2018-10-05, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han har ”utvecklat” sin teori i första förhöret. Detta hade ingen bäring, polisen har kontrollerat det. Det är nått alla geocachare tänkte på direkt.

Händelseförloppet med skriken är en springande punkt.
Förutom att det är ett långvarigt förlopp tyder det på ett oplanerat dråp.

Jag håller det fortfarande som osannolikt att man kan skrika i dödsångest på en och samma plats (mördaren har kontroll på henne) i den utsträckningen utan att mördaren tystar henne snabbare.

Hur vet du vad SD sagt i förhör?
Och hur vet du att polisen kontrollerat det?
Är det ofta geocachare är sjukskrivna för att leka?
Citera
2018-10-05, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Med anledning av uppgifterna från TinnaNinna85 undrar jag lite grann om HD:s relation till LW.

HD känner väl till - och är tydligen nöjd och belåten med - att SD och LW har ett förhållande, så att hon själv slipper(?)

Hur kommer det sej då att hon utfärdat ”kontaktförbud” för SD när det gäller LW?

Det framfördes bra tidigt i tråden att så var fallet. Det skulle, till exempel, kunna förklara varför SD i samband med den evinnerliga bil- och bullhistorien inte kunde ta bilen (inklusive LW) hem, för då skulle HD märka det.

En liten hypotes, enligt en postare några sidor tillbaka, är att HD ville skydda LW mot SD, eftersom hon, HD, vet hur han är.

Det kan knappast stämma, för när LW försvinner för att sedan hittas mördad, verkar HD minst sagt obrydd.

Så hur ligger det till?
Var HD nöjd med att slippa SD?
Varför i så fall detta kontaktförbud? Eller är det bara en trådsanning?

Kanske för att HD kände att det höll på att "spåra ur" mellan SD och LW?
Allt hon vet om honom, gör att hon blir "rädd"? Rädd att han ska göra något som leder till något allvarligare mot LW?

Hur brydd hon är egentligen, kanske är för oss svårt att veta.
Citera
2018-10-05, 12:26
Medlem
Citat:
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.
Har dom samma advokat? Eller har SD berättat vad advokaten sagt...?

Du verkar inte speciellt orolig för en kamrat som umgås med en MGM... eller? En kamrat som inte verkar klara av själv att veta sitt eget bästa.

Du sitter här i tråden och småler (i tidigare inlägg), vad säger Du (Ni) om det händer HD något?
Citera
2018-10-05, 12:26
Medlem
Citat:
Frågan är bara varför du blandar in mitt inlägg och försöker få legitimitet till dina sinnessjuka spekulationer?!
Din fakta har inget med verkliga livet eller vad SD sagt.
*Ursprungligen postat av*Sh.Holmes

Då har vi ett Motiv för HD.
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.

…*[ Visa mindre ]

Oroa dig inte jag ska ringa polisen nu, vill du jag ska hälsa dom något?
Intressant att du inte kan motivera varför det skulle vara sinnessjukt det hänger ju ihop med geocaching där du också fuskar. Nervös, rädd, orolig?

Ringer nu.
Citera
2018-10-05, 12:30
Bannlyst
Citat:
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det självklart att hustrun är med vid förhandlingarna om maken misstänks för mord? När de dessutom begärt skilsmässa innan?

Vi fick besked att vi inte fick prata om till
andra vad vi sagt i våra förhör.
Har svårt att tro att HD får vara närvarande om SD träffar advokaten.
Förhandlingar är det inte bara den då han blev häktad?
Citera
2018-10-05, 12:32
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det självklart att hustrun är med vid förhandlingarna om maken misstänks för mord? När de dessutom begärt skilsmässa innan?
Häktningsförhandlingarna var inför stängda dörrar så hustrun och alla andra fick inte närvara. Innan så så sitter SD utan möjlighet att prata med någon annan är sitt försvar.
Citera
2018-10-05, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Just precis det undrar jag också.

Så när du du läser detta EGT: eftersom du vet så mycket om paret Davidsson, tillika verkar ha kontakt med dom så kan du väl fråga Stefan eller Hanna hur det ligger till med skilsmässan nästa gång ni ses? Det skulle tillföra ny näring till tråden och vi skulle slippa spekulationer.

Med lite tur kanske vi får veta under dagen om
skilsmässan.

Citat:
Läser och ler! Gillar era spekulationer ju... 🤪

Du skrev i ett inlägg att man fick inte skriva
om det inte tog tråden framåt.
Har du pratat med SD om USA resan sms:en huset och vad HD berättat?
Vad tar tråden framåt att du ler?
Citera
2018-10-05, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Häktningsförhandlingarna var inför stängda dörrar så hustrun och alla andra fick inte närvara. Innan så så sitter SD utan möjlighet att prata med någon annan är sitt försvar.

Om SD träffar advokaten får HD närvara då?
Hon är hörd och en husrannsakan är gjord i hennes hem.
Några av oss har blivit hörda mer än en
gång så vore konstigt om inte HD också blivit det.
Citera
2018-10-05, 12:46
Medlem
Citat:
Frågan är bara varför du blandar in mitt inlägg och försöker få legitimitet till dina sinnessjuka spekulationer?!
Din fakta har inget med verkliga livet eller vad SD sagt.

Tuuut! Eller Hej som jag hellre säger när jag väljer att lägga mig i....😉

Varför i hela fridens namn skriver du att Sh. Holmes far runt med "dina sinnessjuka spekulationer"???

Du gillar och kräver full respekt, men är ytterst dålig på att visa det själv! Du hugger oavbrutet på ett oproffsigt sätt när någon annan har egna teorier. (Gärna helst Sh. Holmes)
Medan du väljer att hålla dig på god fot med vissa andra. Varför??

Det blir sorgligt tråkigt när du gör så....

Om jag inte minns helt fel, så har du själv släppt en hel del galna teorier från start!! Utan att du får orden sinnessjuk till dig.

Tex. För längesedan i trådstarten skrev någon den galna idéen om att Lena skulle ha klättrat upp i ett träd eller så för att placera ut en födelsedagspresent till barnet, hon ramlade ner enligt den teorin och kunde ha typ självdött på plats....

Är det bara jag som minns att NÅGON skrev det galna inlägget? För hur jag än letar hittar jag den inte idag. Skulle vara intressant idag att kunna titta tillbaka och se VEM som tänkte så! Hjälp mig gärna, för det är en sak som inte lämnat mitt huvud ännu.
Citera
2018-10-05, 12:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Om SD träffar advokaten får HD närvara då?
Hon är hörd och en husrannsakan är gjord i hennes hem.
Några av oss har blivit hörda mer än en
gång så vore konstigt om inte HD också blivit det.
Nej, absolut inte, det råder förundersökningsekretess. HD är hörd och då får ingen annan närvara.
Citera
2018-10-05, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han har ”utvecklat” sin teori i första förhöret. Detta hade ingen bäring, polisen har kontrollerat det. Det är nått alla geocachare tänkte på direkt.

Händelseförloppet med skriken är en springande punkt.
Förutom att det är ett långvarigt förlopp tyder det på ett oplanerat dråp.

Jag håller det fortfarande som osannolikt att man kan skrika i dödsångest på en och samma plats (mördaren har kontroll på henne) i den utsträckningen utan att mördaren tystar henne snabbare.

Vilken teori var det?
Menar du att den teorin som SD hade var en som alla geocachare också tyckte verkade trolig?
Citera
2018-10-05, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, absolut inte, det råder förundersökningsekretess. HD är hörd och då får ingen annan närvara.

Tyckte det låter konstigt.
Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in