Jag skrev att "HD och SD pratat med advokaten", inget om att hon var med i förhandlingen som du skriver i ditt inlägg: "En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling"
Ser du skillnaden? PRATAT med advokaten kontra VAR MED i häktningsförhandling. Ganska stor skillnad?!
Väldigt många skriver att jag skrev att hon var med, viket jag aldrig skrev och hon var i inte med.
Om du tolkar det som att jag är sinnessjuk för att jag försvarar det exakta ordvalet och innebörden, så är det upp till dig. Detta är ju löjligt, en så stor skillnad i innebörden och ni tolkar den på det sättet. Jo, nått sinnesjukt är det. Eller så är du/ni så pass stora som personer och ber om ursäkt...
Sekretessbelagda uppgifter? Är det yppandeförbud eller sekretessbelagda uppgifter du syftar på? Finns det uttalat och beslut om det i detta fall? Förundersökningssekretess är det, men inte nått annat vad jag vet. Källa på det?
Du skriver: "Eller så är du/ni så pass stora som personer och ber om ursäkt..."
Den ursäkten tror jag inte du kan kräva av någon i detta läge! Men intressant att du uttrycker dig så...
"Som man sår får man skörda", ber jag dig tänka på.
Ponera att HD egentligen varit mycket mer svartsjuk på makens och LW's kärleksrelation än vad hon verkar ha velat framstå inför kollegor, vänner etc.
Det kanske förklarar SD's ordval i hans märkliga efterhandsskrivna loggar för de sk. Nordsjö-ö-cacherna den 30 mars 2018.
Han skriver bl.a. att turen med LW kom att bli "deras sista". Tydligt är att han vill få det att framstå att LW och han inte hade upprätthållit kontakten efter deras tur på isen, som en slags förklaring till att han därför inte har mördat henne. MEN förklaringen kanske egentligen inte är riktad mot oss (som allmänhet, polis, geocachare, spekulerande flashbackare etc). Kanske hans övertydliga textavsnitt om deras "sista utflykt" hela tiden har varit avsedd för HD, att han inför henne har velat få det att framstå som att han och LW slutade umgås under senvintern/våren 2018.
Kanske visste (anade) HD att hennes man och LW fortfarande träffades, men att SD under senvintern/våren ihärdigt förnekade detta inför henne. HD begär skilsmässa i februari, och SD vill blidka henne genom att hävda att han bröt kontakten med LW helt och hållet efter detta, trots att han fortfarande håller kontakt med henne ända fram till mordkvällen (de omtalade digitala spåren). HD upptäcker detta, konfronterar LW på kvällen den 14 maj och det ena leder till det andra.
Efter mordet har SD och HD sannolikt pratat en hel del om hur hans förhållande med LW varit under våren. Eftersom han verkar vilja lappa ihop förhållandet med HD igen (t.ex. hollandsresan) vidhåller han under den gångna sommaren att inte umgicks med LW efter det att HD begärt skilsmässan. För att tydliggöra det efterkonstruerar han därför några loggtexter, för att visa att han hållit sig på mattan åtminstone efter skilsmässoansökan. Därför skriver han denna (i våra ögon) märkliga loggtext att hans "sista fika" med LW var i januari, i syfte att HD ska tro på det.
Denna "förbjudna" kontakt, som skulle kunna sätta käppar i hjulet för en återförening mellan makarna SD och HD, hade LW bevis för på sin mobil vilket hon påminde honom om denna mordkväll när de tjafsade om SD:s motvilja att LW skulle resa till Norge.
Eftersom ingen vill svara på vem S*ll*n är, så får man söka svar på egen hand.
J*n*s (o, a) S*hl*n (a, é) 50 år står skriven som gift, men "frun" (skilsmässa där med?) och han har olika folkbokföringsadress i Enköping. Han tycks nyligen ha flyttat i Uppsala - tolkat av HD:s geo-loggningar.
Ett hus som tidigare ägdes av S*hl*ns blev sålt i somras ( -18).
Är det en kärleksrelation mellan HD och JS som är orsak till husförsäljning och separata adresser för paret S? Kanske det ligger ytterligare ett skilsmässoärende med betänketid hos TR?
Det är väl bäst att jag skriver att jag inte vet om SD har mördat LW och HD är inblandad.
Men det är vad jag tror och några andra.
Jag förstår vad du menar men nej HD har aldrig sagt att det är obehagligt att inte veta vem som bragt LW livet. Hon är glad positiv men som jag sagt säger hon ofta att SD har inte mördat LW som om hon vill ha bekräftelse att man ska svara nej men jag tror på vad du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
När HD väl är på jobb så jobbar hon om än hon ser trött och sliten blek ut. Men leta burkar tar kanske på kraften. Även psyket om hon bär något inom sig.
Hon är förändrad inte HD längre
Det kanske inte är HD som skyddar SD, utan omvänt.
Ponera att HD faktiskt skulle kunna vara GM. Och att det egentligen är SD som försöker skydda henne från att åka fast för mordet. Istället för tvärtom som vi tidigare har utgått ifrån.
HD har enligt uppgift i tråden tidigare lidit av depression. Kan hon eventuellt även ha varit självmordsbenägen?
Kanske är SD rädd för att barnen ska förlora sin mor, antingen genom en fängelsedom eller att hon skulle kunna åsamka sig själv skador, tom. begå självmord. Och att han därför skyddar henne. Det skulle kanske förklara (några av) hans märkliga beteenden och uttalanden efter mordet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-06 kl. 11:09.
Ja det verkar oerhört viktigt även för EGT att logga cacher hen inte tagit. Ännu mer så för SD och HD, maniska.
Såhär säger förresten Groundspeak :
4. If the spouse who retains the original account did NOT participate in a cache find logged for the (formerly) joint account by the other spouse, then this "found it" log can be deleted.
*
Detta är i och för sig helt korrekt, men "the original account" är numera H*rrT*amD*vidsson. Innebörden i denna punkt är att HTD själv (alltså SD) bör rensa de loggar som tagits enbart av HD innan han behåller sitt gamla konto under sitt nya namn. Punkten säger egentligen inte att några cacheägare ska hjälpa till i denna process.
Punkt 5 i samma lista avser att de loggar som tagits av HD därefter får kopieras till det nya kontot, alltså S*sterH*x.
Beskrivningen över processen för separation är alltså hämtad från groundspeaks forum även om de är en groundspeaks administratörer som skrivit den.
LW har vad jag känner till inte raderat några av SDs loggar från hans numera egna HTD konto därför att loggen enbart gjorts av HD, så just denna citering av regelverket kan komma att verka lite vilseledande.
Detta är i och för sig helt korrekt, men "the original account" är numera H*rrT*amD*vidsson. Innebörden i denna punkt är att HTD själv (alltså SD) bör rensa de loggar som tagits enbart av HD innan han behåller sitt gamla konto under sitt nya namn. Punkten säger egentligen inte att några cacheägare ska hjälpa till i denna process.
Punkt 5 i samma lista avser att de loggar som tagits av HD därefter får kopieras till det nya kontot, alltså S*sterH*x.
Beskrivningen över processen för separation är alltså hämtad från groundspeaks forum även om de är en groundspeaks administratörer som skrivit den.
LW har vad jag känner till inte raderat några av SDs loggar från hans numera egna HTD konto därför att loggen enbart gjorts av HD, så just denna citering av regelverket kan komma att verka lite vilseledande.
Känns lite som denna geocaching som utförs i amstörsform tas med för lite stort allvar..
Det kanske inte är HD som skyddar SD, utan omvänt.
Ponera att HD faktiskt skulle kunna vara GM. Och att det egentligen är SD som försöker skydda henne från att åka fast för mordet. Istället för tvärtom som vi tidigare har utgått ifrån.
HD har enligt uppgift i tråden tidigare lidit av depression. Kan hon eventuellt även ha varit självmordsbenägen?
Kanske är SD rädd för att barnen ska förlora sin mor, antingen genom en fängelsedom eller att hon skulle kunna åsamka sig själv skador, tom. begå självmord. Och att han därför skyddar henne. Det skulle kanske förklara (några av) hans märkliga beteenden och uttalanden efter mordet.
Om jag ska välja mellan SD eller HD och skippar statistiken så
ligger HD lite taskigt till.
Jag grundar det på det utdragna förloppet, ca fem minuter med intervallskrik
enligt dalaan som jag förövrigt fortfarande tror på.
Det utdragna förloppet skulle kunna tyda på att GM inte är så stark allternativt
inte så beslutsam, vilket möjligen skulle kunna peka på HD.
Tycker det är en gåta att man inte får fram något DNA, om det nu
är så men det mesta tyder ju på det.
Misstänker att både SD och HD, efter att de har hittat en burk, numera väntar flera veckor med att publicera en digital logg, i syfte att deras loggar inte ska visas som "nyinlagda datum", utan istället hamna någonstans längre bak i deras listor över totala hittade loggar för att på så sätt "försvinna i mängden" för nyfikna läsare som håller koll på deras geocachande.
Jag tycker att man under senare tid har sett flera exempel på detta beteende hos dem båda. Deras antal hittade cacher ökas ständigt på, men oftast ligger ingen nyinskriven ligg senast i flödet, utan loggarna ligger istället någonstans längre ned i flödet.
Ett färskt exempel är SD's lista över totala loggade burkar. Hans antal "funna cacher" har de senaste dagarna ökat i antal. Men hans senaste logg i listan visar en cache som han hittat den 26/9. Så varför har de ökat i antal trots att det inte finns någon nyloggning? Jo, för att han exempelvis igår/förrigår klämde in en loggtext för en cache som han hittade redan den 22/9.
Den cachen är dessutom en FTF (first to find) och generellt är man som geocachare ganska (väldigt!) mån om att den digitala loggen snabbt kommer in på den specifika cachens lista över loggningar, prestige så att säga. I detta fall har han dock väntat i flera veckor, tills han nu i dagarna skriver sin FTF-text:
Citat:
HerrTe*mD*vidsson found Ser du Vasselsjön
Saturday, 22 September 2018Dalarna, Sweden
{*FTF*} 11:XX
Stod som sagt i en närmast töntigt effektiv pole position och var nog ensam om att springa till bilen. Hade det varit en 60-talsfilm hade nog däcken skrikigt på grusvägen. Målet var ju sjön, men ett par gröna kunde jag väl unna mig? Denna blev den andra och hittades omedelbart turligt nog. Såg säkert sjön, men njöt inte av utsikten denna gång. Nästa stopp var ju en hel sjö full av ologgade. Tack för cachen!
Tidigt i somras bestämde jag mig för att åka upp på Dala höst, och när det för några dagar sedan stod klart att TG inte kunde prioritera att åka så gjorde jag upp plan med den lille japanen från N*rke, Ky*ukio och K*rmansbo för att köra lite race på lördagen. Själv tog jag med goda vännerna Cityk*tterna upp på fredagkvällen för lite förevent följt av tältnatt. Stormen Knud piskade med regnbyar och vindar av rejäla mått, men lagom till eventet stängdes iaf regnet av. En varm och härlig stund med omfamnande vänner ute vid grillen följes av en lång och het stund i bastun (!). Tältnatten var av det blåsigare slaget. Stundtals kändes det som att sova i en torktumlare, men jag klarade att bli kvar på marken trots att exakt noll stormlinor fästs upp. På lördag förmiddag anlände fler människor och fler vänner. Tack för alla energigivande kramar! Det var utanonnserat båtcacher så de var målet med stort M. Tyvärr blev lille Ky*ukio sjuk, och vindarna var lite väl häftiga för K*rmansbos balja, så K och jag beslöt att dela på oss för att återses senare under dagen och kvällen. När skottet gick stod Olof i pole position och jag fick en bra lucka*. Stannade och FTFade två gröna på vägen till Snösjön, och fick ägna mig åt skogsbruk för att komma till parkeringen. Vindarna var rätt jobbiga, och kajaken ville ideligen vrida upp sig i vind. Med- och motvind gick bra, men sidvinden var förödande. I slutet på sjön slog jag följa med Busther en stund, och mötte även ett par andra båtar med diverse trevligt folk i. När Snösjön var färdigloggad återstod bara en ologgad från morgonens släpp, och den kunde ju inte få ligga i fred. Blev en ny sjötur på ca 3 km, och nu var det precis på gränsen till vad kajaken (eller jag kanske) klarade. Vid eventlokalen mötte jag upp G*bbeJ, c*mpinf4us, c*co_c, K*rjir och K*rmansbo. Det blev en stärkande och flottig pizza i Grängesberg följt av Malmserien till fots och lite ströcacher efter det. Lagom till kvällsläppet 20 var vi redo igen och valde att först gå på multin om skogens hemligheter, och kvällens sista äventyr blev en mysig Tigerjakt, och till dessa två körde K*rmansbo och jag ihop med ett helt gäng både gamla och nya vänner.
Beror de sena loggtexterna på tidsbrist? Nja, kanske. Men eftersom man under senare tid sett att både SD och HD konsekvent tillämpar denna "sena-loggnings"-taktik (genom bakdatering) så tror jag att det snarare kan bero på att de vill "gå under radarn". Och vid tidigare FTF:er kunde åtminstone inte SD vara snabb nog att utföra sin FTF-dans, inmundiga sitt FTF-fika, och i rekordfart skriva sina FTF-loggtexter - helst redan i bilen på väg därifrån
Och vem vet, nu när frågor har börjat dyka upp angående HD's frågor om ständiga sjukskrivningar från jobbet, trots att hon verkar samla burkar för fulla muggar, så kanske denna "sena-loggningstaktik" är ett försök till att minimera upptäckter av eventuella samband?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-06 kl. 12:11.
Jag kan förstå upprörda känslor om/när folk fuskar till sig nomineringar och priser i Geocaching. Inte snyggt!
Såg att HD var ute och cachade ensam som Herr Team Davidsson OCH Systerhax i januari tillsammans med S*ll*n. Det framgår tydligt att SD inte var med, men ändå är han loggad!
Först tar hon hennes man och sedan går hon aktivt in och raderar hennes loggar, vilka tydligen var viktiga för henne. Man kan ju förstå om HD tyckte genuint illa om LW.
Sedan så verkar ju LW ha haft rätt i sak enligt nedan.
Eller kan du få fram något motbevis här EGT?
I annat fall är det nog seger på TKO till Mr Holmes
Skrev kutym....
Det SH skrev är från en punktlista ”How to do”.
Alla med sunt förnuft förstår att det inte är görbart att gå igenom flera tusen loggar, ibland tiotusental loggar, som är över 10-15 år gamla.
Vissa cacher är dessutom låsta.
Därav splittrar man och kör GSAK rakt av och sedan kör man på.
Om en CO vill radera en logg så står nicket i loggremsan och i loggtexten står det att man tillhörde nicket, och då får CO inte radera.
Det finns helt rabiata paragrafryttare i alla hobbys.
En viktig fråga: Finns det några belägg att LW raderat loggar av HD eller SD?
För den som klättrar mest av dom två är HD.
Jag kan förstå upprörda känslor om/när folk fuskar till sig nomineringar och priser i Geocaching. Inte snyggt!
Såg att HD var ute och cachade ensam som Herr Team Davidsson OCH Systerhax i januari tillsammans med S*ll*n. Det framgår tydligt att SD inte var med, men ändå är han loggad!
Är Geocahing bäddat för fusk och äktenskapsbrott - med tanke på hur många som tycks skilja sig?
Geocaching är äktenskapsbrott, syns det. Och äktenskapsbrott är fusk. Och fusk inför sig själv är elastiskt samvete och komplex och, riktigt, riktgit opålitligt och lite ”självkörande” omdöme. Så loggarna är i så fall rena karaktärsvittnet, till personens nackdel. Vad det än står i loggarna...