2018-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har inga källor har endast skrivit det HD berättar för oss absolut inte allt.
Samt sms vi fått från SD

Kan du berätta något om innehållet i SMSen?
Citera
2018-10-04, 12:50
Medlem
Citat:
Förstår du vill fiska nu men det går inte.
Jag frågade om ett förtydligande på:
Har ni varit på förhör 2-3 gånger eller vad menar du?
När du skriver "vi", menar du flera personer från er arbetsplats?

Det du skriver är inte riktigt bra svenska och lämnar vissa frågor.
Hur kan du/ni se det som fiskande, när uppgiften skrivs ut och andra fråga och det är inte fiske?

Min fundering är att visa uppgifter inte verkar stämma. Inte för att jag just nu misstror dina uppgifter, kanske mer källan.
Citera
2018-10-04, 12:51
Medlem
Citat:
Varför och vad var inte HD mogen till?
Att resa med SD till USA.
Citera
2018-10-04, 12:51
Medlem
Citat:
Om du syftade på det jag skrivit så är det
HD som i flera år sagt att hon tyckte det var bra SD träffat en ny kvinna och det är då LW.
Pratade hon något om att LW hade anmält SD för kränkning och misshandel och vad det i så fall handlade om?
Citera
2018-10-04, 12:57
Medlem
Citat:
Det ordet skrev jag i ett inlägg hur kan det nu
vara ändrat?
Vad är det för intressant med ordet?
Vad dem sa är oviktigt det går inte fiska.
Därför att det låter som polisen sagt det till er och det gör dom inte.
Övergrepp i rättssak är en annan sak. Ett vittne kan inte ens få yppandeförbud (jo, jag vet att det finns vissa lägen detta gäller, men då är det rikets säkerhet det är frågan om).
Men däremot kan polisen vädja om att inte sprida informationen.

Övergrepp i rättssak kan det inte ens bli frågan om, om GM skulle säga till en vän att säga en viss sak, utan hot eller efterföljder.
Vännen kan däremot bli åtalad för mened o.s.v.

Om jag vet vem som är GM, nu efteråt, kan jag inte åtalas för att undanhållit den informationen.
Om jag blir hotad att inte säga nått, så är inte det ens övergrepp i rättssak, då det inte finns ett åtal (som det är i dagsläget).
Citera
2018-10-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Låter och känns konstigt, då LW haft andra relationer under denna tid. Men den kunskapen visste ni på HD:s arbetsplats inte om, fullt försåtligt, men uppgiften är konstig från HD:s sida.
Du tappar förmågan att tänka klart så fort SD komner på tal och kliver då bara in och försöker desperat vinkla upp uppgiften att passa din agenda. Hur f*n kan du påstå att LW hade "andra relationer under denna tid" när du inte har en aning om vilken tid hen menar i sina inlägg..
Citera
2018-10-04, 13:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar på om det är så hon känner.
Att hon upprepar det om och om igen (på sin arbetsplats enligt Tinna) kan bero på att hon verkligen inte vill att de ska tro att han är skyldig.

Och det kan också bero på att hon nu vet (misstänker) hur det kan gå om man går emot en viss person. Tänk om det skulle komma ut på minsta sätt, att hon kan vara den som misstror honom, som går emot honom, som berättar för någon vän eller sina arbetskamrater, som går till polisen med sina misstankar?

Hans långa tentakler verkar leta sig in överallt.

Överallt där man minst anar det. In bland LWs vänner och in bland dina grannar. In bland dina vänner och in bland dina arbetskamrater....

Jag tror att hon kan ha sina misstankar, men det finns inte på världskartan att låtsas om det, att ens kasta en misstänksam blick.

För tänk om han aldrig åker fast...

Vad jag förstod av inlägget så upplevdes HD i förhör ärlig i hennes åsikter om SD som GM. Att hon inte spelar utan på riktigt tror på hans oskuld. Hon ska ha varit helt oförstående till varför han är misstänkt.
Visst hon kan vara en grym skådespelare men poliser brukar kunna se igenom sådant.
Citera
2018-10-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad jag förstod av inlägget så upplevdes HD i förhör ärlig i hennes åsikter om SD som GM. Att hon inte spelar utan på riktigt tror på hans oskuld. Hon ska ha varit helt oförstående till varför han är misstänkt.
Visst hon kan vara en grym skådespelare men poliser brukar kunna se igenom sådant.

Du glömde att HD är "Högpresterande"..
Jag för min del tror hon är helblåst... eller delaktig. Inget kan svetsa ihop ett par så bra som ett mord tillsammans.
Citera
2018-10-04, 13:26
Medlem
Citat:
Om du syftade på det jag skrivit så är det
HD som i flera år sagt att hon tyckte det var bra SD träffat en ny kvinna och det är då LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Du tappar förmågan att tänka klart så fort SD komner på tal och kliver då bara in och försöker desperat vinkla upp uppgiften att passa din agenda. Hur f*n kan du påstå att LW hade "andra relationer under denna tid" när du inte har en aning om vilken tid hen menar i sina inlägg..

Det måste du få tycka, men i min läsförståelse så står det i flera år...
Hur tror du tidsaxeln ser ut?

Du reagerar inte på att TinnaNinna85 skriver att det är LW?!
Tror inte att jag (inte så många andra heller) skulle pratat på arbetsplatsen med alla att ens partner är otrogen och DESSUTOM namnge personen?!
Citera
2018-10-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Ligger det nåt i det är det ju väldigt suspekt. Snudd på övergrepp i rättssak. Han är ju de facto fortfarande skäligen misstänkt

Han är märklig denna man. Så om sig och kring sig. Typ all over the place. Men ibland kan man röra för mycket i soppan. Men jag tror inte han kan låta bli, när kontrollpaniken sätter igång. Något fel på honom är det. Jag tror ju han är skyldig och jag hoppas polisen snart gör slut på den här sorgliga charaden.

Undrar om MGM använt HD:s mobil vid sms till hennes arbetskamrater eller finns det en nyinköpt mobil? Den mobil som är aktuell i brottet finns, antar jag hos NFC eller polisen. Kan det finnas fler mobil nr som MGM har tillgång till och kommunicerar med om det inte finns några restriktioner i samband med "skäligen misstänkt".
Kan flygbiljetterna varit fri/gratisbiljetter som MGM då ska erhållit som gåva?
Citera
2018-10-04, 13:29
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
HD har i många år berättat att SD träffat en annan kvinna hon tyckte det var positivt.
Jag har aldrig hört att hon sagt saker hatiskt om någon. Bara om polisen för hon är helt säker på SD inte har mördat LW det säger hon ofta ja när hon är på jobbet och det är inte ofta.
Hon är glad positiv hon är förändrad vet inte hur jag ska beskriva det.
Att hon skulle flytta har hon sagt för flera år sedan varför hon flyttat nära LW vet inte jag inget hon berättat något om.
Ingen av oss visste att dem alla var så närboende varandra från efter mordet.
HD har inte pratat om geocaching så mycket det har varit mest om barnen och barnens stora intresse av kaninhoppning. Jag och några till har aldrig uppfattat HD som rädd eller ängslig.
Lite mer som en ensamvarg.
HD.s föräldrar är en guld gåva för barnbarnen.
Ja det var ingen enkel fråga men jag tror HD är på något sett inblandad i mordet på LW.
Men jag kan ha fel men det är vad jag tror med tanke på HD.s beteende efter mordet.

Hej och välkommen!
(Eller, för att låna en rad av GnR; "Welcome to the jungle, it gets worse here everyday") 😉

Till skillnad från andra krimtrådar är denna utsvulten på iaktagelser från folk med naturliga beröringspunkter till de inblandade i vardagen. Så tack för att du vågade dig ner i lejongropen!

Jag har en fråga angående den andra kvinnan... Har du hört någonting om den relationen även i närtid? Dvs om SD och LW fortfarande träffades?
Citera
2018-10-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
/--/

Om jag blir hotad att inte säga nått, så är inte det ens övergrepp i rättssak, då det inte finns ett åtal (som det är i dagsläget).

Nej, det är ju precis sånt som är övergrepp i rättssak; att hota vittnen att inte tala med polisen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in