Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-04, 20:46
  #1
Medlem
Började nyligen med en testokur 250mg e5d med frontning på 500mg och satte andra sticket idag.

Dum nog som jag är så nojjade jag över gyno och petade då och då på min vänstra bröstvårta. Nu har den svullnat upp lite, man kan se att den ena bröstvårtan är större än den andra och är även lite känslig och känner lite stickningar. Jag slängde i mig 0.5mg arimidex, borde jag fortsätta med 0.25mg eod arimidex ända tills PCT? Har även tillgång till nolvadex. Vad tycker ni?

Mvh Marxen
Citera
2018-10-04, 21:05
  #2
Medlem
Om du pillar på nipplarna ökar du känsligheten och dom kan börja svida och sticka. Så fingra inte på dom är ett råd.

Gyno brukar ifs sticka och klia och pulsera, men det kommer inte fort.

Puffy nipples är inget att oroa sig för.

Gyno brukar bli en liten knöl bakom nippeln som en växande ärta.

Visst adex eller 10mg nolva brukar hjälpa/förebygga.
Citera
2018-10-04, 21:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Om du pillar på nipplarna ökar du känsligheten och dom kan börja svida och sticka. Så fingra inte på dom är ett råd.

Gyno brukar ifs sticka och klia och pulsera, men det kommer inte fort.

Puffy nipples är inget att oroa sig för.

Gyno brukar bli en liten knöl bakom nippeln som en växande ärta.

Visst adex eller 10mg nolva brukar hjälpa/förebygga.

Okej! Tusen tack för din hjälp, det lugnade mig en hel del. Det sticker bara just nu men det kan ju vara jag som nojjar upp mig. Den är ju bara lite puffy som du skriver och de är ingen knöl. Borde jag fortsätta med adexen 0.25mg eod eller ska jag skita i de?

Marxen
Citera
2018-10-04, 21:17
  #4
Medlem
För lugnets skull, kan du fortsätta adexen tycker jag, och tråkigt för mig om du nu trots mina lugnande ord skulle utveckla BT. Jag är liiite gynokänslig och fick en ärta för 10år sedan inget som syns alls, bara känns, så jag brukar köra lågdos nolva i mina testokurer runt 1g ew, speciellt ihop med dbollar
Citera
2018-10-04, 21:21
  #5
Medlem
Du skriver 250mg med front 500mg, så du har alltså om jag förstår det rätt, bara kört 2-3stick? Isf tror jag inte du har gåått igenom så stor aromatisering till så mycket östrogen och då doosen är ganskalåg, borde det inte hunnit bli BT ännu.
Citera
2018-10-04, 21:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
För lugnets skull, kan du fortsätta adexen tycker jag, och tråkigt för mig om du nu trots mina lugnande ord skulle utveckla BT. Jag är liiite gynokänslig och fick en ärta för 10år sedan inget som syns alls, bara känns, så jag brukar köra lågdos nolva i mina testokurer runt 1g ew, speciellt ihop med dbollar
Okej, då kör jag på 0.25mg adex kuren ut, antar även under pct också då. En otrolig lättnad, tack för din hjälp! Förstår att du kör med nolva då! Ska sluta hålla på att pilla och dumma mig, haha. Tänkte ta blodprov 4 veckor in ungefär, så kan kolla testo/estro då och se hur allt ligger till, sen kan jag justera efter det. Eller tycker du att jag borde ta prover tidigare? Känns lite onödigt nu då testot inte har jämnats ut än.

Marxen
Citera
2018-10-04, 21:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Du skriver 250mg med front 500mg, så du har alltså om jag förstår det rätt, bara kört 2-3stick? Isf tror jag inte du har gåått igenom så stor aromatisering till så mycket östrogen och då doosen är ganskalåg, borde det inte hunnit bli BT ännu.
Aa precis, jag tror jag bara nojjade upp mig alldeles för mkt efter att ha tryckt på den under dagen.
Citera
2018-10-04, 22:26
  #8
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Gyno brukar ifs sticka och klia och pulsera, men det kommer inte fort.

Gyno kan i värsta fall komma inom loppet av något dygn så det kan visst gå fort även om det inte alltid gör det.

Till TS:
  1. Sluta pilla på dina bröst,
  2. Underhållsdosera med lämplig ai,
  3. Se till att ha letro hemma,
  4. Läs på INNAN du ger dig på sånt här.
Citera
2018-10-05, 09:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Gyno kan i värsta fall komma inom loppet av något dygn så det kan visst gå fort även om det inte alltid gör det.

Till TS:
  1. Sluta pilla på dina bröst,
  2. Underhållsdosera med lämplig ai,
  3. Se till att ha letro hemma,
  4. Läs på INNAN du ger dig på sånt här.

Absolut, ska sluta med pillandet och fortsätta med arimidexen för säkerhetsskull. Ska även göra tester om någon vecka och se om jag ska ändra doseringen. Letro ska jag beställa nu och ha hemma ifall att. Jag trodde att jag hade läst på tillräckligt, men det visade sig fel! Hade läst runt lite på FB och de flesta skrev att arimidex räckte att ha hemma ifall man skulle få gynokänningar o slänga i sig 0,5 mg sen köra 0,25mg eod kuren ut. Puffyheten la sig tills idag och allt känns bra, så kanske var nojja eller så hjälpte adexen! Men jag borde läst mer! Tack för dina tips!

Marxen
Citera
2018-10-05, 09:31
  #10
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxen
Absolut, ska sluta med pillandet och fortsätta med arimidexen för säkerhetsskull. Ska även göra tester om någon vecka och se om jag ska ändra doseringen. Letro ska jag beställa nu och ha hemma ifall att. Jag trodde att jag hade läst på tillräckligt, men det visade sig fel! Hade läst runt lite på FB och de flesta skrev att arimidex räckte att ha hemma ifall man skulle få gynokänningar o slänga i sig 0,5 mg sen köra 0,25mg eod kuren ut. Puffyheten la sig tills idag och allt känns bra, så kanske var nojja eller så hjälpte adexen! Men jag borde läst mer! Tack för dina tips!

Marxen
Arimidex räcker för att sänka östrogenet vilket är orsaken till gynekomasti. När du väl har fått det så kan det visserligen räcka med arimidex om du har tur. Men har du väl fått en knöl så skulle jag som användaren ovan skrev, slänga in letro. Överlägset gällande det, räkna med att må dåligt under tiden dock, för att krascha sitt östrogen är nog inte så kul.

Men kan lugna dig, min första kur hade jag puffy nipples och det ömmade/stack om bröstvårtorna. Detta var kanske 4-6 veckor in. Slängde in arimidex och allt blev bra väldigt snabbt. Fick sedan ta blodprov för att lyckas reglera dosen, för att östrogenet skulle vara på en lämplig nivå.
Citera
2018-10-05, 10:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Arimidex räcker för att sänka östrogenet vilket är orsaken till gynekomasti. När du väl har fått det så kan det visserligen räcka med arimidex om du har tur. Men har du väl fått en knöl så skulle jag som användaren ovan skrev, slänga in letro. Överlägset gällande det, räkna med att må dåligt under tiden dock, för att krascha sitt östrogen är nog inte så kul.

Men kan lugna dig, min första kur hade jag puffy nipples och det ömmade/stack om bröstvårtorna. Detta var kanske 4-6 veckor in. Slängde in arimidex och allt blev bra väldigt snabbt. Fick sedan ta blodprov för att lyckas reglera dosen, för att östrogenet skulle vara på en lämplig nivå.

Aa den ena blev bara puffy o stack lite o ingen knöl och det var till 99% på grund av mitt rent ut sagt idiotiska pillande. Man lär sig av sina misstag, haha! Men som sagt så la det sig efter 0,5 adex eller av att jag slutade nudda den. Vet inte säkert. Fortsätter med 0,25 eod iaf. Ska beställa letro o ha till hands och ta blodprov om 2 veckor. Jag är ju bara 1,5 vecka in så gyno borde ju inte vara på kartan o särskilt på så låg dos. Men, det återstår att se på mitt blodprov om jag ska ändra doseringen!
Citera
2018-10-05, 10:11
  #12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxen
Aa den ena blev bara puffy o stack lite o ingen knöl och det var till 99% på grund av mitt rent ut sagt idiotiska pillande. Man lär sig av sina misstag, haha! Men som sagt så la det sig efter 0,5 adex eller av att jag slutade nudda den. Vet inte säkert. Fortsätter med 0,25 eod iaf. Ska beställa letro o ha till hands och ta blodprov om 2 veckor. Jag är ju bara 1,5 vecka in så gyno borde ju inte vara på kartan o särskilt på så låg dos. Men, det återstår att se på mitt blodprov om jag ska ändra doseringen!
Är nog lugnt, frågan är om du behöver öka doseringen av arimidex. Det ser du på blodprovet. Jag fick lägga mig på 0.5mg eod på 350mg testo EW. Aromatiserar som fan, och möjligheten finns nog att du gör det med om du redan har känningar. Alternativt så är du känsligare för ökade nivåer av östrogen än många.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback