Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Du kan ha rätt. Jag tänker bara att polisen borde sett igenom om hon spelade teater. Enligt uppgift ska hon vara oförstående till anklagelserna mot SD.
Hon TROR han är oskyldig. Jag har inte sagt att hon vet det.
Jag tycker inte det är ett bevis på att hon är medskyldig eller informerad, att hon tror på hans oskuld. Men dessa uppgifter kom tidigt.
Nu när saker kring mordet kommit fram så kanske hon börjat på hans oskuld. Men av bilder att döma så umgås de mer än nånsin.
Blir inte klok på nåt i deras relation.
Hon kanske ju längre tiden gått börjat misstänka att han kan vara GM och då vågar hon inget annat än att vara honom till lags?
Jag har funderat på HD ända sedan trådstarten, eftersom jag tyckte det var konstigt att hon flyttade in så nära LW. Om man tar med alla olika uppgifter som cirkulerar om HD så blir hon och hennes relation med SD obegriplig. Därför har jag funderat i några olika banor. Om SD och HD hade en vanlig äktenskapskris, så kan HD's flytt till lägenheten vara mer av sporadisk karaktär. Hon bor i området för barnens skull och de lämnar in skilsmässoansökan, men de vet att de har 6mån betänketid och om de inte fullföljer, så fortsätter de att vara gifta. Jag har flera bekanta som har gjort likadant och sedan kommit på att gräset inte var så grönt, utan återvänt till varandra.
Det är lätt som utomstående att resonera logiskt när det gäller andras kärleksliv. Man kan inte förstå hur älskarinnor kan vänta och våndas och ha förklaringar till allt, utan tycker att de borde inse hur det ligger till. Likadant kan man inte förstå hur någon stannar hos en notoriskt otrogen. Ändå händer det hela tiden. När man själv är mitt i det resonerar man inte logiskt. Det vet alla som provat på.
Jag tror att HD är ganska jagsvag och om SD är en flirtig och otrogen typ så blir hennes självkänsla bara svagare och svagare.
När LW mördades och SD blev misstänkt, blev livet helt uppochnervänt. HD drogs in i detta kaos och behövdes igen. Det har jag också sett tidigare. Vänner som precis har flyttat isär, en förälder avlider, man behöver varandras hjälp och sedan kommer man på att
det är ju vi som hör ihop.
Om SD bedyrar sin oskuld, och HD vill fortsätta vara fru D så kommer hon att anse det vara sant. Precis som älskarinnan som efter 15 år fortfarande är säker på att
han ska skilja sig från den elaka, frigida frun.
Om SD har bekänt för HD så vill hon till varje pris undvika att bli fängelseänka. Hon blir ännu viktigare för SD som en bundsförvant. Ingen annan kan nu komma honom lika nära som hon.
Att han skulle kunna vara farlig för henne, inser vi andra, men inte hon. Att lämna någon för att han är en mördare, är också bara utomstående som anser självklart. Efter en livstidsdom däremot. Då finns det ju ingen framtid, så beroende på hur etablerat förhållandet är så brukar de flesta se sig om efter ett nytt liv efter en tid.