2018-10-04, 20:22
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Hon kommer inte få vila i frid förrän mördaren hittats. Så jag tänker fundera och nysta i detta så gott jag kan.

HUR ska polisen kunna gå igenom allt om de inte vet allt?

Exakt så.
Citera
2018-10-04, 20:24
Medlem
Nu har jag inte kommenterat något på länge utan bara läst.
Jag försökte svara vänligt gentemot dig i början spunkankan trots att du spotta åt alla håll.

Vem är du att bestämma om folk får fortsätta spekulera kring Tess död?
Det är det man gör på FB.... Blir det obekvämt, sårande osv så läser man inte här inne.
Jag kände oxå Tess o jag är övertygad om att någon dödat henne.
Jag tänker aldrig sluta spekulera, snoka o nysta i det här... Inte förrän GM är fast o förevigt inlåst.
Jag tror att det bästa är att ignorera hennes inlägg totalt för det hjälper inte med förståelse o vänlighet.
Tess hade inte velat se detta tjafs.
Vila i frid Tessilago ❤
Citera
2018-10-04, 20:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Inte ett ljud om henne på dagens Efterlyst eller missade jag det?
Citera
2018-10-04, 21:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Vi får se ikväll Om Efterlyst nämner något angående Tess
Allt detta styr polisen och de kan ju vara i ett mycket känsligt utredningsläge.

De borde dock nämna att hon är funnen MEN att de inte kan säga något mer.

Jag har en fråga men bara till den/ de som vet
Personen som skulle upp i rättegången anklagad för att ha misshandlat Tess

Är det SÄKERT att denne arbetar och eller har arbetat hos Säpo ?

Jag såg att du fått svar redan, men jag gjorde en "liten" sammanställning av vad som kan vara relevant av det som finns av händelser före Tess försvinnande. Jag har försökt att ta bort "trams.

Kommentar om rättegången upp, samt den åtalades namn:
(FB) Therese 44 år Kallhäll. (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Alternativet har mer uppgifter om någon vill luska: (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Alternativet har länkat stämningsansökan: (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Lite mer information om Tess sista ringda samtal, och mer info om den svarande:
(FB) Therese 44 år Kallhäll.

Här intervjuas den svarande i rättegången enligt postaren: (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Och enligt Spunkankan (som ibland faktiskt lämnar bra uppgifter mitt i röran):

" 3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp."

Sedan har vi ett inlägg om ex-pojkvän:

" Tess förra pojkvän misshandlade väl henne ordentligt om jag inte hört helt fel och en aktuell rättegång för honom var att vänta." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Sedan har vi ett inlägg av Majorskan, det är hen som för in "polis" i diskussionen:

" Var det han som var polis eller fd polis som hon hängt med och som misshandlat henne, eller var det en annan?" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Sedan kommer ett inlägg om misshandeln på Midsommaraftonen som tydligen Therese själv ska ha skrivit:

" "Det var en äldre man som flippade och efter han slitit ner mig sparkade han mig i ansiktet, han var som en ångvält "
"Min kille och 2 vänner försökte värna mig mig det gick inte bra"
"En gammal polis som tränar kampsport på 195cm och ca 100kg som jag förstått, hade inte en chans och inte heller mina 3vänner (killar) som hjälpte mig." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Sedan så har vi Spunkankan som svarar föregående post med:
" När du då ändå nämner mannen som misshandlade Tess på midsommarafton så är den mannens yrke eller var alltså att jobba på SÄPO." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Spunkankan igen: " eller så hade han redan slutat på SÄPO." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Nästa post från Snake någonting : " Den misstänkte kvinnomisshandlare. 62 år jobbar han än eller pensionär? googlade båda på adressen hittade inget än iaf.
Är 25åringen son eller?

Registrerat på adressen *pplands *äsby
Antal personer
Boendeform Bostadsrätt
Personer (Folkbokförda)
*om *eter *oininen (62)
*attias *eter *ansson (25)
samt 2 bilar " (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Ett förnamn på en våldsam ex: " Menar du J*ni?" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Sedan så har vi ankan igen: " På facebook skriver Tess att hon vill att vi ska hålla lite "andakt", alltså vänta in henne, för hon vill vara ifred, men hur länge? Det här var den 18 augusti. " (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Inlägg av Majorskan : " För att bland det sista Tess skrev var att hon skulle ”intervjua” några SD:are hon träffat pä stan innan och göra lite undercover. Hon hade stämt träff med dem." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan igen: " Kan det sista inlägget om att hon ville vara ifred vara fejkat av mannen som hon var ihop med tidigare och som hade tillgång till hennes Facebook den perioden? (Osäker på när de var ihop.)

Han har sedan tidigare mailat hennes vänner via hennes profil och bett dem lämna dem ifred efter misshandel.

Kanske hon redan då var borta?

Kanske hon förlåtit honom igen?" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan igen (i sammanhanget misshandel midsommarafton 2017/kommande rättegång) : "Däremot vet jag att han sagt till henne att det skulle få konsekvenser om hon anmälde."

Ankans svar till ovanstående post: " Jo T har ju blivit dödshotad och tyvärr." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Resursteam: " Hon har som sagt berättat en hel del om sitt liv o det våld hon blivit utsatt för.
O hoten efter misshandeln, allt skitprat i Kallhäll om Tess, om Exet:s trakasserier. " (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan: " Jag funderar fortfarande på den fan som hade tillgång till hennes konto förut och som skrev i hennes messenger.. Ska försöka se exakt när så kanske någon vet vem." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan: "10 september 2017. Vet någon här vem hon hängde med då? " (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan: " Tess var väldigt välutbildad inom finans och försäkringar, med högavlönat arbete innan hon valde annan inriktning, " (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Ankan: "Tess är välutbildad och älskar att sjunga, Tess är också en fd elitgymnast," (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Ankan: " Att Tess inte mådde bra vet vi alla men jag såg inga tecken på det dem senaste veckorna innan försvinnandet mer än att hon mådde skit över rättegången och alla dessa läkarbesök och allt HON måste gå igenom för att HON blev misshandlad av en man hon inte känner på en midsommarafton 2017.
Trauma fanns där. Och hon har blivit dödshotad av (vad jag förstått, enligt facebook) denna man som hon då skulle ha mött i rättegången." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan: " Vem var vittnet i rättegången? Var det pojkvännen den sommaren....?" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskan: "Det måste ju finnas någon som kan vittna om vilka hon var med på den midsommarfesten, och vilken hon hängde med den sommaren - för den killen verkar ju mest troligt vara samma som skrev i hennes namn på hennes Facebook via Messenger, och han är ju inte klok!" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Ankan: "Tess har verkligen kämpat igenom ett helt år med en massa möten hit och dit som alla brottsoffer måste göra." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Lavfens inlägg: "Mannen som misshandlat henne bodde väl i Väsby? Det är inte alls långt ifrån den här platsen." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

GuiltyPleasures inlägg: " Har polisen pratat med personalen på Elegant Garden (Kinan)? Personalen där har rätt bra uppsikt över gästerna, kanske har de sett om det blivit dålig stämning mellan Tess och nån i kompisgänget hon brukade sitta där med." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Hera: " Tess försvann en månad innan rättegången." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Pierina: "Hur var Tess senaste ex? Var det länge sedan de gjorde slut? Vad jobbade han med?" (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Majorskans svar: "Känd som tung missbrukare. Finns postade bilder på dem en månad innan hon försvann." (FB) Therese 44 år Kallhäll.

Maskenth: "Jag var kompis med Tess och en kille som hon alltid umgicks med som kompis. Han är också kompis med han som misshandlade Tess midsommaren 2017 och han skulle också vittna i rättegången 18 september. Han säger att den misshandlande mannen jobbar på Säpo som tekniker." (FB) Therese 44 år Kallhäll.
Citera
2018-10-04, 21:41
Medlem
Börjar killkompisen namn på V och kommer från ett gammalt Öststatsland ?
Citera
2018-10-04, 21:50
Medlem
Citat:

Om du menar han som är tung narkoman enligt uppgifter från de i Järfälla och som hon umgicks med i sommar så börjar namnet på J.

V är en väldigt gammal "pojkvän", eller vad man nu ska kalla honom, och han ser jag inte som hot alls.
Citera
2018-10-04, 21:51
Medlem
Citat:

Om du menar killkompisen i rättegången så är namnet svenskt och finns på de länkade dokumenten.
Citera
2018-10-04, 22:08
Medlem
Citat:
Nej, en svensk trevlig och snäll kille, en "mjukiskille". Hans namn finns i en länk tidigare i tråden till rättegången.

Jag har träffat han och Tess väldigt mycket det sista året och nu efter Tess försvann så har vi träffats nästan dagligen för att samtala om hennes försvinnande.
Citera
2018-10-04, 22:17
Medlem
Majorskan som skriver gammal pojkvän denna person menar jag . Det jag har reagerat över med denna att ingen som helst reaktion från hans sida .vare sig på Facebook eller någon annan stan .vet det var stormigt och tjafsigt ingen som helst anklagelse endast en iaktagelse och reflektion.

Personen som kopplas till Säpo borde ju vara väl medveten om polisens "olagliga" skjutbana vid Arlanda

Sedan reagerar jag starkt att Efterlyst inte med en bokstav nämner Tess . Polisen vill INTE av någon anledning bekräfta att Tess är funnen.?

Har ni någon idé kring detta fakta?
Citera
2018-10-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Ett råd i all välmening är att du hoppar över fortsatt diskussion här, för du gör dig snart ovän med alla.

Och rörande spekulation så kanske den behövs eftersom inte ens systern visste om Tess kontaktnät och vilka hon umgicks med. På detta vis kanske mer kommer fram som inte polisen vet om.
Blev spunkankan avstäng?
Citera
2018-10-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Blev spunkankan avstäng?
Japp. Hoppas polisen tar en titt på henne, något är det som inte stämmer.
Citera
2018-10-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Japp. Hoppas polisen tar en titt på henne, något är det som inte stämmer.
Fientlig är hon iaf som jag läser i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in