Citat:
Den rundgång med osakligheter som du skapar blir ju inte mindre av att du låter bli att länka till sådant som redan har diskuterats. Det gör ju bara dina dimridåer värre. Tidslinjen igen:Du har en mycket snedvriden syn på vad som är fakta och vad som är påståenden. Du är dessutom dåligt insatt i ärendet gällande att UD redan inlett en dialog med ambassaden ifråga sedan tidigare. Detta uttalande har jag till och med länkat i tråden tidigare och tänker inte göra det igen. Detta så att vi slipper den rundgång som du själv påstår dig ogilla.
Det som är fakta är det som kan beläggas, inte ogrundade påståenden eller åsikter, varken dina, mina eller ambassadörens. Ett exempel på fakta är den oberoende filmen på de brölande turisterna. Utifrån fakta kan var och en dra slutsatser om vilken trovärdighet respektive part har. Min ståndpunkt är att det fullständigt brunnit i hjärnkontoret hos någon som fortfarande med en dåres envishet lägger någon som helst trovärdighet i ambassadörens utsago med tanke på de fakta som finns och de omständigheter som föreligger. Detta eller att man rent medvetet försöker sprida desinformation eller påståenden som fakta i syfte att utöva en politisk agenda.
Det som är fakta är det som kan beläggas, inte ogrundade påståenden eller åsikter, varken dina, mina eller ambassadörens. Ett exempel på fakta är den oberoende filmen på de brölande turisterna. Utifrån fakta kan var och en dra slutsatser om vilken trovärdighet respektive part har. Min ståndpunkt är att det fullständigt brunnit i hjärnkontoret hos någon som fortfarande med en dåres envishet lägger någon som helst trovärdighet i ambassadörens utsago med tanke på de fakta som finns och de omständigheter som föreligger. Detta eller att man rent medvetet försöker sprida desinformation eller påståenden som fakta i syfte att utöva en politisk agenda.
2018-09-02: Händelsen med turisterna äger rum.
2018-09-14: Ambassaden utfärdar varningen.
2018-09-15: Varningen och händelsen med turisterna uppmärksammas stort i medierna.
2018-09-16: Intervjun med ambassadören som säger att Sverige underlåtit att svara på deras frågor och kommunicera i ärendet under hela tiden.
2018-09-17: En åklagare beslutar att händelsen med turisterna inte ska utredas. Sen rullar allt på och blir bara värre och värre.
Det stora problemet ligger i tiden mellan händelsen och varningen. VARFÖR underlät Sverige att kommunicera med Kina under nästan två veckor? Med fungerande diplomati hade varningen kunnat undvikas och då hade det inte funnits något nyhetsvärde. Istället har det nu blivit en världsnyhet och mycket negativ publicitet för Sverige.
WE GET IT, du gillar inte Polisen. Den må vara dysfunktionell och ha sina brister och det kan du tacka Dan-E för. (Dan Eliasson) men den är fortfarande VÅR polis och på de aktuella filmerna ser man att de gör bra ifrån sig.