2018-10-05, 08:21
Medlem
Liberty75s avatar
Tänker att HD hållit fasaden uppe utåt - hon sa att hon var glad över att ”slippa” SD och tacksam över att han hittat en annan kvinna.

Jag tror inte ALLS att det var så hon kände. Tror snarare att bitterheten gnagde hål på henne. Hennes man hade en affär med en god vän som dessutom vigt dem! Medan hon själv blev sjukskriven, trött och glåmig, var hennes rival full av energi, lycka och hälsa.

Det kostar på att hålla uppe fasaden. Tror den tog all hennes kraft och bidrog till sjukskrivningen. Vem vet vilka tankar som gnagde inom henne. Till slut konfronterade hon LW och krävde att hon skulle hålla sig borta.

Klart HD är lycklig nu när det svarta molnet är borta. Är hon i stånd att döda någon? Svårt att veta. Men man kan ju ”hyra in” folk också.
Citera
2018-10-05, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag ser inget datum för när artikeln publicerades, vet du när?

Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Borde väl vara september. (Morddataum+4 månader.)

Vid bilden på Joakim Lundgren står det 19sept.
Citera
2018-10-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du kan ha rätt. Jag tänker bara att polisen borde sett igenom om hon spelade teater. Enligt uppgift ska hon vara oförstående till anklagelserna mot SD.
Hon TROR han är oskyldig. Jag har inte sagt att hon vet det.
Jag tycker inte det är ett bevis på att hon är medskyldig eller informerad, att hon tror på hans oskuld. Men dessa uppgifter kom tidigt.
Nu när saker kring mordet kommit fram så kanske hon börjat på hans oskuld. Men av bilder att döma så umgås de mer än nånsin.
Blir inte klok på nåt i deras relation.
Hon kanske ju längre tiden gått börjat misstänka att han kan vara GM och då vågar hon inget annat än att vara honom till lags?
Jag har funderat på HD ända sedan trådstarten, eftersom jag tyckte det var konstigt att hon flyttade in så nära LW. Om man tar med alla olika uppgifter som cirkulerar om HD så blir hon och hennes relation med SD obegriplig. Därför har jag funderat i några olika banor. Om SD och HD hade en vanlig äktenskapskris, så kan HD's flytt till lägenheten vara mer av sporadisk karaktär. Hon bor i området för barnens skull och de lämnar in skilsmässoansökan, men de vet att de har 6mån betänketid och om de inte fullföljer, så fortsätter de att vara gifta. Jag har flera bekanta som har gjort likadant och sedan kommit på att gräset inte var så grönt, utan återvänt till varandra.
Det är lätt som utomstående att resonera logiskt när det gäller andras kärleksliv. Man kan inte förstå hur älskarinnor kan vänta och våndas och ha förklaringar till allt, utan tycker att de borde inse hur det ligger till. Likadant kan man inte förstå hur någon stannar hos en notoriskt otrogen. Ändå händer det hela tiden. När man själv är mitt i det resonerar man inte logiskt. Det vet alla som provat på.
Jag tror att HD är ganska jagsvag och om SD är en flirtig och otrogen typ så blir hennes självkänsla bara svagare och svagare.
När LW mördades och SD blev misstänkt, blev livet helt uppochnervänt. HD drogs in i detta kaos och behövdes igen. Det har jag också sett tidigare. Vänner som precis har flyttat isär, en förälder avlider, man behöver varandras hjälp och sedan kommer man på att det är ju vi som hör ihop.
Om SD bedyrar sin oskuld, och HD vill fortsätta vara fru D så kommer hon att anse det vara sant. Precis som älskarinnan som efter 15 år fortfarande är säker på att han ska skilja sig från den elaka, frigida frun.
Om SD har bekänt för HD så vill hon till varje pris undvika att bli fängelseänka. Hon blir ännu viktigare för SD som en bundsförvant. Ingen annan kan nu komma honom lika nära som hon.
Att han skulle kunna vara farlig för henne, inser vi andra, men inte hon. Att lämna någon för att han är en mördare, är också bara utomstående som anser självklart. Efter en livstidsdom däremot. Då finns det ju ingen framtid, så beroende på hur etablerat förhållandet är så brukar de flesta se sig om efter ett nytt liv efter en tid.
Citera
2018-10-05, 09:53
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon, Egt?, skrev att HD var 100% säker på att SD var oskyldig. Sa inte åklagaren förresten att "vi har inga gripanden (pluralis) planerade i nuläget".

Ja. Reagerade också på pluralformen i intervjun.
Citera
2018-10-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
HD blev tillfrågad varför hon inte berättat
om Julklapps resan till USA då många va avis att få en sådan resa. Då berättade HD att hon hade inte fått någon resa till USA av hennes föräldrar eller av någon annan.
Föräldrarna visste ju inte ens om att de var ute och reste. Om de hade stått för resan, skulle det verka väldigt märkligt.
Jag undrar om HD egentligen inte alls var den som ville skiljas och flytta.
Visst, hon säger att de har vuxit ifrån varandra och att hon är glad att SD har en annan kvinna. Men kan det vara ett sätt att inte tappa ansiktet, när man berättar?
När man verkligen är trött på sin man och vill skiljas, brukar det märkas tydligt. Man är mer arg än ledsen. Man beskriver vilken barnslig latmask han är och att man inte står ut med hans snarkande, att han dräller tvätt osv.
HD låter mer motvillig till alltihop. Som om hon helst ville att allt var som vanligt, men folk runt henne har sagt att hon måste skilja sig och flytta. Det kanske är för att vara nära SD som avgör husvalet.
En del jagsvaga tjejer och kvinnor tror ibland att det hjälper att verka ointresserad. Om HD tidigare har varit klängig och förtvivlad över SD's otrohet, så kan det vara ett sätt att följa alla råd om att hon måste skilja sig. Men också ett försök att visa SD att hon är lika fri och stark och självgående som vissa andra.
Citera
2018-10-05, 10:17
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänker att HD hållit fasaden uppe utåt - hon sa att hon var glad över att ”slippa” SD och tacksam över att han hittat en annan kvinna.

Jag tror inte ALLS att det var så hon kände. Tror snarare att bitterheten gnagde hål på henne. Hennes man hade en affär med en god vän som dessutom vigt dem! Medan hon själv blev sjukskriven, trött och glåmig, var hennes rival full av energi, lycka och hälsa.

Det kostar på att hålla uppe fasaden. Tror den tog all hennes kraft och bidrog till sjukskrivningen. Vem vet vilka tankar som gnagde inom henne. Till slut konfronterade hon LW och krävde att hon skulle hålla sig borta.

Klart HD är lycklig nu när det svarta molnet är borta. Är hon i stånd att döda någon? Svårt att veta. Men man kan ju ”hyra in” folk också.
Om HD sagt att det var skönt att SD hade en älskarinna, efter mordet, så är det ju ett sätt för henne att visa att hon saknar motiv.
Citera
2018-10-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Får en krypande känsla av att hon säger så därför att hon vet vem som gjorde det. Troligtvis för att hon själv var på BP. Nu vill hon inte att någon skugga ska falla på SD. Var det hon som skrek?
När polisen gick ut med att LW var försvunnen, skrev Metro i samma andetag att motivet troddes vara svartsjuka. Eftersom SD förhördes och anhölls och fortfarande är misstänkt, så resonerar många utifrån att det är SD som är svartsjuk på LW och därför mördat henne.
Alla de resonemangen haltar lite här och där, men kan förstås vara sanna.
Om det är så att SD har haft en lång relation med LW som HD har vetat om och någon är svartsjuk, så känns det mest naturligt att det är HD som är den svartsjuka.
Jag har skrivit det förut, att skriken kan bero på två kvinnor som slåss. En tar ett tillhygge eller något vasst och slagsmålet övergår i dråp.
Citera
2018-10-05, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doughnutring
Jag har följt tråden sedan start (vid tillfälle, har säkerligen missat en del väsentligt). Jag har egentligen inget att tillföra i sak som läget är nu, utöver att jag vill framföra ett tack till de användare som försöker hålla en objektiv, saklig ton, och ger oss följare något att läsa utöver "gnabb" eller försök till översitteri. Det är oroväckande hur låg nivå det är på språket bland vissa användare, även de som utger sig för att vara bevandrade i tex juridiken (och visst, använder korrekta uttryck, men i fel avseende eller ordföljd eller liknande). Några funderingar: Vad avser nytillkomna uppgifter om SD:s sms etc. så tar jag dessa för högst troliga, och oavsett invändningar mot hur SD kunnat få tag i numren (inte så svårt säkerligen med kontroll över HD:s mobil), eller förslag på att innehållet skulle kunna avhandla födelsedagar (as if, som en annan användare skrev så vore detta förmodligen ointressant för utredningen). Avseende provsvar så tror jag att ett antal av dessa finns klara, men att man hellre "syr ihop" en vattentät utredning än att lämnar något till slumpen i detta läge, när allt ändå tagit sådan tid så finns det ingen brådska längre. Och, man har ju koll på SD.
Avseende ÅK:s misslyckade häktningar så bör man hålla i åtanke att SD faktiskt blev häktad initialt (om än på skäligen), så rent krasst så "misslyckades" det ju ena gången, inte första. Sen, då detta hände i juni, så får man förmoda att utredningsläget inte är det samma - oavsett vad man tyckte sig "ha på SD" då- så att spekulera utifrån det då ytterligare förhör hållits, nya uppgifter delgetts tråden (Sms osv) känns ju inte lika relevant längre.

Sen, oavsett vem som har rätt eller fel så tycker jag att det är beundransvärt att alla ni som finns kvar i tråden efter alla dessa månader orkar hålla i och stå för er sak och kämpa för den rättvisa ni tycker Lena förtjänar. All cred!

Välkommen till tråden!
Alltid trevligt med nya skribenter, särskilt sådana som följt tråden sedan start och kan komma in med nya vinklar.
Tror som du; att utredningen inte känner stress och arbetar sig fram lugnt och metodiskt och inväntar de resterande svaren från NFC.
Citera
2018-10-05, 10:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
När polisen gick ut med att LW var försvunnen, skrev Metro i samma andetag att motivet troddes vara svartsjuka. Eftersom SD förhördes och anhölls och fortfarande är misstänkt, så resonerar många utifrån att det är SD som är svartsjuk på LW och därför mördat henne.
Alla de resonemangen haltar lite här och där, men kan förstås vara sanna.
Om det är så att SD har haft en lång relation med LW som HD har vetat om och någon är svartsjuk, så känns det mest naturligt att det är HD som är den svartsjuka.
Jag har skrivit det förut, att skriken kan bero på två kvinnor som slåss. En tar ett tillhygge eller något vasst och slagsmålet övergår i dråp.

Ja, detta har varit uppe tidigare, och så vitt jag kommer ihåg var det ingen som direkt kunde punktera detta scenario.

Detta skulle också till viss del kunna förklara SD:s underliga beteende. Och vara den ”teori” han själv har, vilken han dock inte ville utveckla i förhören.

Hoppas verkligen att utredningen snart är i mål, oavsett vem som är GM!
Citera
2018-10-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
[/b]

Ja, detta har varit uppe tidigare, och så vitt jag kommer ihåg var det ingen som direkt kunde punktera detta scenario.

Detta skulle också till viss del kunna förklara SD:s underliga beteende. Och vara den ”teori” han själv har, vilken han dock inte ville utveckla i förhören.

Undrar om HD har alibi för tiden och vad det består i? Om barnen låg och sov kan hon mycket väl ha varit över för att "prata" LW tillrätta.
Fast om nu LW inte ville ha med SD att göra och skulle till Norge med JH, vad kan då HD velat LW? Och vad väckte isf sådan aggressivitet att det slutade i mord?

Nej, mina pengar är fortfarande på SD, men HD kan ha varit på plats, varit med.
Citera
2018-10-05, 10:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Undrar om HD har alibi för tiden och vad det består i? Om barnen låg och sov kan hon mycket väl ha varit över för att "prata" LW tillrätta.
Fast om nu LW inte ville ha med SD att göra och skulle till Norge med JH, vad kan då HD velat LW? Och vad väckte isf sådan aggressivitet att det slutade i mord?

Nej, mina pengar är fortfarande på SD, men HD kan ha varit på plats, varit med.

”Partners in crime” på ett eller annat sätt verkar inte helt orimligt.
Att en är GM/GP och den andre åtminstone skyddande av brottsling.
Citera
2018-10-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
[/b]

Han har ”utvecklat” sin teori i första förhöret. Detta hade ingen bäring, polisen har kontrollerat det. Det är nått alla geocachare tänkte på direkt.

Händelseförloppet med skriken är en springande punkt.
Förutom att det är ett långvarigt förlopp tyder det på ett oplanerat dråp.

Jag håller det fortfarande som osannolikt att man kan skrika i dödsångest på en och samma plats (mördaren har kontroll på henne) i den utsträckningen utan att mördaren tystar henne snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in