Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Otroligt. Vilken soppa! Vuxna människor som lägger ner hela sin själ i ett spel. För det är vad det är - en skattjakt, ett tidsfördriv. Oavsett om det är ett sorts komplement till verkliga naturupplevelser så verkar det inbjuda till hög grad av fixering. Jag blir inte det minsta förvånad om det till slut visar sig att det har bidragit till den tragiska händelsen.
Man kan ju undra på hur Tyréns (om han nu jobbar kvar där) ser på hur SDs fritidsintresse inverkar på hans arbete. Eller hur Örebro Universitet ställer sig till att JGs överdrivna geocahande. Tillika HDs arbetsplats på sjukhuset...hur påverkar detta fanatiska intresse hennes jobb? Har någon av dom smitit från jobb eller sjukskrivit sig för att kunna ut och leta efter burkar? Helt sanslöst, tycker jag.
Ibland verkar det helt surrealistiskt. Nog för att jag spelar golf, men det gör vi på fritiden.
Min känsla är att det är några nick här som haussar upp Geocachingen. Antingen av eget intresse, eller för att de finner nöje i att se hur de kan driva trådens intresse enligt eget bevåg.
Vad gäller SD och Tyrens så tror jag att SD skriver och skrävlar på sin Logg, men det inverkar nog inte så mycket på jobbet. Han ska ju vara ute i terrängen och mäta, det finns ju plastburkar överallt verkar det som. Jag tycker att han skämtar till det men en del svartrockar i tråden menar att vanlig humor är ett tecken på vansinne. Tur att jag inte bor i bibelbältet.