2018-10-05, 17:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Tror du att det kan vara så att HD har varit förtvivlad över att förlora SD och sitt liv som gift med barn och allt under en längre tid. Nu får hon möjlighet att följa med SD på olika event. Han vill ha henne med.
Det kan vara det HD har bett och längtat efter länge.
Att då säga nej till SD för att jobba, när man kan sjukskriva sig.... Hon lever ju faktiskt under stress i en exceptionell situation.

I så fall så borde hon väl undvkika den som orsakar
denna stress? Inte åka utomlands med honom
och vara tillsammans 24/7.

Vuxna, ansvartagande människor med barn
förstår att arbete går före fritidsintressen.
Men om man är bortskämd och söndercurlad
av sina föräldrar så kanske man inte har behövt lära
sig det?

"Att då säga nej till SD för att jobba, när man kan sjukskriva sig"
Vad är det för moral?
Citera
2018-10-05, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja er chef kanske borde ta en titt på HDs loggar och se om de samamfaller med sjukfrånvaro...
https://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=Systerhax
Det är enkelt och helt gratis att skaffa ett konto.

Tack för länken
Av det lilla jag sett så kan jag säga HD har varit sjuk och varit på resa med SD. Vi får samla oss och gå till chefen. Att hon vågar ha det så öppet så alla kan se.
Tänk själv om man sjukanmäler sig så träffar man chefen på restaurangen på kvällen.
Citera
2018-10-05, 18:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack för länken
Av det lilla jag sett så kan jag säga HD har varit sjuk och varit på resa med SD. Vi får samla oss och gå till chefen. Att hon vågar ha det så öppet så alla kan se.
Tänk själv om man sjukanmäler sig så träffar man chefen på restaurangen på kvällen.

Mitt tips är att du tar skärmdumpar på sidorna....
Citera
2018-10-05, 18:03
Medlem
Citat:
Det räcker med att en av makarna går till tingsrätten och skriver på fullföljd skilsmässa efter de första 6 månadernas betänketid. Då är skilsmässan genomförd. Vad gäller tillgångar, räknas de dock från datumet då ansökan lämnades in, om det blir skilsmässa. (För att man inta ska kunna sälja porschen för 1kr).
Efter det att skilsmässan har gått igenom är det fritt för makarna att stämma varandra, men det brukar inte vara så vanligt i ett radhusområde i Örebro.

Och vittna mot varandra?
Citera
2018-10-05, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tack för länken

EGT påstår att HD är högpresterande.
Man kan undra inom vilket område?
Hon verkar ju totalt blåst.
Citera
2018-10-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä men du insinuerade det. På ditt typiska sätt. Allt för att förvirra.

”Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.
Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.”

Nä du snackepelle- fram med lite info nu....du som har säger dig ha kontakt med SD.
Har skilsmässan gått igenom, eller har de ångrat sig?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Syftar du på om ett konto delas nu, vilket jag tror du menar.
Då är du helt fel ute, totalt!

Källa på det?
Du bara svamlar och låter, som vanligt.
Citera
2018-10-05, 18:09
Medlem
Citat:
Det här var ett av dina sämre inlägg. Hur mår du?

Jag försökte förklara så till och med du förstår, misslyckades tydligen.
Jag mår bra, men självklart ligger detta som ett mörkt moln över oss alla som kände Lena.

Tänk på barnen som bor granne med MGM.
De måste ha det mycket svårt.
Citera
2018-10-05, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Menar du att jag skulle svara på hens inlägg? Hen ville ju veta från andra, hen litade inte på min objektivitet.
Sen har jag redan svarat, som hem dessutom skriver i inlägget.

Men intressant att du tar upp exemplet med brytet ben som att det skulle vara så.
Läs ditt inlägg och mitt svar igen så kanske du förstår att jag skriver liknelser...

Det var allt du som tog upp det.
Vem är S*ll*n.
Du svarade inte om du blivit hörd?
Tolkade inte dens inlägg så.
Du svarar på utvalda meningar.
Citera
2018-10-05, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
EGT påstår att HD är högpresterande.
Man kan undra inom vilket område?
Hon verkar ju totalt blåst.

När HD väl är på jobb så jobbar hon om än hon ser trött och sliten blek ut. Men leta burkar tar kanske på kraften. Även psyket om hon bär något inom sig.
Hon är förändrad inte HD längre
Citera
2018-10-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Källa på det?
Du bara svamlar och låter, som vanligt.

Du har nog trampat på en öm geocachtå tror jag. Mycket möjligt att hatet mot LW handlar helt eller delvis om detta, någon skrev ju att motiven till mord kan verka helt triviala för omgivningen. En narcissist klarar inte att förlora i prestige...
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-05 kl. 19:14.
Citera
2018-10-05, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När HD väl är på jobb så jobbar hon om än hon ser trött och sliten blek ut. Men leta burkar tar kanske på kraften. Även psyket om hon bär något inom sig.
Hon är förändrad inte HD längre

På vilket sätt? Inte HD längre låter som en större förändring?
Du kan se skillnad på henne från förr mot nu. Sedan när tycker du att förändringen skett?

Kan du beskriva henne som hon brukade vara och vad är skillnaden.
Citera
2018-10-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du har nog trampat på en öm geocachtå tror jag. Mycket möjligt att hatet mot LW handlar om helt eller delvis om detta, någon skrev ju att motiven till mord kan verka helt triviala för omgivningen. En narcissist klarar inte att förlora i prestige...

Ja det verkar oerhört viktigt även för EGT att logga cacher hen inte tagit. Ännu mer så för SD och HD, maniska.

Såhär säger förresten Groundspeak :

4. If the spouse who retains the original account did NOT participate in a cache find logged for the (formerly) joint account by the other spouse, then this "found it" log can be deleted.

*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in