2018-10-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vad gäller vittnesmål och begreppet "övergrepp i rättssak" så är det främst vittnet som riskerar att bli utsatt för detta brott om vittnet berättar för någon som är misstänkt för inblandning i brottet om sitt vittnesmål.

Det är också delvis av denna orsak som polisen informerar vittnet om risken att bli utsatt för "övergrepp i rättssak" och ber vittnet att inte heller berätta om sitt vittnesmål för andra personer.

Bra att du redde ut det där Trie innan det blir 30-40 inlägg i den debatten. Vet av dina tidigare inlägg att du har ordentlig på juridiken.
Citera
2018-10-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Bra att du redde ut det där Trie innan det blir 30-40 inlägg i den debatten. Vet av dina tidigare inlägg att du har ordentlig på juridiken.

Nja det är fel desto allvarligare för de som hotar eller försöker påverka ett vittne, det är övergrepp i rättssak.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-04 kl. 19:42.
Citera
2018-10-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vilken bra idé Tufsankatt hoppas du EGT kan bidra med det ett bra förslag.
Fråga gärna om USA resan med som HD inte vet något om som hon skulle ha fått i julklapp av hennes föräldrar.
Om du vill så får du gärna fråga också varför hon säger hon vaknade av att polisen stormade huset och det liknade kriget allt låg mer eller mindre på golvet.Som KSP skriver och förklarar är jag nästan säker på att det var en husrannsakan.

Delar dina andra arbetskamrater din uppfattning om det som skedde kring HD/SD/LW?

Jag vet absolut inget om HD som person, men att hon skulle "gödslat" om privata detaljer på Arbetsplatsen, fäster jag Ingen tilltro till.
Citera
2018-10-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vad gäller vittnesmål och begreppet "övergrepp i rättssak" så är det främst vittnet som riskerar att bli utsatt för detta brott om vittnet berättar för någon som är misstänkt för inblandning i brottet om sitt vittnesmål.

Det är också delvis av denna orsak som polisen informerar vittnet om risken att bli utsatt för "övergrepp i rättssak" och ber vittnet att inte heller berätta om sitt vittnesmål för andra personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nja det är fel desto allvarligare för de som hotar eller försöker påverka ett vittne, det är övergrepp i rättssak.

Läs en gång till vad Trie skrev.
Citera
2018-10-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Läs en gång till vad Trie skrev.

Ja ok, men varför skulle ett vittne berätta för de/den som är misstänkta för brott om sitt vittnesmål?
Fast EGT är ju väldigt nyfiken ser vi..
Citera
2018-10-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ja ok, men varför skulle ett vittne berätta för de/den som är misstänkta för brott om sitt vittnesmål?
Fast EGT är ju väldigt nyfiken ser vi..

Det är ju en helt annan sak.
Citera
2018-10-04, 20:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur många personer känner du till?

Jag har inte fått någon information om antalet personer som SD har kontaktat.
Citera
2018-10-04, 20:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Fast det är ju precis det som Trie beskriver. Läs igen, tror du har missuppfattat inlägget.

Edit: Tvåa på den.
Citera
2018-10-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja du kan ha rätt. Det är dock fyndplatsen och viss info ang mordet som gör att jag inte tror det var planerat av SD och HD.
Jag tror att SD mördade Lena där och då.
Alltså i stundens hetta.
Möjligtvis att HD vet att SD gjorde det, fått veta detta i efterhand och av rädsla så kan hon inte göra annat än att umgås med honom.
Och väntar på att han ska hamna bakom lås och bom.
Men tror att polisen hade genomskådat henne om hon vetat något.

Ja, din slutsats verkar högst rimlig. Som jag ser det.
Citera
2018-10-04, 20:29
Medlem
Doughnutrings avatar
Jag har följt tråden sedan start (vid tillfälle, har säkerligen missat en del väsentligt). Jag har egentligen inget att tillföra i sak som läget är nu, utöver att jag vill framföra ett tack till de användare som försöker hålla en objektiv, saklig ton, och ger oss följare något att läsa utöver "gnabb" eller försök till översitteri. Det är oroväckande hur låg nivå det är på språket bland vissa användare, även de som utger sig för att vara bevandrade i tex juridiken (och visst, använder korrekta uttryck, men i fel avseende eller ordföljd eller liknande). Några funderingar: Vad avser nytillkomna uppgifter om SD:s sms etc. så tar jag dessa för högst troliga, och oavsett invändningar mot hur SD kunnat få tag i numren (inte så svårt säkerligen med kontroll över HD:s mobil), eller förslag på att innehållet skulle kunna avhandla födelsedagar (as if, som en annan användare skrev så vore detta förmodligen ointressant för utredningen). Avseende provsvar så tror jag att ett antal av dessa finns klara, men att man hellre "syr ihop" en vattentät utredning än att lämnar något till slumpen i detta läge, när allt ändå tagit sådan tid så finns det ingen brådska längre. Och, man har ju koll på SD.
Avseende ÅK:s misslyckade häktningar så bör man hålla i åtanke att SD faktiskt blev häktad initialt (om än på skäligen), så rent krasst så "misslyckades" det ju ena gången, inte första. Sen, då detta hände i juni, så får man förmoda att utredningsläget inte är det samma - oavsett vad man tyckte sig "ha på SD" då- så att spekulera utifrån det då ytterligare förhör hållits, nya uppgifter delgetts tråden (Sms osv) känns ju inte lika relevant längre.

Sen, oavsett vem som har rätt eller fel så tycker jag att det är beundransvärt att alla ni som finns kvar i tråden efter alla dessa månader orkar hålla i och stå för er sak och kämpa för den rättvisa ni tycker Lena förtjänar. All cred!
Citera
2018-10-04, 21:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad jag förstod av inlägget så upplevdes HD i förhör ärlig i hennes åsikter om SD som GM. Att hon inte spelar utan på riktigt tror på hans oskuld. Hon ska ha varit helt oförstående till varför han är misstänkt.
Visst hon kan vara en grym skådespelare men poliser brukar kunna se igenom sådant.
Om HD säger sig vara helt oförstående till att SD är GM är det snudd på ett bevis på att hon är medskyldig eller åtminstone informerad.

För HUR kan hon vara så säker på att SD inte är GM? Det kan hon icke. För i så fall är hon inte smart alls. Han är skäligen misstänkt nämligen, det kan hon väl inte missat.
Nä det kallas teater.
Citera
2018-10-04, 22:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det måste du få tycka, men i min läsförståelse så står det i flera år...
Hur tror du tidsaxeln ser ut?

Du reagerar inte på att TinnaNinna85 skriver att det är LW?!
Tror inte att jag (inte så många andra heller) skulle pratat på arbetsplatsen med alla att ens partner är otrogen och DESSUTOM namnge personen?!
Det räcker med att prata med en på arbetsplatsen vet du väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in