tidsfördriv. Oavsett om det är ett sorts komplement till verkliga naturupplevelser så verkar det inbjuda till hög grad av fixering. Jag blir inte det minsta förvånad om det till slut visar sig att det har bidragit till den tragiska händelsen.

Man kan ju undra på hur Tyréns (om han nu jobbar kvar där) ser på hur SDs fritidsintresse inverkar på hans arbete. Eller hur Örebro Universitet ställer sig till att JGs överdrivna geocahande. Tillika HDs arbetsplats på sjukhuset...hur påverkar detta fanatiska intresse hennes jobb? Har någon av dom smitit från jobb eller sjukskrivit sig för att kunna ut och leta efter burkar? Helt sanslöst, tycker jag.
Det är och klassas som en hobby.

Sen lägger sig man på olika nivåer, vissa tar 2-3 resor om året och gör det till en upplevelse. Andra jagar statistik i oändlighet.

Ingen sv SD, HD eller JG är fanatiska på något sätt, långt ifrån faktiskt.

Det är kutymt att när ett konto splittas, delas loggarna. Det finns script för det. Ingen CO får tar bort såna loggar.
Citera
2018-10-05, 17:35
Medlem
Citat:
Otroligt. Vilken soppa! Vuxna människor som lägger ner hela sin själ i ett spel. För det är vad det är - en skattjakt, ett tidsfördriv. Oavsett om det är ett sorts komplement till verkliga naturupplevelser så verkar det inbjuda till hög grad av fixering. Jag blir inte det minsta förvånad om det till slut visar sig att det har bidragit till den tragiska händelsen.

Man kan ju undra på hur Tyréns (om han nu jobbar kvar där) ser på hur SDs fritidsintresse inverkar på hans arbete. Eller hur Örebro Universitet ställer sig till att JGs överdrivna geocahande. Tillika HDs arbetsplats på sjukhuset...hur påverkar detta fanatiska intresse hennes jobb? Har någon av dom smitit från jobb eller sjukskrivit sig för att kunna ut och leta efter burkar? Helt sanslöst, tycker jag.
Ibland verkar det helt surrealistiskt. Nog för att jag spelar golf, men det gör vi på fritiden.
Min känsla är att det är några nick här som haussar upp Geocachingen. Antingen av eget intresse, eller för att de finner nöje i att se hur de kan driva trådens intresse enligt eget bevåg.
Vad gäller SD och Tyrens så tror jag att SD skriver och skrävlar på sin Logg, men det inverkar nog inte så mycket på jobbet. Han ska ju vara ute i terrängen och mäta, det finns ju plastburkar överallt verkar det som. Jag tycker att han skämtar till det men en del svartrockar i tråden menar att vanlig humor är ett tecken på vansinne. Tur att jag inte bor i bibelbältet.
Citera
2018-10-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW hade rätt, det är enligt HD, SD och JG en kutym att göra så men absolut inget alla gör eller har rätt att göra. Jag vet fler exempel där HD fått sin fejklogg raderad av CO (cacheowner) där hon kontaktar CO för att få sin logg återinsatt, då den "betyder väldigt mycket".
När CO återigen nekar, då har JG kontaktat CO för att försöka få HDs logg återinsatt.
Syftar du på om ett konto delas nu, vilket jag tror du menar.
Då är du helt fel ute, totalt!
Citera
2018-10-05, 17:37
Bannlyst
Citat:

Så här har HD aldrig tidigare gjort sjuk sem jobbar 1-2 dagar sjuk sjuk.
HD pratar aldrig om det vi beskådat om geocahandet där postare lagt ut bilder reser och är sjuk. Något är lurt undrar vad vår chef säger om hon får se det. Det är mer än sanslöst.
Citera
2018-10-05, 17:43
Medlem
Citat:
Det skrev jag ju att jag läste i morse i ett inlägg som jag tyckte var väldigt intressant.
Du svarade inte om du har blivit förhörd med tanke på att du är vän med SD och även HD om jag förstår det rätt.
Inte vet jag om HD brutit benet senast jag träffade henne hade hon inga brutna ben.

Här har jag läst något intressant som även fler tyckte var intressant
Menar du att jag skulle svara på hens inlägg? Hen ville ju veta från andra, hen litade inte på min objektivitet.
Sen har jag redan svarat, som hem dessutom skriver i inlägget.

Men intressant att du tar upp exemplet med brytet ben som att det skulle vara så.
Läs ditt inlägg och mitt svar igen så kanske du förstår att jag skriver liknelser...
Citera
2018-10-05, 17:46
Medlem
Citat:
HD pratar aldrig om det vi beskådat om geocahandet där postare lagt ut bilder reser och är sjuk. Något är lurt undrar vad vår chef säger om hon får se det. Det är mer än sanslöst.
Tror du att det kan vara så att HD har varit förtvivlad över att förlora SD och sitt liv som gift med barn och allt under en längre tid. Nu får hon möjlighet att följa med SD på olika event. Han vill ha henne med.
Det kan vara det HD har bett och längtat efter länge.
Att då säga nej till SD för att jobba, när man kan sjukskriva sig.... Hon lever ju faktiskt under stress i en exceptionell situation.
Citera
2018-10-05, 17:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Ja er chef kanske borde ta en titt på HDs loggar och se om de samamfaller med sjukfrånvaro...
https://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=Systerhax
Det är enkelt och helt gratis att skaffa ett konto.
Citera
2018-10-05, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Tack för att du skriver i tråden.

Vem förstår henne?... det är inte det minsta synd om henne!... tycker jag.

Undrar om du har hört nåt (eller nån annan i tråden) vad HD föräldrar tycker?
Dom hjälpte ju henne ekonomisk att köpa sin bostad, och HD ändå är med SD
den skäligen misstänkt för mordet på LW.

Tack

Efter det jag läste och såg i tråden i morse så blev jag chockad och fler med mig.
Men HD är kanske inte rädd om sin sjukpenning och jobb tänk om vår chef ser det.
Jag har bara hört vad HD berättat om att hennes föräldrar hjälpt henne med sin bostad.
Och att barnbarnen verkar ha något rum där då HD har varit boende där i omgångar.
Föräldrarna tror säkert som HD att han är oskyldig. Han ju inte dömd så ingen kan veta säkert men att något är lurt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in